Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече

Средно 9 от 10 коли на пазара "втора ръка" са дизел
7 апр 2021 18:30,
79
Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече
Снимка: Pixabey

Пазарът на употребявани автомобили в България е залят от стари дизелови коли, пише "24 часа".

Бърза справка в една от водещите търсачки за коли втора ръка у нас показва, че в момента се предлагат почти два пъти повече дизелови коли спрямо бензиновите.

Ако въведете критерий за търсене на автомобили и джипове за обяви, пуснати през последните два дни, с година на производство от 2001 до 2011 г., ще установите, че обявите за дизеловите возила са към 3000, а за бензиновите – към 1700.

А в интернет и социалните мрежи пуснатите за продан употребявани коли в Белгия и Нидерландия средно 9 от 10 са дизелови.

Шофьорите на такива автомобили на възраст 8-10 години бързат да се отърват от тях не толкова заради рестрикциите в централните зони на някои от градовете, а заради високите екологични такси и данъци, които трябва да се плащат всяка година. За по-големите дизелови двигатели - над 150 конски сили, те варират от 2500 до 4500 евро на година.

Градските власти в Брюксел например налагат 6 пъти по-висок данък на дизеловите коли от този на бензиновите. Размерът се определя не само от мощността на двигателя, а и от използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. В cтoлицaтa на Белгия не могат да се движат дизелови коли, peгиcтpиpaни пpeди 2006 година, кaктo и бeнзинoви, пpoизвeдeни пpeди 2001-а.

Освен че дизеловите предложения на вторичния пазар в Западна Европа са многократно повече, тези автомобили са и по-евтини. Затова и родните търговци също се ориентират към нафтовите употребявани коли.

Тенденцията за увеличаването на дела на дизеловите автомобили спрямо бензиновите си личи и от статистиката на Пътна полиция за регистрациите.

До 1 април тази година у нас на отчет има 2,777 млн. нови и употребявани автомобили. От тях 1,107 млн., или 40% са бензинови, 1,303 (47%) са дизелови, 303 383 (11%) са на газ, 13 235 са хибриди, а 2096 са чисто електрическите леки автомобили.

Преди 12 месеца общо регистрираните автомобили в България са били 2,850 млн., или с почти 100 хиляди повече от сега. 1,257 млн. от тях (44%) са били бензиновите, 1,305 млн. (46%) - дизеловите. Това означава, че намалението на общите регистрации от около 100 хиляди бройки се дължи преди всичко на бензиновите возила, защото при дизеловите регистрации има леко повишение.

В началото на април миналата година колите на газ са били 227 142 (8%), електрическите - 1389, а 9241 са били хибридите.

В края на 2020 г. около 46% (1,332 млн.) от автомобилите в страната са били дизелови, 41% (1,170 млн.) са били бензинови, 12% (340 хил.) - на газ, хибридите са били 0,4% (12 хил.), а изцяло електрическите - 0,07% (1933 броя).

През 2020-а коронавирусът и свързаната с него криза доведоха до спад в продажбите на нови автомобили в България с 37%. Това означава 27 428 продадени нови возила в страната през 2020-а в сравнение с 43 378 през 2019 г.

При колите на старо също има спад, но с 18%. Продадени са 187 179 броя през миналата година в сравнение с 229 039 през 2019-а. Около 66% от превозните средства в България са на възраст над 10 г., а 43% са на повече от 20. Едва 6% от колите са на по-малко от 5 години.

Специалистите смятат, че не само възрастта на превозните средства влияе на екологичната обстановка. Масово автомобилите, които се внасят, идват с катализатор или филтър за твърди частици. След закупуването им катализаторите се свалят и се продават по 100-200 лв.

Над 50% от автомобилите у нас се движат без катализатор или филтър, категорични са автотърговци.

Заради затруднения транспорт и намаленото потребление се забелязва поскъпване на колите втора употреба. Вдигането на цените е с 10-15%. Те се повишават заради по-голямото търсене на употребявани автомобили и сред богатите западноевропейци.

В Испания и Италия например има повишено търсене на коли, навършили 20 г. Обяснението е, че те се купуват от хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен в пандемията. През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили в Испания са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на м. г.

А в България търговците казват, че най-търсени продължават да са автомобилите в ценовия диапазон до 5000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
10
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До До StoyanovТези евроатлантически норми си ди запази за себе си, и без това скоро няма да имат значение. Ти като искаш плащай като поп за еколкогия, обаче ония в Африка и анадола хич не им пука какво карат. И доколкото знам за въздуха граници няма, ти пази а бай африканец ще кади - айде със здрве слушай ко ти набиват световните конспиратори.
42
11
 
2
 
! Отговори
До Stoyanov преди 3 години
Никой няма да се съобразява тебе и твоите селски желания да караш една или друга бракма! Има Световна и Европейска политика за екологията и всяка една държава е длъжна да следва тази политика. Досега България някак се измъкваше от ангажиментите си но това вече приключва. Так или иначе всички ще трябва да изпълнят планът и да покрият най строгите еко стандарти най късно до 2030г.Сега с приемането на ЕВРО 7 ще се въведе и масова забрана за дизелите. А до 5 години и за бензина.
41
4
 
17
 
! Отговори
Край преди 3 години
Дизел да си купиш сега е като да си купиш фабрика на 9ти септември - ставаш последен собственик. До 5-6 години ще забранят да влизаш в по-големите градове /В България също -нищо че не ви се вярва/. До 10 -12г. ще ти забранят да влизаш и в селата. Ще го карат само ловджиите.И това не е щото е неекологичен а защото е евтин - господарите на света не желаят евтините коли на бедните да засипват света. Само скъпи ел.коли ще има.
40
5
 
4
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До АнонименС моята нафтова печка ще сложа в малкия си джоб, бензанджия.
39
2
 
1
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До i'mИзвинявам се за което. Че пазара е свит е ясно, коли отвън найстина май няма, а това че тук си пишат че пазара бил залят няма да го коментирам. Пишат си каквото им изнася, важното е да пишат нещо.
38
2
 
3
 
! Отговори
i'm преди 3 години
До StoyanovКъде видя да коментирам дизела и бензина? Коментара ми е по темата на статията и вчерашните локуми на гилдията джамбази за увеличаван на цените на колите втора употреба.
37
3
 
11
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До АнонименКой дизел забраняват бе , как се отказват от дизелите в европа като 2020 година почти всички марки продаваха и още продават дизели. Кога ще умре дизела знаеш ли ?Няма да е близките 10-15 години. Ще се изръся аз за нова дизелова с-класа 2020 или Q8 и ще ми забрабят да карам , знаеш ли кога?
36
3
 
0
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До i'mТова каво общо има с дизела и бензина?
35
13
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пак сме наопаки на целия цивилизован свят! Във всички държави постепенно се отказват от дизелите и даже вече ги забраняват в градовете. Самите производители спират да ги произвеждат.Хората вече минават на а ток ние минаваме точно сега на нафта.
34
2
 
12
 
! Отговори
i'm преди 3 години
Нали вчера обясняваха как цените им се двигали защото нямало коли. Сега пък пазара бил залят ..... пак ония шоролопи джамбазите си търсят повод, някоя 'стинка отгоре да оскубят. Да им изгният по автокъщите тия коптори. А някои джамбази, както забелязахме вечра, започнаха да ги отстрелват по светофарите профилактично!
33
3
 
8
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
До весел:*** ти чуваш ли се какво говориш бе? Миришело му на нафта, ти на дизел избщо качвал ли си се? Или си мислиш че всички са като голф 1 или опел кадет?
32
6
 
8
 
! Отговори
Stoyanov преди 3 години
9 от 10 се продват дизели защото има такова търсене. Ако нямаше търсене нямаше да има и предлагане. Пък с тия новите бензиновите двогатели 0.9, 1.1, 1.2 , 1,4 си е абсолютно мъчение. Доворим че повечето са с вериги и 99% разтегнати. То едни свещи, едни кабели, да не говорим че и новите бензинови двигатели са дпф. , комутатори и какво ли още не. Пък за бензиново турбо не искам и да чуя. Отвсякъде каручки на безин.
31
2
 
4
 
! Отговори
Нафта преди 3 години
До весел:) Ти дали не се возиш в трактор Белорус?
30
5
 
9
 
! Отговори
Пурко преди 3 години
Поне 20% от старите бензинови коли/100% лади/ горят масло и зад тях пуши и смърди, ама те са "правилните",а? Аз съм карал 20 години бензинова кола и от 15 години карам дизел. Определено дизелът ми допада повече. И на ГТП винаги ми казват, че е в норма. Тогава къде е заровено кучето?
29
3
 
14
 
! Отговори
мдам преди 3 години
Дизелова кола, значи сипваш до горе и караш много за малко пари. Който му се налага да кара и трябва да си плаща пътните кара газ или дизел. Ся за разни дядовци и мацки дето карат по 5-7 к километра на година може и на керосин да карат.
28
7
 
4
 
! Отговори
anon преди 3 години
продават защото тия кошници са с премахнат дпф. на новите прегледи направени така че трудно да се лъже няма да минават и ще ги спират от движение...
27
26
 
12
 
! Отговори
весел преди 3 години
Извинявайте, ама винаги като седна в дизелова кола смърди на нафта!Как издържате тая миризма? Доповръща ми се, все едно към в рибарска лодка или стар Чавдар. Отровихме Европа с тия дизели! Я вижте в Сащ, Русия, Канада, Австралия, Бразилия и Индия, кой кара дизели?
26
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами така се очертава- БЪЛГАРИЯ - место за всЕкакви *** на ЕС! Ей за това се изнасям до края на годината от таз гняз! А иначе уникално място за живеене може да бъде...за съжаление....ДА ,АМА НЕ!!!
25
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
керосинът за летене
24
15
 
14
 
! Отговори
А-95 преди 3 години
Газта е за готвене.Нафтата за отопление.Бензинът - за каране!