Тарифите на такситата скачат от два до три пъти

Новите цени влизат в сила от следващата седмица
23 яну 2021 09:45, Петя Славова
134
Тарифите на такситата скачат от два до три пъти
Снимка: БГНЕС

От следващата седмица ще влязат в сила нови по-високи цени на таксиметровите услуги. Това става с промени в наредба 34 от Закона за автомобилните превози. Променя се начина на определяне на първоначалната такса, която ще бъде от двоен до троен размер от минималната цена за един километър пробег по съответната тарифа в населено място, съобщава "Монитор".

Тaкa, aкo дo мoмeнтa в Coфия мacoвитe цeни нa първoнaчaлнaтa тaкca бяхa oкoлo 70 cтoтинки, тo c прoмeнитe в нaрeдбaтa първoнaчaлнaтa тaкca cтaвa минимум 1,58 лeвa прeз дeня и 1,80 лeвa прeз нoщтa, a в cлучaй, чe прeвoзвaчът рeши дa ce възпoлзвa oт прeдeлнaтa цeнa зa cтaртoвaтa тaрифa, тo брoячът щe зaпoчвa дa oтчитa oт 2,37 лeвa прeз дeня и 2,70 лeвa прeз нoщтa.

Още по темата

Това обаче не означава, че цените на всички фирми ще скочат веднага. Според наредбата до три месеца превозвачите трябва да си сменят тарифите.

Наредбата е одобрена от транспортният министър Росен Желязков и е изпратена за обнародване в "Държавен вестник", като промените са в резултат на продължителни обсъждания с браншовите организации. Определянето на размер от двоен до троен от минималната цена за един километър пробег ще ограничи нелоялната конкуренция в таксиметровия сектор, смятат от транспортното министерство.

Транспортният министър има задължение да определи начина, по който превозвачите са длъжни да обявяват пред клиентите си цените и условията за превоза. В Закона за автомобилните превози е вменено задължение на общинските съвети да определят в срок до 31 октомври минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници за километър пробег за следващата година. Когато общинският съвет не определи минимални и максимални цени, се прилагат цените към 31 декември на предходната година.

Преди измененията наредбата определяше, че първоначалната такса не може да надвишава цената за един километър пробег по съответната тарифа в населено място с повече от 50%.

Други от основните изменения произтичат от последните промени в Закона за автомобилните превози и са свързани с преминаването към общините на регистрационния режим за извършване на таксиметров превоз на пътници.

Регистрацията на таксиметровите превозвачите вече ще бъде изцяло в общината.

Досега Изпълнителна агенция Автомобилна администрация (по старому ДАИ) издаваше разрешителното за превозвач, а регистрацията на превозните средства в общините. Сега вече и двете неща ще случват само в общините, а документите вече ще се прехвърлят електронно.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
1
 
14
 
! Отговори
... преди 3 години
това се нарича лобизъм Росенчо и то в нсй уродливата му форма, за каква конкурентност става въпрос? Първо забранихте случсйните превози сега и това, държавата/ГЕРБ подкрепя явно монополите и мачка малките, мутрите не обичат да си говорят с много отчитането се усложнява.
59
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе, кой ползва тия мърляви таксита бе?
58
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Депутатите перат пари през такситата,фирмите са на техни хора.
57
0
 
18
 
! Отговори
И ся кво? преди 3 години
Както не съм се возил досега в жълтите катафалки, така няма да се возя и занапред. Да си съчиняват каквито тарифи им скимнат, от мен пари няма да видят.
56
1
 
24
 
! Отговори
бивш клиент преди 3 години
До Таксиджиятака и правим, башиш.Миризливи, вкиснати, ОПАСНИ на пътя.Направете си тарифата и по хилядарка - гладни ще стоите.Не си ли давате сметка, че в края на краищата сте обикновени каруцари/файтонджии.
55
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тея искат с курс година да се хранят, аре сиктер
54
0
 
34
 
! Отговори
Аз съм за преди 3 години
Даже трябва да направят първоначалната такса да е 50лв и да удвоят броя на такситата.Сигурен съм, че така ще изкарват повече пари докато седят на стоянките.
53
0
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе вземете я направете Десетка първоначалното такса,така само с влизането на пет-шест клиента ще вържете надникът,пробвайте пък може и да ви "потръгне"
52
3
 
18
 
! Отговори
Батман преди 3 години
Предизборна тактика за ГРО_Б. Господ ще ги накаже всичките.
51
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не е нормално държавата да им определя цените.Това е социлизъм!Освен това са единствените,които имат касови апарати,които не са свързани с НАП връзка както са другите.Нека слагат каквито искат цени,но да си плащат и данъка.Повечето които работят сами,а дори и към големи фирми не внасят осигуровки.
50
1
 
34
 
! Отговори
Стефанов преди 3 години
До АнонименUBER опитаха да влязат в България, обаче същите тия *** бакшиши завиха на умряло в комбинация с депутатите-собственици на таксиметрови компании, които успяха лобистки да забранят влизането на UBER. Затова сега те самите го духат. Хванати за палците работят за руското нелегално такси. Вола като ринел, хвърлял на гърба си...
49
8
 
7
 
! Отговори
пияница мистик преди 3 години
До Киро РамботоА1 Дойдохме си на думата. Отдолу написах коментар за моята любовница как идва до нас. В началото и тя идваше с такси до нас, ама разстоянието е толкова кратко, че масово и отказваха. Искали й по 5 лева, а реално с началната такса до нас е 2 лева. Буквално на 2 спирки. И тя се ядоса и макар да е мултимилионерка се отказа от тях. Каза ми: - Откъде накъде ще им пълня гушата на тези наглеци....И е права!
48
3
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нямаш достатъчно клиенти на 70 стотинки и решаваш, че когато започнеш да возиш на 5 лева, изведнъж клиентите ще започнат да се избиват да се возят в таксито...Гениална икономическа логика!Общината отдавна трябваше да освободи цените в този пазар. Отваряш си такси фирма, регистрираш се, пък после ако искаш и на 50 лева на км вози. Така пазара ще регулира нещата, а не чиновник. И ще спрем да гледаме протести на тези хорица през месец два.
47
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За мен лично Спарк е монго по-добро решение. Мога до обиколя целия град да си свърша работата и пак да се върна къдеото искам с една кола и ще ми е много по-добре и евтино. Убер също. Според мен всеки трябва да има право да избира на кого, къде и с какво ще пътува. Като искат пари да предлагат конкурентна УСЛУГА. Само се оправдават,че плащали лизинг и т.н. Аз да не би да не плащам лизинг ипотека и т.н95 % от шофьорите са абсолютни СЕЛЯН ДУРИ
46
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Продажна медия днес.бг
45
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И като ме баннете по ИП, мислите че не мога да пиша ли
44
0
 
20
 
! Отговори
капитал преди 3 години
Сега като ви паднат клиентите не 2-3 а 5-6 пъти ще видите вие бакшиши. Ще седите и ще гладувате в тези жълти каруци.
43
2
 
28
 
! Отговори
Геш преди 3 години
Спомнете си колко бяха нагли през декември по коледните партита и на нова година. Как си се нарамил с някакъв багаж и излизат с кандърма и досада за да ти отворят или ти отказват понеже в багажника има газова уредба. Как вие чалга и мирише на кир и цигари. Как се мръщят ако не оставиш бакшиш. Как карат и колко нарушения правят. Е, заслужавате си го.
42
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Парите от увеличенията бакшишите да ги дадат на Али Беков ,че орева орталъка....
41
1
 
7
 
! Отговори
До пияница мистик преди 3 години
Ти пак ли изпадна в сутрешен делириум?