Блокадата на Суецкия канал в цифри, колко струва инцидентът?

Безброй фирми са засегнати
29 мар 2021 11:25, Нели Христова
48
Блокадата на Суецкия канал в цифри, колко струва инцидентът?
Снимка: БГНЕС

Шест дни продължиха опитите да бъде освободен контейнеровозът "Евър Гивън", блокирал Суецкия канал.

Въпреки че ситуацията предизвика много шеги в социалните медии, тя е източник на много притеснения и разочарования за световната корабоплавателна индустрия.

Безброй бизнеси със стоки на кораба или други кораби, заседнали в опашката в канала, са на тръни.

Ето как изглежда ситуацията в числа:

Числата са големи

"Евър Гивън" е дълъг 400 метра и тежи 200 000 тона с максимален капацитет от 20 000 контейнера. В момента превозва 18 300 контейнера.

Корабът се управлява от тайванската транспортна компания Evergreen Marine и е един от най-големите  контейнеровози в света.

Той е заседнал в Суецкия канал от вторник, след като се е заклещил напречно на водния път. Отначало се смяташе, че това се дължи на порив на вятъра, чиято скорост по това време е 40 възела, но SCA заяви пред журналисти, че това не е единствената причина корабът да остане там. Ще бъде необходимо разследване, за да се установи дали са възникнали технически или човешки грешки, добави органът.

Има около 369 кораба, заседнали в опашката, чакащи да преминат през канала от 193 км от двете страни на блокадата.

Междувременно в Twitter има над 145 200 споменавания на  #SuezBLOCKED и най-малко 133 000 споделяния, според анализ в реално време от платформата за наблюдение на марката BrandMentions.

Колко струва блокадата?

Около 12% от световната търговия, около един милион барела петрол и около 8% втечнен природен газ преминават през канала всеки ден. Ежедневно печалбите от Суецкия канал е между 14 и 15 млн. долара.

Преди пандемията търговията, преминаваща през Суецкия канал, е допринасяла за 2% от БВП на Египет, според Moody's. Отделно, данните от списъка за корабоплаване Lloyd's List показват, че заседналият кораб задържа около 9,6 млрд. долара търговия по водния път всеки ден. Това се равнява на 400 милиона долара и 3,3 милиона тона товар на час, или 6,7 милиона долара на минута.

Разглеждайки по-общата картина, германският застраховател Allianz заяви в петък, че блокирането може да струва на глобална търговия между 6 и 10 млрд. долара седмично и да намали годишния ръст на търговията с 0,2 до 0,4 процентни пункта.

А корабният брокер Braemar ACM каза пред Wall Street Journal, че разходите за наемане на някои кораби за доставка на товари от и до Азия и Близкия изток са скочили с 47% тази седмица до 2,2 милиона долара.

Някои кораби се пренасочват, за да се избегне Суецкия канал. Това добавя около осем дни към общите им пътувания.

Безброй бизнеси са засегнати

Блокирането на Суецкия канал не засяга само световната корабоплавателна индустрия или египетската икономика - засегнати са и безброй фирми, от местни доставчици на транспорт до търговци на дребно, супермаркети и производители.

Истинските щети и разходи е трудно да бъдат оценени, докато корабът не бъде освободен и търговията не бъде възобновена.

Британски фирми заявиха в петък пред BBC че все още очакват да разберат кога е вероятно стоките да пристигнат. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
1
 
! Отговори
пецата преди 3 години
ще има бая неустойки а фирмата евръгрийн вече сигурно е фалит а собствениците в прехвърлят прехвърлят дяловете на клошариМного фирми ще имат неустойки и най много ще ядът дебелия застрахователите, тука говорим за големи мащаби, както е тръгнало от мин година може да фалира и някой банков клъстер
37
2
 
7
 
! Отговори
Ех тролове.. преди 3 години
Чета коментарите и си мисля. Какъв Бойко Борисов. Каква Русия?- Египед- Суетски Канал- Китайски Стоки- Японска Фирма- Кораб плаващ под панамски флаг!Как можете така да флуудите и отвлияате дискусията на всяка тема в този сайт?
36
2
 
1
 
! Отговори
House M.D. преди 3 години
В заглавието се споменават цифри, а в статията не е посочена нито една цифра.
35
2
 
1
 
! Отговори
kirasirrav преди 3 години
До предишни постове - все пак в заглавието се споменават ,, ЦИФРИ" / така ако подредим напр. следните цифри 400 000 000, се получава едно голямо ,,ЧИСЛО". Дадени са няколко числа (съответно и няколко подреждания на различни цифри ). Ако бяха написали примерно голяма ,,ЦИФРА", това би било диалектно/неправилно употребено.Освен това разговорно се употребява и едното и другото в този си смисъл, така че грешката не е фатална. Все пак сайта не е за БЕЛ например.
34
2
 
3
 
! Отговори
Шопо преди 3 години
Добре че БорисоФФ до отпуши с ЖИПКАТА...
33
2
 
3
 
! Отговори
пецата преди 3 години
в тая държава много грамотни бе ! навсякъде под всеки коментар се прави разбор като чели на автора му дреме за вашето мнение
32
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Блокирането на Суецкия канал не засяга само световната корабоплавателна индустрия или египетската икономика. Нали си спомняте, че всичко свързано с морета и океани е застраховано в Лойд. Наглобританците ще се скъсат да плащат застраховки. Не по-малко трагично е, че европейките останаха без кюлоти с дантелки и без тоалетнахартия.
31
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като прочетох неграмотното "цифри" в заглавието и се отказах да чета новината.
30
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На мене ми струва - о лева . ОТИ ШО ??
29
1
 
1
 
! Отговори
Хой преди 3 години
Не се наядохте, ей!
28
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ami xaide qponecyt da si plati gqvolyka.Tova qponici. kitaici pravqt beli i izmami nischto ne plaschtat aaaaa.
27
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Евър Гивън или Евър Грийн...и аз се обърках..."---Фирмата е Evergreen Marine. Има едни от най-големите кораби и част от тях се казват Ever нещо си.Засегналия кораб е Ever Given, това EVERGREEN, което се вижда отстрани, е името на фирмата.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Капитана да не е бил бившия капиран от Коста Конкордия круиза.
25
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пак ние ще плащаме за това. Скок на цените да си избият загубите.
24
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 24 Запомни си написаното,но едва ли причината е в джипката.После или ще дойде по нова джипка или ще има нов Виденов...В позиция на изчакване сме.
23
0
 
1
 
! Отговори
Застраховки преди 3 години
и презастраховки има - да чете Осман ага,някой със цените се наспекулира,и доволен многое сега !
22
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Евър Гивън или Евър Грийн...и аз се обърках...
21
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това нищо не е! България от 12 години е закеркенечена от една джипка, която не иска да се махне от пътя, и така проваля живота и мечтите на милиони българи
20
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименЕдно време за журналистика се държеше изпит по български и за такива глупави грешки намаляваха оценката и то сериозно.Допустимо е някой от село да е неграмотен, но не и за журналист. Защото истинската неграмотност започва с дреболиите - затвориш ли си очите за тях о се получава съвременната българска журналистика.
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 18 "Да се правим на много грамотни ли?"Ами хубаво би било журналистите да започнат да се правят на много грамотни поне понякога...