До 2 г. пътуваме от София до Варна с влак за 4 часа

Ще се минава през жп възел Карнобат
29 апр 2021 17:53,
61
До 2 г. пътуваме от София до Варна с влак за 4 часа
Снимка: БГНЕС

До 2 години пътуването с влак от София до Варна през жп възел Карнобат ще се осъществява за 4 часа. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Росен Желязков при откриването на обновената жп гара Карнобат днес. Той допълни, че това ще е възможно след модернизацията на жп линията Карнобат-Синдел, която вече е в ход, предаде БТА.

Новото здание на жп гара Карнобат, заедно с изграждането на железен път и телекомуникации, са резултат от последователна реформа и обновяване на железниците у нас, каза министър Желязков.

Реконструкцията на гаров комплекс Карнобат е част от по-мащабен проект, който включва още жп гарите Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Министър Желязков заяви, че скоро предстои за стартира модернизацията на жп гарите в Нова Загора и Айтос. Той припомни, че до момента са обновени редица приемни здания, в т.ч. Централна гара-София и жп гара Подуяне.

По думите на транспортния министър в новия програмен период са заложени огромни средства за жп инфраструктура и са дефинирани ясни проекти и срокове.

По Плана за възстановяване и устойчивост една от предпоставките за подбор на проекти е тяхната готовност за незабавна реализация, коментира Желязков.

Осигурили сме финансиране на редица проекти в Северна България, свързани с дигитализация, телекомуникации, развитие на интермодални връзки, заяви министърът и допълни, че това говори за добра организационна и проектна готовност на "Железопътна инфраструктура".

Вчера стартирахме коловозното развитие на Централна гара-София, а в ход е модернизацията на жп връзката със сръбска граница. В новия програмен период предстои да бъде изградена и жп свързаност с Република Северна Македония, обясни министър Желязков.

Проект "Реконструкция на гаров комплекс Карнобат" е на стойност 4,1 млн. лева, осигурени от Оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020. Той включва пълно архитектурно обновяване на сградата и прилежащите пространства, изграждане на съвременни системи и инсталации, и равнопоставен достъп за всички граждани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


61
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
0
 
1
 
! Отговори
Ф преди 2 години
И във Виена има влакче от летището до града.Е, в София има метро до летището като от станция Искърско шосе може да се направи връзка влака.
46
1
 
6
 
! Отговори
У преди 2 години
Там където е мислено в перспектива, са свързали ЖП гарите с летище и автогари. Вече не помня точно, но в Брюксел сме кацали на летището, в мазето се хваща влак и в Гент от влака директно на градски автобус до пристанищната част. Така е измислено, че може да не търсиш копърки или друг транспорт. У нас няма летище до ЖП гара. Цените са високи за нас и нормални за тях-10-15 евро, но е чистичко и топло, има и интернет
45
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Плачевното състояние на цветущите някога железници си има виновници с име и фамилия. Идва нов ред, нищо не е загубено.
44
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Даа, и зареждаме в държавни бензиностанции.
43
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То до 2 години я камилата, я камиларя.
42
3
 
2
 
! Отговори
Димитър преди 2 години
Този маршрут е далеч по-приятен със самолет. Но щом има мераклии за влак, нека се возят.
41
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Софив-Варна има два варианта за влак.Но като цяло релефа и територията на държавата не позволяват и се губи смисъла от скорости над 200 км.Все пак разстоянията от град до град са най-много 25-30 км.Да не говорим,че от директните влакове няма никакъв кяр и никой не би ги пуснал.Ако хората искат качествен превоз и бързо стигане,ще трябва да се научат да плащат.София-Пловдив цената на билета е 9 лева,а за същото разстояние в чужбина масово се плаща над 15 евро.
40
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Съвсем реалистично време е около 5 часа.Това,което го говорят са пълни глупости.Отделно подвижният състав на БДЖ е под всякаква критика.Влак с повече от 130 км/ч. не върви дори и на новите релси,които са за 160-170.Да не кажа,че се правиха проби и в участъка от Крумово до Свиленград и Септември-Тодор Каблешков с чужди локомотиви ивагони се стигнаха скорости от 250 км/ч.При това напълно безопасно,но БДЖ скоро няма да имат такива машини.
39
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Лесно е да се обещае когато си в оставка, друго е да се направи като хората :)) Иначе ще е много добре ако се реализира :)
38
1
 
6
 
! Отговори
Скептик преди 2 години
Те от 20 години качват тировете на влака, та ще имат проблем да постигнат 200 км в час ли? Фантазии.
37
0
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Слава на Николай Василев,без него това няма ше да се случи никога,мда.
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Че за какво ще правят жп свързаност с Македония, като ония не щат. То сега си има останала още от1943г.
35
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ремота на една гара, нямя да намали времето. Трябва да вдигне скоростта. В дефилето няма как, дори в една Швейцария, влаковете "пъплят" по завоите в Алпите. Оттам нататък има мегадан, да се двийат по бързо, но дали го позволява инфраструктурата?
34
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това го обещават от 20 години, и все още Варна-ГО са 4 часа
33
1
 
17
 
! Отговори
У преди 2 години
Когато това стане ще сменям името на Хасан ефенди. 4часа е невъзможно за нашите условия. Единственият шанс е да не спира никъде и да направи средна скорост над 120км/ч. Трябва всичко да се смени, релси, вагони, контактна мрежа, заграждения. Как виждат да прелети със 120-150км/ч, между Синдел и ЖП гара Варна, покрай култовата махала Максуда?
32
2
 
19
 
! Отговори
Пуф Паф преди 2 години
София-Варна за 4 часа, значи София-Бургас за 2:30 часа. Вицове без край. В момента отсечката Стара Загора-Пловдив само се взима за 2 часа, както и Пазарджик-София за същото време. Подбалканският е същото, особено около Клисура. За 2 часа до Варна може само самолет да стигне. Някои министрицифрите за нищо ги нямат.
31
1
 
9
 
! Отговори
Койчо преди 2 години
Може това да се случи само ако не се запали влака
30
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ще се предвижваме с делта планери софия варна за 1 час.
29
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В японоя влаковете се движат с 400 километра тука се движат с 40 вия сами си направете изводите около 400 години сме по назад някъде толкова.пари има не сте го предложили на хората къде се интересуват от това цели компании има.
28
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Българи мислете за влак стрела в чужбина тва вече е отживелица с влаковете стрела вия още не можете да го направите дабе и проект нямате инвеститори има стига да знаете как да ги привлечете.