Лято, плаж, море - у нас било добре, за 69% е първи избор за почивка

"Галъп": Оценките за летния туризъм в България по-скоро добри
35
Лято, плаж, море - у нас било добре, за 69% е първи избор за почивка
Снимка: БГНЕС

Въпреки очевидните трудности, повече българи са почивали у нас през летния сезон на фона на плановете, които бяха декларирани в началото на сезона.

Оценките за летния туризъм в България са по-скоро добри, макар очакванията да са по-високи, а конкуренцията на чужди дестинации да прави българите по-взискателни. 

Това показва изследване на "Галъп интернешънъл", проведено сред 1000 българи по телефона, като равносметка на летния туристически сезон. Изследването е част от традиционната изследователска програма на "Галъп интернешънъл", съвместно с Националния борд по туризъм.

През май 11,6% са планирали почивка на море у нас, а 22,2% (над 1.2 млн. души) са реализирали подобни почивка. 4,3% са планирали планина у нас, но 8,4% са я реализирали на практика. Обратно, 5,1% през май планираха море в чужбина, но само 2,7% (над 150 хиляди души) са го реализирали. Това е намаление от повече от половин милион в сравнение с една средна нормална година. Последното явно се дължи на ограниченията. Респондентите имаха възможност да посочат повече от един отговор.

Като цяло, 29,7% от хората у нас твърдят, че това лято са ползвали някаква туристическа услуга – при 19,6%, които са планирали да ползват такава към началото на сезона. 

Онези, които са почивали в България, в огромната си част споделят, че страната е била първи избор – 69,2%. 26,3% признават, че са искали всъщност да почиват в чужбина, но заради обстоятелствата около коронавируса се е наложило друго.

Почивалите в България, по петобална скала от 1 до 5, дават оценки по-близки до 4 по всички показатели като цени, качество и противоепидемични мерки. 

Онези, които са били в чужбина, дават и малко по-високи оценки за прекарването си там. Осезаемо по-високи са оценките на теми като цени и качество на плажа и плажните услуги, както и при противоепидемичните мерки. Последното е очаквано на фона на по-строгите мерки в съседни страни.  

Въпреки разликата в оценките, няма промяна в мненията за потенциала на българския летен туризъм, пречупен през личния опит – отново около 70% смятат, че този потенциал е добър или много добър.  

Онези, които пък въобще не са почивали това лято, в близо половината от случаите посочват като причина, че принципно са далеч от темата, а сходен процент изтъкват финансови причини. Малко над една трета директно назовават опасения, свързани с коронавируса. Респондентите са назовавали по повече от една причина. 

Очаква ни труден за туризма ни зимен сезон и вероятно още един нелек летен. Засилена вътрешна реклама и подкрепа за бранша ще е от решаващо значение за минимализиране на щетите, според изследването.

Добра е ролята на туристическата реклама на страната, която Министерството на туризма успя да реализира в съкратени срокове в хода на изненадалата ни пандемия. Обществото очаква и още в тази посока.

Половината от запитаните са виждали туристическа реклама на България в последните няколко месеца, а другата половина не са. Подобни дялове са всъщност добър атестат за достигната аудитория, смятат социолозите.

А 77,7%, т.е. почти автоматично, приемат, че рекламата трябва дори да се увеличава. Само 19,1% са скептични към увеличаването на рекламата като механизъм за стимулиране на вътрешния туризъм.

Вероятно и с увеличаването на туристическата реклама на наши дестинации в хода на туристическия сезон може да се обясни и по-големият дял почивали у нас в сравнение с отчетените в началото на сезона планове. Роля вероятно играят и ограниченията, въвеждани и в средата на лятото по отношение на почивките на Бяло море, както и почти навсякъде другаде в чужбина.  

CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing); национална извадка (1000 ефективни интервюта) за населението на възраст 18+ г. 02-06.10.2020 г. 1% се равнява на около 57 хил. души (по официални данни). Абсолютна максимална грешка  ±3.1 при 50% дялове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За пръв път от 6-7 години с жена ми почивахме на родното черноморие. Крайно сме разочаровани от високите цени и ниското качество на услугите. Няма да повторим!
5
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пълни глупости. Добър опита за ПР нали, но не. Много добре знаем за какво става дума. Гърция, Турция или Израел. Най-добрите туристически дестинации в района.
4
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз нямам пари за катък "Веселина", а вие за почивка пишете.
3
6
 
21
 
! Отговори
ммм преди 3 години
През септември 2020 г. бях на море в Несебър, но ми удраха кожичката. Рибена супа - 5.95 лв.Кафе - 1,50 ?.Бутилка вода, 1,5 л - 2,80 лв.По плажа беше пълно с водорасли, пласмастови шишета, фасове от цигари, всички наоколо пушат, димат, а аз не съм пушач.
2
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз и жена ми почивахме в Слънчев бряг, защото не ни се занимаваше с Гърция този път. И спокойно мога да дам оценка 4 от 5 като цена/качество. Бяхме отседнали ол-инклузив в 4-звезден хотел. Основно българи и румънци имаше. Качеството не беше най-високо (особено на алкохола беше ниско), но и цената беше доста добра.
1
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Стига с тия туристически простотии. Първо да се справим с пандемията, която може да ни коства живота, тогава ще си почиваме. Тия хотелиерчета и разни други мутри да знаят, че те ще го отнесат, когато започнат да се увеличават починалите. Да се снишат малко и да не си търсят белята.