Ген. Спасов: На нашите пилоти им липсва време във въздуха

Това води до компромиси в подготовката, обяснява летецът
10 юни 2021 12:45, Петя Славова
44
Ген. Спасов: На нашите пилоти им липсва време във въздуха
Снимка: Bulgaria ON AIR

Продължава издирването на майор Валентин Терзиев. Все още не е ясна причината за инцидента, при който самолет МиГ-29 падна по време на учение край Шабла. Разследването е под ръководството на Военната прокуратура. Тече и цялостна проверка на документацията за техническото състояние и летателната годност на изтребителите в авиобаза "Граф Игнатиево".

По отношение на подготовката на българските военни пилоти коментира и ген. Спас Спасов, председател на УС на Фондация "Български ВВС".

Още по темата

 "Изключително тежко възприех този инцидент, тъй като аз се готвех да заминавам за Шабла. Имах покана за участие във вип деня. Настройката за това преживяване да наблюдавам ученията на нашите пилоти беше приповдигнато моето настроение и изведнъж сутринта научавам, че учението е спряно заради инцидент. Веднага беше съобщено на мен с намека, че е тежък инцидент. Може би и катастрофа. Това беше много тежко за мен", сподели пред БНТ ген. Спас Спасов.

По думите му, нощните стрелби над море се изпълняват само от опитни пилоти. Това е връх в подготовката. Изисква се зад гърба си да имат часове и тренировъчни задачи с изпълнение на тези стрелби.

Подготовката на пилота, за да изпълни тези стрелби включва тренировки на земя при възникване на особена ситуация. Но се иска и време за часове във въздуха. Това, което липса сега на нашите пилоти от години е да стоят във въздуха. Това води до компромиси в тази подготовка и най-вече една тренираност, обясни ген. Спасов.

Според него летателните часове на пилотите са малко заради логистиката.

"Имитация, че ние имаме висока бойна способност. А това са шепа пилоти, които могат да го правят. И те също имат малка нетренираност. Не е въпросът само в стрелбата. Той трябва да прави непрекъснато тренировки във въздуха, нощем пилотаж, на различни височини. И там да придобива тези способности, ако възникне ситуация, да реагира на нея адекватно", коментира ген. Спасов.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
3
 
! Отговори
Данъкоплатец преди 2 години
Торбички "Била "имат в изобилие.А летателните им часове са отишли в т.нар."Нощно шкафче ".
27
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Със сигурност ремонта в Полша е много по-качествен от този в ***. И който ъвърди обратното или е луд, или е платен.
26
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Блок 70 на ф16 е новопроизведен самолет с последно поколение авионика. А когато е проектиран като конструкцоя, е бил 20 години пред всички останали. Миг-29 има някои предимства, но категорично губи по икономичност, боен радиус, боен товар, възможности на радара. Това е при сравняване на последните варианти на двата модела. А при ставняване на старите мигове с Блок 70, разликата е убийствена в полза на Ф-16
25
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До 22. Верно ли? Лагерите сигрно и те нямат износване. Материалите нямат умора и не остаряват с годините. А оръжието? То все си е така модерно? Машина за вечноста - нищо че е техника на 50 години. По твоята логика давай нараво Мешершмитите да връщаме в употреба?
24
0
 
2
 
! Отговори
Обективно преди 2 години
Как така Натовски и Ненатовски ВВС са участвали в ОБЩО УЧЕНИЕ???
23
0
 
2
 
! Отговори
999 преди 2 години
ЗАЩО НИКОЙ НЕ МИ ОТГОВАРЯ ОТКОГА НАТО УПРАВЛЯВАТ СРЪБСКИТЕ ВВС, КОИТО СА УЧАСТНИЦИ В УЧЕНИЕТО НА ШАБЛА????
22
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не съм специалист и по принцип не се изказвам по въпроси, от които не разбирам. Но знам, че в света летят и много по-стари самолети. Знам, че дуралуминият не ръждясва. Сравнявал съм таблици с ТТ-данните на МиГ-29 и на F-16.Всеки може да го стори и да направи някакъв извод.Всеки може да види официални сайтове за самолетни катастрофи - има десетки.Дразня се, когато всичко руско се оплюва и то - неграмотно!Четете бе, хора!Този бл.70 е същия стар самолет с радар, какъвто имат всички модерни самолети
21
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Явно нашите пилоти учат по много стари учебници и имат специалисти по връзки с обществеността , вместо психолози , които да работят с завишеното им самочувствие.Една нереформирана система!Рисковете на професията при тези летци са същите при хилядите професионални шофьори, които са ежедневно на път за нахранят семействата си.
20
0
 
3
 
! Отговори
Krom преди 2 години
До Гошо...*** - това като пилот ли го заявяваш, или ти е опорката по която днес работиш? За един приятел питам! Характерното при вас, приказните същества от под мостовете е, че сте компетентни във всичко. Ето, днес ти си авиационен експерт. Загиналия майор вече е "виновен". Да го заметем под килима и напред към изборите, а? А малко уважение да покажеш? Ако щеш към семейството му? И да почакаш експертите да кажат какво се е случило. Не профаните.
19
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Радослав Споко. Като дойдат Ф-16ските нещата ще си станат пак в ред. Колкото до ПВО - БА има в наличност една доста сносна ПВО система, но с ПВО не можеш да ескортираш заблудил се нарушител нали? Авиация си трябва. Дори да е само за полицейска дейност.
18
0
 
1
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
С абяха закрили авиацията и да бяха взели ПВО системи. Явно нямаме средства за авиация и евтиния заместител е ПВО. Да бяха опасали цялата държава с един общ чадър от ракети и централно, дигитализирано командване и да се приключи вече с тази агония. В момента авиацията ни е в параграф 22, нямат летателни часове, но и за да ги трупат трябва да летят на ковчези които са изгнили преди десетилетия. Най страшното е, че такива инциденти ще зачестяват заради летателния парк на ВВС.
17
2
 
2
 
! Отговори
Радослав преди 2 години
Цяло чудо е, че екипите някак държат тези 40+ годишни ковчези в полет. Но проблема не е от днес или вчера, всички правителства са виновни защото армията ни бе оставена под санитарния минимум откъм логистика и средства. И да има пилотска грешка, то тя пак е вследствие на престъпната немърливост на правителствата които са допуснали пилотите ни да са с толкова малко летателни часове и да са на фърчила по стари от самите пилоти!
16
2
 
3
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 2 години
За да се лети на пределно малки височини се изискава голям опит.Всяко бързо снижаване на изтребителя,натоварва неимоверно пилота.Предприел е рискована маневра и то при нощен полет над морето.Все пак риска трябва да е...премерен и подобна ситуация отренирана специално.Едва ли това е било направено,и едва ли това е била бойната...учебна задача,не е включвала този риск.Колкото до самолета.бил е изправен и боеготов.
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Прав е генерала, че няма летателни часове и че трябва по-добра подготовка, но това по никаквъв начин не обяснява случилото се! Липсата на подготовка не може да обясни "изчезването" на самолета от радарите. Все пак стрелбите се наблюдават и то не от гражданските "наблюдатели"!Авторката - "И те също имат малка нетренираност." НАТРЕНИРАНОСТ, моме, с А! Иначе тоя "бисер", който си ръснала е от "бисерите" на IV и VII клас оценяванията!
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Гошо.. Т.е. казваш че се е поради пилотска грешка и в че старата 50 годишна бракма дето кара във случая не е виновна? Склонен съм да вярвам че по-скоро е комбинация от двете
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Гошо...*** Т.е. казваш че се е поради пилотска грешка и в че старата 50 годишна бракма дето кара във случая не е виновна? Склонен съм да вярвам че по-скоро е комбинация от двете.
12
0
 
3
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 2 години
Ситуацията във въздуха на боен пилот,се мени...ежесекудно и действията трябва да са...автоматизирани,да действа като...робот.Това се постига с много...реални тренировки.При кокретния случай,без да съм бил там,знам какво е станало.Били са 3 самолета,като единия пуска падащата с парашут мишена,другия заснема,а първия...атакува целта.Мишената е започнала да пада много бързо,явно поради повреда в парашута.Това не спира атакуващия,предприема маньовър за...снижаване и атака,но това се оказва фатално.
11
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като гледам какво е състоянието на ВВС то трябва да се спре всякакви полети с бойни самолети и да се тренира само на симулатор. Т.е. на електронна игра.Така ще е докато пристигнат новите Ф16
10
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Г-да генерали от ВВС или бивши пилоти, виждате че летците ви са с малък нальот и при всяка по-сериозна и/или специфична ситуация падат като круши по земята и в морето. Престанете с тези сериозни и не по силите на всеки пилот учения поне за времето на служебното правителство. Ще оставите БА без авиация...
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Че нощните упражнения във вода дори как водна повърхност са тежки и за ВМС как и за другите родове войски откъм ориентация при изпълнение и липса на часове за обучение при реални условия и ситуации обвързани с подготовка и материална база и средства заради които влязоха в обръщение разни комплекти тренажори като поколения,а горивните материали все така се изписват по цели както са били преди както биха се водили войни отпреди как представа за учения,обучения,но в намален състав,обем по концепция