Какви са причините за катастрофата на АМ "Тракия"?

Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи, коментира Крум Дончев
14 юли 2020 09:09, Ния Христова
21

 

Тежката катастрофа на магистрала "Тракия" взе пет жертви и рани още няколко души. В късния неделен следобед ТИР къса мантинелата, навлиза в насрещното, удря пет коли и се запалва. Сред ранените има и 3-годишно дете, което в момента е с опасност за живота.

"Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи. Говорихме още преди три години за нов законопроект за децентрализация, с който общините да могат да инсталират камери, за да се засили контролът", коментира автомобилният състезател Крум Дончев в ефира на Bulgaria ON AIR.
 
По думите му 40-тонен автомобил, който се движи със скорост от 90 км/ч, не може да бъде спрян дори от нова матинела или бетонни постаменти. Има постоянна възможност подобни инциденти да се случат.
 
"Причините за него може да са разнородни - от спукване на гума, през заспиване на водача, до засичане от друг водач. България е ключова държава за транзита. Коридорите, през които преминават водачите, трябва да са приоритет за държавата, за да е безпроблемен трафикът и стокообменът. Липсата на приоритет и познания е основен проблем", кометира той.
 
Според Димитър Димитров от Камарата на автомобилните препозвачи, многократно са били отправяни апели за засилване на контрола.
 
"Ако имаше бетонни постаменти, можеше да се възпрепятства преминаване на ТИР-а в другото платно", каза той.
 
Той смята, че ако се изградят буферни паркинги водачите ще могат да почиват активно, а не непрекъснато да местят камионите и така да се избегнат част от катастрофите.
 
"Искрено се надявам скоро да не се събираме по подобен повод заради прохода "Петрохан" или Искърското дефиле", допълни Димитров. 

21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
2
 
0
 
! Отговори
Тошо преди 1 година
Скоростта....това е причината при 80% от случаите !
18
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Прости *** прости и т,н Причината е само една и тя е че тоя Тир няма работа в неделя на магистралата когато половин България се прибира от Мурету.Никаква дистанция не се спазва от шофьорите скороста е над 140 а на Тира е 90 !Или спират тировете или правят максималната скорост 110 км с камери на всеки километър
17
0
 
5
 
! Отговори
Както някой преди 1 година
от тези анализатори съвсем незабелязано спомена причината е че патната администрация не спира тировете от движение в светлата част на деня особено в празнични дни. С тази нова тол система АПИ са зинали за пари и ще утрепат стотици хора от алчност.
16
0
 
7
 
! Отговори
АЗ преди 1 година
Този който разреши на камиони да се движат в почивни и парзнични дни трябва да понесе цялата вина!!! Пълно мъчение е шофирането в горещи, празнични дни по магистрала пълна с камиони, отнемащи предимство с цел многоминутно изпреварване в лява лента! В много страни по магистарлите е ЗАБРАНЕНО камион да се движи в лява лента! Транзитно преминаващите тирове и камиони от т.А до т.Б трябва да се товарят на влакови композиции и всичко ще бъде ок, не само с трафика, но и с калпаво построените магистрали
15
0
 
1
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 1 година
НЕ МОЖЕ САРАЙ НЕБОСТАРГАЧИ И НОВИ МАНТЕНЕЛИ НА ЕДНО МЯСТО ИЛИ ЕДНОТО ИЛИ ДРУГОТО
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В Германия мантинелите са над един метър високи и широки!
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
това със заспиването не го вярвам, те туркишите през повечето време са в полузаспало с-е, по-вероятно е да му е дошло времето да бие чело в килимчето, и този "шофьор" да се е оттеглил в покоите си да почете ритуалите си, тва е моята официална версия за причината за катастрофата.
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
причините за катострофата няват нищо общо с мантинелитеи който обсъжда мантинелите или е обикновен гл.упак или го рправи с определен интересняма такава мантинела която е в състояние да спре тир даже ако се движи с 5 км в часно това което казаха тези които поддържат пътищата е в разрез с песните на банкянския комунист хората казаха че пътната ни система е в плачевно състояниетира може да го спре само преградата която е направена по цялата магистрала вия игнатия в гърция- това е истината
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Взимам си отпуск от сряда, 2 седмици и се връщам на работа пак в средата на седмицата. Така никога не се налага да пътуваме в неделя, когато трафика е ужасен, за да бъдем в понеделник на работа. Но някак хората не разбират колко е голям стреса да пътуваш в неделя и понеделник да си кисел на работа а и виждате колко е рисковано.
10
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На Запад мантинелите са широки по 70-80 сантиметра, а тука при магистралния ЕКСПЕРТ Борисов са си същите, като по Живково време!
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За да премине в другото платно, значи мантинела го позволява. Поради тази причина трябва да се търси вариант това да не може да се случи. Мантинелате са евтинки и слаби.
8
0
 
7
 
! Отговори
Ебльо на 3 морета преди 1 година
Причината е че ДАИ гърбят и проверяват само нашите тираджии и то разни шматки причината е че особенно турските тираджии карат със 100-120, че и нагоре постоянно и никой не ги притеснява, причината е че камионите на Доган карат с цележка и возят по 40т товар на пристанището в Русе, причината е че се гледат едни 50-100лв да се вземат, че да не е празен деня
7
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Причината е небивалият разцвет в Тиквения султанат!Всеки втори има кола.
6
3
 
9
 
! Отговори
aaa преди 1 година
Стига сте дрънкаки глупости, намерете причината защо се е случило. Много ясно, че е най-добре да се сложат бетонни разделители, да се оправи пътя, да карат по внимателно хората, да карат чисто нови коли и тн.
5
2
 
9
 
! Отговори
Съвет преди 1 година
Магистралите да са само за тирове и други товарни камиони, свързани с бизнеса. Българите с коли по успоредните третокласни пътища. Каква е тази анархия ? Ама ха !
4
0
 
2
 
! Отговори
Т.Петков преди 1 година
Сложни въпроси за решаване, някога ще се решат и ще намалее броят на катастрофите като тази. Какво чакаме - заповед от ЕС и Брюксел?
3
0
 
3
 
! Отговори
до 1 преди 1 година
Едва ли
2
2
 
25
 
! Отговори
Ceci_ преди 1 година
Тоест изгнила мантинела е нещо в реда на нещата? А защо примерно шефа на организацията отговорна за поддръжката на този участък не полежи в затвора 5 години ей така, да му се опресни паметта за какво е на този пост.Нямало буферни паркинги... ам чи скоро сигурно едното платно ще го направят бус лента, а друготот вело алея, в София така го решават този проблем
1
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Осемдесет хиляди шкембеливи трудоустроени потомствени корумпирани трудоустроени непрокопсаници, не вършещи за пет пари работа,занимаващи се с всевъзможни престъпления, но ревящи за пари, парцалки и пенсия на младини . Това е повече от достатъчна причина.