Отоплението на твърдо гориво - най-големият замърсител на въздуха у нас

През лятото проблемът идва от транспорта, обясни специалист
Обновена: 7 дек 2020 20:29 | 7 дек 2020 20:28, Петя Славова
48
Отоплението на твърдо гориво - най-големият замърсител на въздуха у нас
Снимка: БГНЕС

В последните дни столицата ни е на челни позиции по мръсен въздух в света, но според Боян Рашев - експерт по управление на околната страна, въздухът в София не става по-мръсен, а е относително по-чист.

Още по темата
Според него, това е така, защото ставаме относително по-богати, караме по-нови коли, отопляваме се с по-чиста енергия.

Според Рашев, обръщаме по-голямо внимание на околната среда, защото тя е вид "луксозна стока" и много хора, които са надраснали базовите проблеми на ежедневието и имат възможност и искат да решават други проблеми. "Това е напълно нормално", заяви Рашев.

"Преди 30 години София не е имала толкова проблем с фините прахови частици, но в края на комунизма градът е имала огромен проблем със серния диоксид и с тежките метали. Тогава активно работят "Кремиковци" и много други предприятия, напомни експертът пред bTV.

Оловният бензин също е бил голям проблем, но не се използва от 2000 г., допълни той.

По думите на Рашев, основният замърсител през зимата е отоплението на твърдо гориво и в столицата, и в цялата страна. През лятото основният замърсител е транспортът и фактът, че улиците не се мият достатъчно.

Специалистът обясни, че когато хората преминават от газ и електричество на твърдо гориво, качеството на въздуха се срива.

"Решението е да се премине към "Топлофикация", електричество и газ. Който не може, трябва да му се помага", заяви Рашев и допълва, че държавата не може да реши това с помощи, а хората трябва да имат възможност да купуват.

По думите му, не буферните паркинги ще решат проблема през зимата, тъй като в този сезон, въздухът се замърсява от отоплението.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
1
 
0
 
! Отговори
Ха ха преди 3 години
Няма контрол по българските топлофикации топлоцентрали те са замърсителите на въздуха горят *** за да трупат печалби политиците си гушкат подкупите от тези замърсители а от друга страна говорят, че автомобилите са най големия замърсител. Народа трябва да сложи газо анализаторите на сички управници след 89 г и да ги газоанализира, че са за затвора .
39
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато монопола в газификацията, топлофикацията и електрификацията бъде премахнат, тогава ще има условия за масово преминаване към чисто отопление !!!!
38
2
 
5
 
! Отговори
Знае се! преди 3 години
За по-младите, които не знаят: Тодор Живков преди около 50 години беше решил този проблем със замърсяването на въздуха. Той беше осигурил за българското население електроенергия на цена 0,01 лв/kWh (1 ст/kWh). При тази цена дори онези, които живееха в гората и имаха дърва по 3лв/куб.м. предпочитаха отопление на ток защото беше по-лесно и по-чисто. За тази които не знаят - ако сега имахме още 6 ядрени реактора пак можеше да е така, но българските политици работят против българите.
37
0
 
3
 
! Отговори
2Loop преди 3 години
До АЙДЕ ДЕ !По пътя на логиката, причината и следствието - това означава, че твоят съсед (бивш полицай) на практика НАМАЛЯВА средното замърсяване на въздуха от един автомобил. Защото колкото и да не слиза - дори и той ще се затрудни... макар и леко... да управлява по няколко автомобила едновременно, та ако ще и 100 да има. Този съсед би замърсявал пак точно толкова и ако има само един автомобил.
36
0
 
3
 
! Отговори
2Loop преди 3 години
Стига сте снимали кръстовища с автомобили, когато става дума за замърсяване на въздуха. Човек като ходи навън и на кръстовището мирише на изгорели гуми и въглища. Освен това все през зимата, когато е студено замърсяването е в пъти по-високо.НЕ ми изглежда като причината за това да са увеличеното количество автомобили на въглища!?!Ходете да снимате комините, които бълват всичко това.Но понеже е най-лесно да се обвинят автомобилите и е най-лесно да се набутат шофьорите с още ограничения и глоби
35
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Просто политика - ша мрем ама газ руски нема да горим - тя политиката винаги е била и ще бъде гадна,смрадлива и гниеща като зомби.
34
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От общината с години обвиняваха автомобилите, данъци искаха да вдигат...А всеки знае, че основната причина са ромските гербери.
33
0
 
10
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Ау включихте ли!?Нищо автомобилите на газ са виновни
32
1
 
12
 
! Отговори
ББ преди 3 години
На софиянци власта им е близо да питат къде са газопроводите газифицирането и газта а най-добре да питат Херо Мустафа
31
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То е ясно, че не колите са основен замърсител. Каквото и екологично средство на ток, на газ, на водород да се движи по мръсните улици, пак ще вдига прах и нивото на ФПЧ. Автомобили има през цялата година, но високи нива на замърсяване се отчитат основно през студените месеци, когато масово се ползват печки и камини. Добре е кметицата да го разбере това и да спре да тормози хората да ползват градски транспорт, защото това не помага. Тя самата ползва ли градски транспорт?
30
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А не е ли по добре, който не може да ходи на село ?Какъв е този зор всеки да се бута в градовете ?Всъщност, няма лошо нека *** да се бута в града колкото иска ... аз се махам от тая смрад, бутаница, идиотщина
29
4
 
5
 
! Отговори
Ходи пеш преди 3 години
До РеалистНикъде по света дизеловите автомобили не са с премехнати DPF и Катализатор
28
4
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Никъде по света автомобилите не замърсяват въздуха до наднормено нива с фини прахови частици (ФПЧ). Наднормени нива има от тецовете на въглища, както е в Пекин или от отоплението, както е в голямите градове в Индия, в София и много други градове. В Лондон Големият смог през 1952 година води до смъртта на 12000 човека. Там забраняват отоплението на твърдо гориво и това огромно замърсяване не се повтаря.
27
0
 
10
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Истината е, че докато говорим за автомобилите винаги ще дишаме мръсен въздух, замърсен от отоплението.
26
3
 
13
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Истината е, че съвременните автомобили замърсяват изключително малко, вкл. и с ФПЧ. Автомобилите с Евро 6 като моя, но и тези с Евро 5, при бензинов и дизелов двигател имат еднакво ниски норми за замърсяване с ФПЧ. Само новософиянците продължават да твърдят, че автомобилите замърсяват много, както се говори в селото, от което идват и в същото време хвърлят по някоя гума в печката, да поразпали въглищата.
25
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Туй са глуподти и преди са се топлили на твърдо гориво но са имали. В нсй големия си лукс по една кола
24
4
 
16
 
! Отговори
Долу бкпбсп преди 3 години
обаче беше пълно със Икаруси,МаЗове, КРАЗове,ЗИЛове,комун. Волги, гордостта ВИ Кремиковци защо я забравяш? Нафтови печки във всяка къща/половината крадяхте нафтата/ Отделно вонята от партийците настанени в откраднати от хората жилища.....айде да не ти изброявам още сто неща,че чугунената ти тиква няма да ги асимилира!!!!
23
5
 
16
 
! Отговори
г0ш0 преди 3 години
Преди 30 години също сме се отоплявали на дърва и въглища. Сега има над 3 млн. Сиеляни в София да замърсяват с техните икономични дизелчетата
22
2
 
15
 
! Отговори
Ходи пеш преди 3 години
Затвориха заводите и настаниха провинциалистите в София .
21
4
 
10
 
! Отговори
Ходи пеш преди 3 години
Преди 30 години София е била 1 млн. и е имало около 200 000 автомобила.30 години по-късно в София има около 3 млн. автомобила от които над 2 млн. са дизел без катализатор и ДПФ.