Установени са над 1500 опасни участъци по пътищата у нас

Темата коментира Богдан Милчев от Института по пътна безопасност
16 фев 2021 09:15, Анисия Иванова
8

След тежката катастрофа край Своге през август 2018 г., при която загинаха 20 души, обществото обърна поглед към институциите с въпроса доколко реално се спазват изискванията за безопасност при изграждане на пътната инфраструктура у нас.

"След катастрофата в Своге цялата транспортна система претърпя катаклизъм. Всички институции се засилиха да коригират своята дейност. Тогава създадохме и Института за пътна безопасност, който още не е успял да извърши оценка и работи само като паразитна структура", заяви в ефира на "България сутрин" председателят на Института по пътна безопасност (ИПБ) Богдан Милчев.

По думите му институтът е показал на институциите какво трябва да се направи, но самият той не разполага с необходимия ресурс.

"Идентифицирали сме над 1500 опасни точки - работата над тях трябва да бъде приоритет. АПИ трябва да бъде извадена от Министерството на регионалното развитите, да се обедини с ИПБ и по този начин ще приоритизираме проблема с пътища, ще спрат да се харчат просто така парите, и не на последно място - експертите от държавната агенция ще могат да управляват риска", добави Милчев.

Той каза още, че в българската наредба има само около 90 точки с концентрация на ПТП всяка година.

"Слагаме там табели и те седят с години, а трябва да са там само няколко месеца. Когато изследвахме международните стандарти, установихме, че една Швейцария има 4000 черни точки - те не са много по-голяма страна от нас. Гърция също има много такива точки и сега ще получат много пари от ЕС, за да подобрят ситуацията", заяви Милчев пред Bulgaria ON AIR.

Според него тежката администрация забавя работата по проблема.

"Държавната агенция се управлява от тежка администрация, но те не са "пътищари". Лошото е, че тези администратори имат опит как функционира статуквото. Ще има конфликт, ако има опит АПИ да бъде променена, но няма как да промениш грешни навици без да влезеш в конфликт. Още през 2018 г. и 2020 г. ги хванахме, че смятат грешно, а информацията на сайта за броя на жертвите беше скрита. Тя трябва да бъде отворена, за да може ние да работим с нея", смята експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
Дедо Цецо преди 3 години
Че се фаче протокол и после че се оформяще.Че направят кумалисия,че дойде испеткура и въпроса е решен.
6
1
 
7
 
! Отговори
БАНко преди 3 години
ЗА ДЕСЕТ ГОДИНИ НИЩО НЕ Е НАПРАВЕНО , А СЪСИПАНО ОТ СЕЛЯНИНА ОТ БАНКЯ !!!
5
0
 
2
 
! Отговори
решението преди 3 години
Проблемът е че в България се глобяват жертвите, а не извърителите.Например, градовете бяха пренаселени и сега кметствата събират такси и глоби за неправилно паркиране.Решение на проблема е като се закрие ВИАС. Преподавателите трябва да бъдат пенсионирани. Дипломите от ВИАС трябва да бъдатанулирани и завършилите да се допускат само до изпълнителски длъжности.
4
1
 
5
 
! Отговори
пожелание преди 3 години
Много по крако може да опишетте кои участъци са безопасни !!
3
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Гламави милиционери, на ключови позиции и резултата е такъв, трагичен. Оня ден минавам по великата магистрала на бойко, в участъка между Плодовитово и Чирпан, пътя е целият на кръпки, неравности, подскоци, пропадания, няма никаква маркировка, мантинелите са от времето когато тиквата е разтривал тодоровите ушаци,но за сметка на това имаше четири двойки рушветчийстващи лалугери с камери, свряни по трънаците и двойка толтупани.Вместо да затворят пътя,защото е опасен,те събират пари за бай чекмеджан
2
0
 
11
 
! Отговори
Коментар преди 3 години
А ти като беше главен катажия какво направи бе?И по твоето време ги имаше опасните участъци ама не глобявате тези дето отговарят за пътищата а шофьорите!Безполезници дето цял живот само се местят от един на друг стол с огромни заплати!
1
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аууу как може?И то при положение че инспекторът с Жипката не спира да инспектира?