Не е ясна точната цена на шофьорските курсове, школите криели обороти

Дигитализацията на бранша ще намали злоупотребите, смята Бойко Рановски
1 окт 2020 19:40, Ния Христова
5
Не е ясна точната цена на шофьорските курсове, школите криели обороти
Снимка: БГНЕС
Новата наредба за обучение на кандидат-шофьорите най-накрая е написана след многократни обсъждания с представители на бранша и други институции, които имат отношение по темата за безопасността на пътя. Това каза в ефира на bTV ръководителят на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски. 
 
Автошколите отново обявиха, че са в протестна готовност заради предвидените промени. Вносителите смятат, че с новите правила ще се подобри подготовката на младите шофьори и по този начин да се намалят тежките катастрофи по пътищата. Автоинструкторите отправиха обвинение, че държавата защитава лобистки интереси. 
 
Рановски поясни, че не му е известно кои текстове от наредбата ги притесняват. Той е на мнение, че е време за промяна, защото трябва да се подобри подготовката на кандидат-шофьорите. 
 
"С проекта се въвеждат правила, еднакви за всички в бранша. Тези правила искаме да ги уеднаквим - часове, регистри дневници - да бъде електронно. Всичко в момента се води на хартия. От контролните органи се очаква при несъответствие да намерят грешката в огромните купища с хартия, което е невъзможно", каза още Рановски. 
 
Рановски обясни, че дневниците служат за теоретичното обучение, а за практическото на всеки курсант ще му бъде изготвен собствен картон. Той смята още, че ако документите са електронни ще се сложи край на злоупотребите с продължителността на часовете. Рановски допълни, че при сегашното положение един инструктор обучава няколко души едновременно.
 
"Обученията на водачи се провеждат от юридически или физически лица, регистрирани по търговския закон. В тези учебнти центрове има косови апарати - дали са търговски обект, това е една регистрация в общината. Крият се обороти, не се знае каква е зената на курса в момента", заяви Рановски.
 

5
Още от Страната
Коронавирус у дома: Преживяванията на едно семейство
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
По мое време за теорията ти се хвърляше един учебник и ти казваха “подготвяй се и ела като искаш”. После като минеш изпита почваше курмуването. На магия. За мен бяха 5 часа, от които съм карал 5х15 минути.

И изпита по теория го взех от раз, и курмуването от раз. Ей ме на 210 000км по-късно. Нула катастрофи по моя вина. Един път състезателка ме изши странично на Цариградско и това е.

Тоест ако не си пълен ръб, няма проблеми. А да си пълен ръб - както и да те учат, няма да успеят.
3
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Не знам какви са им оборотите, ама много брак произвеждат. Не ги учат на елементарни неща. И не си актуализират обучението със съвременните реалности.
1. не ги учат как се влиза в ускорител, те направо спират.
2. когато излизаш от второстепенен път, не се навлиза в половината платно да казваш, ало спрете че да мина и да принуждаваш другите да спират.
3.в задръствания почват да танцуват от лента в лента абсолютно безплодно. само пречат повече.
4.не се сещат да ускоряват и се влачат по магистрала
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Контрол трябва, не може да дерат кожи и да отиваш на изпит без един учебен час теория. Най-добре да стане както в щатите, аман от наглеци в тая държава и тези са виновни за *** на пътя заедно с даяджиите.
1
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Целта на КYPсовете е да късат и да взимат пари, и да правят джигити като изнервят учениците и останалите коли с прищевките си.