Най-честите жалби в КЗП са за разминаване в офертите и реалността

"Следете за разминаване на цените в менюто и сметката", съветва Маргаритов
11 авг 2021 09:05, Ния Христова
9
През летния сезон Комисията за защита на потребителите извършва активна дейност. Характерни за този период на годината са сигналите от почиващи по родното Черноморие.  
 
Повече българи избират да почиват в българските летни курорти тази година. 
 
"Над 100 жалби са постъпили от началото на активния летен сезон от туристи по Черономорието, още толкова са жалбите на туристи от страната. Част от тях са свързани с отказа за връщане на пари за почивка заради пандемията. Жалбите са свързани основно с разминаване в качеството на офертите, има оплаквания от хигиенните условия, както и такива за ценообразуването - хората са очаквали по-евтини плажни принадлежности". 
 
Това заяви в ефира на Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
 
Получавани са сигнали и за разминаване на цените в менюто и в сметката, както и за промоции в нощни заведения, които са подвеждащи.
 
КЗП проверява и това дали обектът съответства на категорията, която е получил от Министерството на туризма. Понякога се използва моделът "таен клиент".
 
Средно около 1000 лв. е санкцията, която КЗП налага.
 
"Има по-малко нарушения, което се дължи на по-малкия брой туристи в страната. Ще има проверки и в нощните заведения, ще се взимат проби от алкохола, който се предлага. При извършвани проверки последните две години, сме имали случаи на разреден, а не на фалшив алкохол", уточни Маргаритов.
 
Сигнали и жалби туристите могат да подават през сайта на КЗП по електронен път, без електронен подпис. Хубаво е към него да бъдат приложени и снимки. Сигнали могат да се подават и на телефон 0700 11122.
 
"Тези, които все още не са закупили своята почивка, е добре да проверят чрез директен контакт дали всичко, което има в избраната оферта, е реално. Имахме сигнал, че хотел предлага басейн, който на място се оказало, че не работи", заяви Маргаритов. 
 
Той посъветва хората да следят дали цените в менюто съответстват на тези в сметката. Както и да се потърси първо отговорност на място от търговеца, спрямо който има претенции. 
 
Димитър Маргаритов уточни, че по отношение на брой жалби към КЗП се връщаме към нивата от 2019 година. Но много по-голям е делът на жалбите, свързани с онлайн пазаруването, с около 30%. 
 
Гледайте целия разговор във видеото. 
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Питам преди 2 години
Този не го ли смениха вече?
2
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
КЗП защитава интересите на корпорациите и за да симулира дейност, глобява дребните търговци. Днес.бг, направете проверка дали мобилните оператори изпълняват "договорката" с КЗП по отношение наказателните такси при предсрочно прекратяване, които трябва да са уж до 3 месечни стандартни такси. Няма подобно нещо! След жалба до КЗП, същите отговориха с "според оператора...". А според вас? Продажници!
1
2
 
2
 
! Отговори
Нямаш левче за WC ?! преди 2 години
Не се жалвай! Скъпо ти е на морето.