Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече

Средно 9 от 10 коли на пазара "втора ръка" са дизел
7 апр 2021 18:30,
79
Дизелови коли заляха пазара, обявите два пъти повече
Снимка: Pixabey

Пазарът на употребявани автомобили в България е залят от стари дизелови коли, пише "24 часа".

Бърза справка в една от водещите търсачки за коли втора ръка у нас показва, че в момента се предлагат почти два пъти повече дизелови коли спрямо бензиновите.

Ако въведете критерий за търсене на автомобили и джипове за обяви, пуснати през последните два дни, с година на производство от 2001 до 2011 г., ще установите, че обявите за дизеловите возила са към 3000, а за бензиновите – към 1700.

А в интернет и социалните мрежи пуснатите за продан употребявани коли в Белгия и Нидерландия средно 9 от 10 са дизелови.

Шофьорите на такива автомобили на възраст 8-10 години бързат да се отърват от тях не толкова заради рестрикциите в централните зони на някои от градовете, а заради високите екологични такси и данъци, които трябва да се плащат всяка година. За по-големите дизелови двигатели - над 150 конски сили, те варират от 2500 до 4500 евро на година.

Градските власти в Брюксел например налагат 6 пъти по-висок данък на дизеловите коли от този на бензиновите. Размерът се определя не само от мощността на двигателя, а и от използваното гориво и количеството отделян въглероден двуокис. В cтoлицaтa на Белгия не могат да се движат дизелови коли, peгиcтpиpaни пpeди 2006 година, кaктo и бeнзинoви, пpoизвeдeни пpeди 2001-а.

Освен че дизеловите предложения на вторичния пазар в Западна Европа са многократно повече, тези автомобили са и по-евтини. Затова и родните търговци също се ориентират към нафтовите употребявани коли.

Тенденцията за увеличаването на дела на дизеловите автомобили спрямо бензиновите си личи и от статистиката на Пътна полиция за регистрациите.

До 1 април тази година у нас на отчет има 2,777 млн. нови и употребявани автомобили. От тях 1,107 млн., или 40% са бензинови, 1,303 (47%) са дизелови, 303 383 (11%) са на газ, 13 235 са хибриди, а 2096 са чисто електрическите леки автомобили.

Преди 12 месеца общо регистрираните автомобили в България са били 2,850 млн., или с почти 100 хиляди повече от сега. 1,257 млн. от тях (44%) са били бензиновите, 1,305 млн. (46%) - дизеловите. Това означава, че намалението на общите регистрации от около 100 хиляди бройки се дължи преди всичко на бензиновите возила, защото при дизеловите регистрации има леко повишение.

В началото на април миналата година колите на газ са били 227 142 (8%), електрическите - 1389, а 9241 са били хибридите.

В края на 2020 г. около 46% (1,332 млн.) от автомобилите в страната са били дизелови, 41% (1,170 млн.) са били бензинови, 12% (340 хил.) - на газ, хибридите са били 0,4% (12 хил.), а изцяло електрическите - 0,07% (1933 броя).

През 2020-а коронавирусът и свързаната с него криза доведоха до спад в продажбите на нови автомобили в България с 37%. Това означава 27 428 продадени нови возила в страната през 2020-а в сравнение с 43 378 през 2019 г.

При колите на старо също има спад, но с 18%. Продадени са 187 179 броя през миналата година в сравнение с 229 039 през 2019-а. Около 66% от превозните средства в България са на възраст над 10 г., а 43% са на повече от 20. Едва 6% от колите са на по-малко от 5 години.

Специалистите смятат, че не само възрастта на превозните средства влияе на екологичната обстановка. Масово автомобилите, които се внасят, идват с катализатор или филтър за твърди частици. След закупуването им катализаторите се свалят и се продават по 100-200 лв.

Над 50% от автомобилите у нас се движат без катализатор или филтър, категорични са автотърговци.

Заради затруднения транспорт и намаленото потребление се забелязва поскъпване на колите втора употреба. Вдигането на цените е с 10-15%. Те се повишават заради по-голямото търсене на употребявани автомобили и сред богатите западноевропейци.

В Испания и Италия например има повишено търсене на коли, навършили 20 г. Обяснението е, че те се купуват от хора, които досега са ползвали обществения транспорт, но вече го намират недостатъчно сигурен в пандемията. През юли и август продажбите на над 20-годишни автомобили в Испания са се увеличили с 31% в сравнение със същия период на м. г.

А в България търговците казват, че най-търсени продължават да са автомобилите в ценовия диапазон до 5000 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


79
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами продават родните селяци щото с изтърбушен DPF и после залъгване на компютъра от разни гаражни майстори след Юли месец няма еко стикер и ще трябва да си ползват бангиите само за кокошарници. Затова продават, надяват се някои други балъци да клъвнат.
22
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
23 сегашните млади още нямат собствени пари, мутрите изподъртяха кои остаха живи и сега гледаш катастрофи 60 годишен с джип, 56 годишен излетял с 200. На запад не случайно се правят по поръчка разни бентлита, точно за старци
21
4
 
0
 
! Отговори
г-н Марешки преди 3 години
Благодаря ти. Радвам се че трошката ти върви с моето КАЧЕСТВЕНО гориво
20
5
 
8
 
! Отговори
Чичо Манчо преди 3 години
Предлагат се повече дизелови, защото хората си седят в хоум офис и не пътуват по 20-50 километра на ден до офиса. Всичко друго написано е наизуст малко. Данъци и еко такси над 150 конски сили 4000? хахахах за 3 литра дизел е 370 на година.
19
16
 
8
 
! Отговори
г-н Марешки преди 3 години
Дизела е горивото на безпаричника, на тракториста и тираджиите.
18
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
аляли пазара ама цените дори са по-високи отколко преди Ковида.Изключение правят някакви много скъпи коли втора ръка с огромни дизелови двигатели -та тия са пиевтунели.Предполагам че наистиня никой не ги купува.Ама то кво да ти хареса такова хем 60-70 хиляди поне хем му е дошло времето за скъпите ремонти щото почти 10год са му вземали душата по магистралите.Наши се сещате че кротка баба или флегматичен дядо няма да си купи 8 цилиндъра с 400 коня?
17
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И повече ще ни заливат, Германия и скадинавците 2030 г. казаха че ще се отказват от ДВГ
16
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз пък си купих Мерцедес B200 дизел от Силвър Стар. На 1078 км. Беше като го взех преди 3 месеца.Много съм доволен от малкия мечок.
15
1
 
4
 
! Отговори
Дунава преди 3 години
от цяла Европа в Черно море,новия внос и той тука.После се сърдим на чешкия художник за тоалетната чиния.
14
2
 
14
 
! Отговори
... преди 3 години
Мерцедес дизел 450 коня няма. Не и от 2012г. Осмак-а е 320 коня и след 2011 не се предлага. Друг е въпросът, че кола от Германия на 150к км., на 6г. за 3000 евро, дори не Мерцедес можеш да докараш само след челен удар....
13
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тази медия за пореден път се оказа поръчкова!!!! Това е платена статия. Преди 2 години притежавах дизелов автомобил и живея в една от страните на Бенелюкс. Еми плащах данък под 100 евро. Айде леко с лъжите, моля. Вярно, че преди близо 2 години я продадох, но за 2 години вдигане 100 кратно? Това само болен мозък някъде може да го роди. Ами поинтересувайте се каква е минималната заплата в Белгия, Холандия, Люксембург. Ами това са 2-3 минимални заплати
12
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Добър си е дизела, когато е изправен и фап-а му е в ред, а не е опериран. Ама тук нали ги махаме, че не били вървели! После ние и децата ни го дишаме, ама то за тоя народ си е екстра!
11
0
 
2
 
! Отговори
Зигфрид преди 3 години
ИМа ли връзка с убииството на ДОлгополов от снощи
10
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много обичам да гавря еко колежките, като ги почна - какво еко си, колата ти е на дизел, после почвам скига с тези самолети през месец, знаеш ли колко замърсяват и т.н., определено сега са по-малко еко.
9
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мир на праха на бъдещите ракаджии от бял дроб
8
13
 
8
 
! Отговори
... преди 3 години
Епа интереса клати феса! Само не правете грешката да влагате тия пари в стари дизели! Щото това ни чака и нас! Инак то е ясно, че до 10г със сигурност и бензиновите ще спрат ще останат електрички и хибриди! Докато и хибридите не спрат! Последно четох, че до 2037 ще забранят и хобридите в англия! Такъв план имали ората там!
7
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Купувай Секвоя, но да се снимаш пред нея!
6
11
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако сте европейци, веднага ще скочите на електричките!
5
2
 
19
 
! Отговори
българин преди 3 години
Купувам Тойота Секвоя на природна газ от новия тръбопровод
4
7
 
20
 
! Отговори
? преди 3 години
Скоро и тук ще е така. Още 2-3 години и ЕС ще ни глоби за въздуха и ще ни задължи да спрем печките.