Демонтират 80-годишния железен мост при Симитли

Съоръжението е построено през 1939 г. от германците
2 сеп 2021 22:51, Ния Христова
24
Демонтират 80-годишния железен мост при Симитли
Снимка: БГНЕС
Демонтажът на над 80-годишния мост над река Струма в Симитли вече започна. Съоръжението е построено през 1939 година от германците. Гаранцията му е изтекла преди двайсетина години и затова сега се демонтира, предаде БГНЕС.
 
Напълно ново съоръжение ще бъде изградено за 2 млн. лева. На него ще има две ленти за движение и на товарни МПС. По новия мост ще продължат да преминават и пешеходци.
 
С помощта на оксижен се режат мантинелите и предпазните парапети, а след това ще бъде започнат демонтажът на носещата конструкция. Средствата са осигурени от АПИ, от вчера, 1 септември, мостът е затворен за преминаване на МПС и на пешеходци.
 
От амортизирания вече железен мост е изместен по временен мост захранващият водопровод на Симитли. В момента се работи и върху преместването на преминаващите по него кабели.
 
Мостът е връзка между центъра на Симитли с квартал „Ораново“, главен път Е-79, бъдещата магистрала „Струма“ и път 2-19 Симитли-Предел-Банско и ГКПП „Илинден-Екзохи“. Така в Симитли сега се влиза през село Черниче от юг и Железница от север.
 
В село Железница, също над река Струма, има подобен мост, който преди 20 години бе налят с бетон, а експлоатацията му продължава. И по него движението се извършва с изчакване и без разминаване. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Железните конструкции са вечни!Искат само редовно боядисване!
18
0
 
0
 
! Отговори
дедовия преди 2 години
продължение от 21:Имаше и жалба на човек, който е успял да премине моста, а засилилия се местен го удря на 2-3 метра по-напред. Дошлият екип на полицията е искал да напише акт на софиянеца, но е бил предупреден, че след обжалване, акта ще падне и ще се гледат с въпросния екип с окръжен прокурор. След това предупреждение, полицейският екип твърдо отказва да напише акт на местния, който всъщност е виновния.Това е съдържанието на една от жалбите, сложена в нечие чекмедже и не е пипна след това.
17
0
 
2
 
! Отговори
дедовия преди 2 години
Стария мост беше с една лента. Виждал съм как местни тарикати чакат по-нагоре и карат с *** газ, когато някой софиянез например минава по моста. И понеже са с предимство, го закачат малко преди да излесе от моста, така че той да е виновния. Така си оправят проблеми по колата за сметка на другия.Има жалба в РПУ Благоевград от хора, пострадали по този начин. Като влязоха там от Вътр. сигурност преди известно време, намериха жалби срещу актове, писани именно по такива случаи.
16
1
 
5
 
! Отговори
До 7 преди 2 години
В Германия малка част от аутобаните са строени от нацистите, може да се информираш преди да пишеш, например. И са били с бетонови плочи и е пъти по-тесни. Стига с тия мантри за магистралите в Германия, ставате смешни! Това, което е било построено се ползва като място и терен, като прокаран път, и до тук с "аутобаните на Хитлер". Верно ли си мислиш, че само подновяват горният слой и газ до супка!?Ей, все едно ББ ми го говори, селска чест;)
15
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Германия малка част от аутобаните са строени от нацистите, може да се информираш преди да пишеш, например. И са били с бетонови плочи и е пъти по-тесни. Стига с тия мантри за магистралите в Германия, ставате смешни! Това, което е било построено се ползва като място и терен, като прокаран път, и до тук с "аутобаните на Хитлер". Верно ли си мислиш, че само подновяват горният слой и газ до супка!?Ей, все едно ББ ми го говори, селска чест;)
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Налят с бетон!?
13
3
 
10
 
! Отговори
. преди 2 години
До Ха! -> "Напълно ново съоръжение ще бъде изградено за 2 млн. лева." -> ето тук е заровено кучето! Някой иска да усвои еднои добри парици а за качеството на новото съоръжение... Няма да има нищо общо с качествения германски мост!
12
0
 
16
 
! Отговори
Ха! преди 2 години
Какво като му е изтекла гаранцията преди 20г.? Значи ли че моста е негоден вече? Нима, като закупим нещо го ползуваме само в гаранционния срок и го изхвърляме? В Пловдив например, Железния мост е строен през 1911-13г., компрометиран е по време на чирпанското земетресение, ремонтиран е за два дни и влаковете преминават и до днес!
11
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Стария е на 80 години, колко ли ще изкара новия?
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
м да.. можеше атракция да го направят .. ама нали трябва да се усвоят едни пари ...
9
2
 
15
 
! Отговори
До Анонимен преди 2 години
За какво да го боядисваш, като не може да се открадне много? Виж, друго си е да усвоиш 2 милиона лева...
8
3
 
6
 
! Отговори
Пияния помак преди 2 години
Мостовете в Кричим и Девин са плячка от Сърбия и са прокълнати. Още държат.
7
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никаква поддръжка на съоръжението. Даже боя няма.
6
2
 
26
 
! Отговори
страничен наблюдател преди 2 години
Скоро минах по него изглежда доста здрав...явно на никой не му е хрумнало да се реставрира...то и кой може да го направи, кадърните са извън границата на държавата...а парите от желязото дали няма да ги гепат...?
5
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Става дума за едни 2 млн. лева Другото не интересува никого !
4
2
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Германия голяма част от аутобаните са строени от нацистите и още се ползват, само най-горният слой - асфалта се подменя. У нас махаме здравото за да го подменим с калпаво.
3
1
 
4
 
! Отговори
АЕЦ Козлодуй преди 2 години
До Анонимен Е й ? Няколко моста и водопроводи ,много значи били ?
2
12
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много са строили германците за разлика от руснаците.
1
1
 
50
 
! Отговори
Сандо преди 2 години
Германския мост можеше да изкара още 80 години.Гледайте на новия как ще почне ремонт на ремонта само след 2-3 години!