"Шумяща маркировка" оскъпил участък на "Тракия" с 600 бона

Поставената маркировка е в разрез със законодателството?
18 авг 2021 20:27, Ния Христова
67
Възможно ли е поставянето на "шумна" маркировка на магистрала "Тракия" да оскъпи ремонтиран участък с 600 000 лв.? Пътния експерт Диана Русинова смята, че на магистралата е поставена маркировка, която е в разрез със законодателството, но боята за километър е по-скъпа с 50 000 лв.
 
На новите 40 км на АМ "Тракия" между всички платна е поставена т. нар. "шумяща" маркировка. Според закона това обаче е недопустимо.
 
"Крайната лента, откъм банкета може да бъде изпълнена с онази прословута релефна маркировка, която шуми и като настъпим чуваме някакъв звук. Другите ленти трябва да са с най-обикновена пътна маркировка, която пак трябва да има светлоотразителни перли, но не трябва да шуми", коментира пред Bulgaria ON AIR Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
 
Причината да се поставя само в дясната част на пътя е да сигнализира на шофьорите, че има опасност да напуснат активното платно. Поставянето на релефните ивици, ремонтът на 40-км участък се оскъпява с над половин милион. 
 
Диана Русинова пресмята, че това струва на АПИ по 50 000 на км., или общо 600 000 лв. отгоре.
 
"Освен, че е сложена толкова по-скъпо струващата маркировка, тя не покрива и минималните норми, независимо от това, че АПИ организира едни театър, като ни покани на 195 км, заедно да замерваме с тях. Всъщност те отказаха да замерят в другите участъци, където бяхме открили проблеми. Те си замериха на едни 500м, които си бяха определили", добави тя.
 
Русинова подала сигнал и към Пътната агенция. Оттам обаче твърдят, че не за запознати.
 
"Тези въпросни независими експерти, които проверяваха, са в много близки приятелски отношения с изпълнители, които са монтирали еластичните огради, и са поставяли маркировката. Много често тези независими проверяващи са канени по различни мероприятия, организирани от други НПО-та. Свързани са и с други фирми, която поставят мантинели и консумативи, свързани с пътната безопасност", уточни експертът.  
 
Според Русинова, част от мантинелите и терминалите, които струват по 11 000 лв., също не отговарят на изискванията.

67
Още от Страната
Разходите ни растат двойно по-бързо от доходите, харчим най-много за храна
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
55
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Нека тези ,,експертипоне веднъж да излязат от България!Да видят как са направени магистралите в Германия, Франция,...Чак след това могат да се пишат на експерти!!!!!!!!!!!Пази боже тази неука жена да оценява магистрала в България!
54
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 43 ,,Слави Триф на какво мнение е по този въпрос?Като Вас ли мисли?Че ,той никога не мисли!Всичко което говори му е написано от други!!!!!!
53
1
 
2
 
! Отговори
Прост народ преди 4 седмици
Шумящите лети са страхотни заради такива като тая патка няма да има равитие в България искат с трици маймуни да ловят за качество се иска пари без пари нищо не става
52
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
50лв. за 1 метър. 50лв х1000метра = 50,000лв.
51
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Гербавите престъпници са много докачливи! Искат те да си крадат, а ние да им ръкопляскаме. Ми...няма да стане!
50
2
 
10
 
! Отговори
До 54 преди 4 седмици
Помислихме си. Гласуваме Тиквата да завърши жалкия си животец в затвора!
49
8
 
3
 
! Отговори
дедо преди 4 седмици
600 000 деленона 40 = 15 000 лв на километър. На тази и поставете експертизата където трябва. Аман от ПРОСТИ експерти!!!
48
4
 
4
 
! Отговори
Дедо Ташунко преди 4 седмици
Бунтата,някой казвал ли ти е,че си много *** и не ставаш за политически агитатор на комунистите?Ако не са ти го казали,да го знаеш!Оди си изпличкай,че смърдиш от простотия!
47
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Доган и Тиквата изкормиха държавицата.
46
6
 
8
 
! Отговори
Бунтата преди 4 седмици
Срам ме от тази крадлива партия герб?!!!12 год преобразиха живота в България на тотална загуба!!!И за това е виновен б.б.под командата на Америка!!!!Сега от както го махнаха те от власт,ходи по селата да се моли и дава помощи от крадените пари на данъкоплатците чрез ББР и другите институции.Кирил Петков им хвана спатийте и стана неудобен.
45
5
 
8
 
! Отговори
Бунтата преди 4 седмици
Ало евгени михайлов!!!!!Много ти е слаба ракията,за да кажеш че те е срам от президента и ще работиш той да не продължи още 5год.Онзи твой банкянски вожд,си му смучи близалката и не дрънкай простотийй,че ти се виждат пачките от нощното шкафче!!!!
44
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До До 45Кражбите са при вас, за два месеца опукахте 2 млрд лв и сега се милитенза актуализация ан бюджета.
43
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До До 45Нищо не си разбрал май.
42
4
 
7
 
! Отговори
До 45 преди 4 седмици
Явно за да си доволен от кражбите герберски....си от тях ?!?!?!? Така да разбираме.... НаЛе...?!
41
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Слави Триф на какво мнение е по този въпрос?Като Вас ли мисли?
40
2
 
14
 
! Отговори
Гостенин преди 4 седмици
На ББ му се услади пътното строителство още от парчето на магистрала Струма, което строяха за Атина 2004 (от кръговото при Перник до кариерата). Не помня като какъв се буташе там, но всеки ден мисирките ни уведомяваха за визитата му.Та досега това парче не е магистрала и никога няма да бъде, понеже е изцяло сбъркано!!!Толкова за АПИ и "великия строител".
39
3
 
9
 
! Отговори
Яз преди 4 седмици
Вероятно има някаква истина.....погледнете горите и от безмислени безполезни и малоумно поставени знаци по пътищата...някой печели луди пари от това...наскоро видях знаци стоп на всеки черен път излизащ на асвалтовия път...всеки който бил в чужбина вижда за какво говоря ...там има малко знаци с най важната информация....защото многото знаци пречат на вдача и има шанс да пропусне тази най-важна информация в морето от знаци *** пусти печлбари...затова да говори госпожата....
38
1
 
11
 
! Отговори
noname преди 4 седмици
Сега фирмата да отиде при Тиквата да им плати. Голямо крадене.
37
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
До Анонимен 35А дали е имало изброеното?Според мен - твърдо не!На това отгоре проектите ги съгласува Институт по пътища и мостове. Познайте от пръв път на кого е подчинен този институт :-)
36
2
 
2
 
! Отговори
КОРНЕЛ! преди 4 седмици
Хасфалт не се яде!И да вземате да приемате бюджета, че няма какво да харчим!