Авиоексперт: Пилотът може да загуби ориентация нощно време в морски условия

Издирването зависи колко навътре в Черно море е машината
9 юни 2021 11:04, Ния Христова
75
Авиоексперт: Пилотът може да загуби ориентация нощно време в морски условия
Снимка: БГНЕС
Вероятно е пилотът на изтребителя да е загубил ориентация нощно време в морски условия. Това коментира в ефира на bTV авиоекспертът Ангел Борисов. Според него това се случва изключително рядко. 
 
Той изтъкна това, че военните учения са напълно различни от гражданската авиация. Зависи от запаса на гориво и колко навътре в морето е навлязла машината. 
 
Ангел Борисов коментира и техниката, с която разполагаме и обясни, че някои от двигателите на изтребителите да са с по-стар ресурс, но ежедневно се извършва технически контрол. 
 
"Не би трябвало да се допусне такъв отказ на двигателя, който да доведе до фатален край. Разбира се има откази, които не могат да се предвидят. При определени обороти със сложни маневри е възможно да се получи префорсиране и двигателят да избухне", обясни авиоекспертът.
Още по темата
 
"Пилотът в стремежа си да изпълни точно задачата, която му е поставена, може да предприеме рискова маневра. Може да получи срив самолетът, зависи с какъв ъгъл на атаката ще подходи. Той не трябва да изпълнява задачи, които са невъзможни за самолета", каза Борисов.
 
На въпрос дали има вероятност пилотът да е катапултирал той обясни, че това не е проблем да се случи, но зависи на каква височина е. 
 
"В момента условията не са толкова лоши и да е студено. Би трябвало да открият пилота с вертолета, който наблюдава района", допълни още авиоекспертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


75
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
43
1
 
0
 
! Отговори
Експертът казва: преди 2 години
"""Вероятно е пилотът на изтребителя да е загубил ориентация нощно време в морски условия.""" Как така пилотът ще загуби ориентация нощно време и в морски условия ? Да не би морето да е станало небете и обратно. Кви са тея експерти, бре друзя ? Модерните и съвременни самолети имат перфектна навигация и подобно състояние на полета не може да се получи дори и на ръчно управление.
42
1
 
5
 
! Отговори
Alex преди 2 години
Предната 29-ка и чукнаха соплото в бетона, което доведе до пожар.Причината - нисък нальот.В този случай аз залагам на загуба на пространствена ориентировка в условия на нощен полет.Не съм експерт, просот се интересувам от неща, по-интересни от Антоанет Пепе и МегЗ
41
1
 
8
 
! Отговори
Krom преди 2 години
Самолети падат навсякъде по света. Когато летиш на машина съставена от хиляди възли и детайли нищо не е изключено. Съмнения има винаги. Затова, още преди години комисиите разследващи самолетни катастрофи са решили да бъдат с нечетен брой членове - за да се избегне равния брой гласове на експертите. Хората имат опит. Да се помолим пилота да оцелее, и да оставим военните да си свършат работата. Другото е чесане на езици и профанщина. Без да искам някого да засягам.
40
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
пИТАМ АЗ КОЙ ЩЕ ПОЕМЕ ОТГОВОРНОСТ СЕГА ,КЪДЕ Е РАДЕФ,заради служители в системата които са на заплата и пенсия няколко години и продължават да служат тези млади момчета са с малко опит,дано да е жив!
39
2
 
4
 
! Отговори
Krom преди 2 години
Извадил съм късмет да попадна във форума на "авиационните експерти". Повечето - очевидно про-руски настроени. Видях за съвършенния, безавариен самолет на едва 30 години. Също и убедеността, че са го свалили американците. Яко. Дали на някой му мина през "ума" примерно, че тези момчета които служат в това което остана от авиацията ни имат нальот на година, колкото западните им колеги правят за месец? И тогава хипотезата за ориентацията или маневрата изглежда по различно? Колко летят пилотите ни?
38
1
 
12
 
! Отговори
мнение преди 2 години
Когато не се лети достатъчно и няма достатъчен опит да се лети в такива условия, това се получава. Пускат ги на задачи, за които не са подготвени. Ориентацията над море в нощни условия е сложна работа особено при извършването на бойни маньоври. Най-често се губи ориентация къде е морската повърхност и кое е небето... ако нямаш тренинг си загубен...
37
1
 
6
 
! Отговори
Койчо преди 2 години
Експертът е прав, НО това означава, че пилотът ни не е получил достатъчно обучение по управление на машината по ПРИБОРИ.Недостатъчен нальот??
36
1
 
2
 
! Отговори
Оффф преди 2 години
Докато не извадим регистрационно-записващото устройство /викаме му черна кутия, макар, че е оранжева/, можем само да гадаем.
35
1
 
6
 
! Отговори
абсурд преди 2 години
Тва е тотален абсурд да ми пробутват сценарий за грешка. По-вероятно е някой тука от коментарите да удари 6/49. Нацията с първата военна авиофлота си сваля сама МиГ-овете, тва някъв майтап ли е?!
34
1
 
0
 
! Отговори
Shit happens! преди 2 години
И от гражданската авиация падат самолети, както и от военната. Всичко е техника и опит на пилотите. Съчетанието на двете може винаги да доведе до фатален край. Понякога пилотът може за кратко да загуби съзнание. Може наистина някой двигател да избухне, ако не се натиска по-нежно "газта". Да загуби ориентация ми се струва малко вероятно, освен ако пак, както казах не му е поне прилошало или от нещо да се е объркал. Все пак има навигация, но ако си надолу с главата може да се объркаш наистина.
33
1
 
1
 
! Отговори
и те така преди 2 години
Ще ви кажа само едно. Излезе ли пилотска грешка - "нашите" хора са. В обратния случай щяха да следват санкции за страшната руска мечка. Да видим с какво ще излязат. Не се съмнявам, че ще е първия вариант.
32
1
 
4
 
! Отговори
некой преди 2 години
Момчета, палажение никак не е розава. На 50км от Варна валят ламарини, а ние търсим пилотска грешка. В момента ни е отзаде с 200!
31
2
 
2
 
! Отговори
няма начин преди 2 години
Огледайте се малко каква е политическата обстановка навсякъде и направете мисловен скрийншот на ситуацията тука! Про-руско временно правителство, с назначени руски машинин във въздуха. Който си затваря очите, че нашите "авери" ученолюбиви ни свалиха МиГ-а е крайно бавен. И никой няма да им търси отговорност точно заради предстоящата смяна. Винаги избират идеалния момент да изглежда като руска атака, но прости не останаха вече да им се хващат, или аз се заблуждавам?
30
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
както всички бойни самолети така и този има система за ранно предупреждение -----=====---- има, разбира се. И за късно предупреждение има
29
1
 
0
 
! Отговори
Браво! преди 2 години
Снимка на правилния самолет.
28
1
 
0
 
! Отговори
до 38 преди 2 години
Ами, живеем в първата четвърт на 21-ви век. Системата за ранно предупреждение не е безусловна като колелото. То и ракетите вече не са като тия от времето фон Браун. Просто самолет, който е разработван в продължение на половин век не изчезва ей така, внезапно.
27
1
 
2
 
! Отговори
Alex преди 2 години
Сега сръбски МиГ-29.Вие новинари ли сте или крави?
26
1
 
3
 
! Отговори
до 34 преди 2 години
Колко пък да е често явлението? Дали не е по-често свалянето на самолет от "приятелска" ракета. Трябва да седнем и да смятаме кое е по често.
25
2
 
4
 
! Отговори
реалист преди 2 години
220% са го прицепили от влашко тия същите дето "объркаха" склада в чешнегирово. Каква по-удобна мишена от руска машина и "приятелски" огън?
24
4
 
7
 
! Отговори
РусенецЪ преди 2 години
Миг-29 е изключително безавариен самолет. След повече от половин век експлоатация е усъвършенстван до абсолютен предел. Тук има нещо много, ама много гнило. Това със загубата на ориентация или технически проблем е абсурдно!