"Шумяща маркировка" оскъпил участък на "Тракия" с 600 бона

Поставената маркировка е в разрез със законодателството?
18 авг 2021 20:27, Ния Христова
67
Възможно ли е поставянето на "шумна" маркировка на магистрала "Тракия" да оскъпи ремонтиран участък с 600 000 лв.? Пътния експерт Диана Русинова смята, че на магистралата е поставена маркировка, която е в разрез със законодателството, но боята за километър е по-скъпа с 50 000 лв.
 
На новите 40 км на АМ "Тракия" между всички платна е поставена т. нар. "шумяща" маркировка. Според закона това обаче е недопустимо.
 
"Крайната лента, откъм банкета може да бъде изпълнена с онази прословута релефна маркировка, която шуми и като настъпим чуваме някакъв звук. Другите ленти трябва да са с най-обикновена пътна маркировка, която пак трябва да има светлоотразителни перли, но не трябва да шуми", коментира пред Bulgaria ON AIR Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
 
Причината да се поставя само в дясната част на пътя е да сигнализира на шофьорите, че има опасност да напуснат активното платно. Поставянето на релефните ивици, ремонтът на 40-км участък се оскъпява с над половин милион. 
 
Диана Русинова пресмята, че това струва на АПИ по 50 000 на км., или общо 600 000 лв. отгоре.
 
"Освен, че е сложена толкова по-скъпо струващата маркировка, тя не покрива и минималните норми, независимо от това, че АПИ организира едни театър, като ни покани на 195 км, заедно да замерваме с тях. Всъщност те отказаха да замерят в другите участъци, където бяхме открили проблеми. Те си замериха на едни 500м, които си бяха определили", добави тя.
 
Русинова подала сигнал и към Пътната агенция. Оттам обаче твърдят, че не за запознати.
 
"Тези въпросни независими експерти, които проверяваха, са в много близки приятелски отношения с изпълнители, които са монтирали еластичните огради, и са поставяли маркировката. Много често тези независими проверяващи са канени по различни мероприятия, организирани от други НПО-та. Свързани са и с други фирми, която поставят мантинели и консумативи, свързани с пътната безопасност", уточни експертът.  
 
Според Русинова, част от мантинелите и терминалите, които струват по 11 000 лв., също не отговарят на изискванията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
8
 
16
 
! Отговори
Чекмеджан преди 2 години
Другия *** от злато ще я направим , за да има повече за чекмеджетата ми
9
14
 
21
 
! Отговори
Герберски СмЪрдел преди 2 години
Требва да си *** или много корумпиран за да поставиш шумяшта маркировка на всички ленти .Тия титани на герберското пътно строителство никога не са излизали от България и със сигурност са с фалшиви дипломи
8
14
 
12
 
! Отговори
Сатир преди 2 години
Тая коя е? Май поредната от института по по какво да е!
7
12
 
16
 
! Отговори
факт преди 2 години
Глупоси и грабеж от мутрите герб.
6
11
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви документи да ти показва - отиваш на магистралста и се уверяваш. Сега трябва да се сменя и маркировка, заради тия крадци.
5
22
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тая критикуващата един метър път не е построила в живота си ни е на всяка манджа мелодия, НПО на издръжка на Бойкикев.
4
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тая е от НПО-тата на Христо Иванов, като каже нещо трябва да се провери няколко пъти. Да покаже документи да видим.
3
3
 
24
 
! Отговори
неандерталец преди 2 години
То ако не се крадеше, сега сигурно щяхме да имаме космическа програма.
2
11
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Госпожо Русинова. И баба ми Юрка може да ходи по хората и да критикари кое как не се прави. Не ви знам въобще ангажимента, ама ако ще правите само това - у лево. Ако ще вършите работа намерете начин да вървите ПРЕД проблемите.
1
5
 
2
 
! Отговори
House M.D. преди 2 години
Нийче, касови или съкровищни са били тези бонове?