80 общини останаха без автобуси, фирми спират да работят

Билетите ще поскъпват, за да компенсират инфлацията
56
80 общини останаха без автобуси, фирми спират да работят
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Над 80 общини в България вече нямат автобусни превози. Около 500 фирми извършваха такъв тип превози, те намаляха само в рамките на една година с около 150, съобщи пред БНР  Ивайло Константинов от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

Автобусните и таксиметрови превозвачи отложиха насрочения си за днес протест за 13 октомври. Действията до момента не са политически, единствената цел е секторът да продължи да съществува, каза той.

От края на май беше преустановено действието на специализирана мярка за подпомагане и на автобусния сектор – с 210 лева за всеки транспортен служител, припомни той.

От края на юли вече не действа и мярката за подпомагане на служителите 60/40, което е лишило бранша на автобусните превозвачи от сериозна помощ, поясни Константинов.

По думите му това е довело до невъзможността голяма част от фирмите да упражняват дейността си.
Ивайло Константинов уточни, че превозите по редовните автобусни линии трябва да се осъществяват с или без пътници и при съответните отстъпки за определени категории пътници и не могат да преустановяват обслужването. По думите му близо 150 дружества, извършващи редовни автобусни линии, са преустановили дейност.

Сред най-големите губещи са общинските предприятия и големите предприятия, които до този момент по никакъв начин не бяха компенсирани, посочи Ивайло Константинов.

От правителството са поели ангажимент от излишък от някоя от другите мерки или с трансфер на бюджетни средства да бъдат компенсирани най-засегнатите сектори в автобусния бранш, каза Константинов. Това според него е най-губещият сектор от началото на пандемията, защото наред с косвените разходи произвежда ежедневно и преки оперативни такива.

„Ние всички, 99,90% от превозвачите в България в автобусния транспорт нямаме намерения и нямахме намерения да предприемаме никакви стачни действия“, декларира Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи. Той е скептичен, че за две седмици ще може да се стигне до изплащане на средства към превозвачите.

Цената при редовните автобусни линии трудно би могла да бъде коригирана, процедурата не е лесна, изтъкна Ивайло Константинов.

„Ако ще има такива поскъпвания, те ще бъдат разрешени от възложителя и то с процента на инфлацията“, добави Васил Пиронков.

Според Константинов няма нагласа сред превозвачите за „търсене на различна от тази цена, защото проблемът не е цената, проблемът е пътникопотокът, особено в рамките на последната година и половина“.

„Българският гражданин в този тежък момент е достатъчно обеднял. Ние трябва да издържим без да увеличаваме цените“, категоричен е Пиронков. Той обаче допълни, че има общини, които години наред не са променяли цената и там могат да се очакват промени за превози на къси разстояния.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо при Бойко нямаше такива неща, пари имаше за всички.
8
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В 30-те и 40-те години бабите и дядовците ни са ходели пеша десетки километри. Баба ми е разправяла че е имало само файтони които са обслужвали ц.гара и центъра на София. Всички останали селца и квартали на София сее ходело пеша или с конски и волски каруци. Не е имало никакъв друг транспорт. След 50-та 60-та година вече се създава транспорта и се внасят автобуси които започват да обслужват селцата и кварталите на София. А дотогава всички са ходели пеша. Ходети пеша полезное за здравето.
7
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Че то в един автобус няма ограничения на броя на возещите се а те искат да увеличат билетите. Това си е голяма нагласт
6
12
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
При Радев е беднотия и глад, а ще става и по-зле.
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И тея не се наядоха.
4
4
 
8
 
! Отговори
Ивайло преди 2 години
На управляващите не им пука за автобусните превозвачи.
3
1
 
4
 
! Отговори
пл преди 2 години
До Анонименжелезницата не е навсякъде .
2
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тези автобуси не е трябвало да ги има. В държави, които искат хубави железници, автобусите се ограничават, за да печелят железниците.
1
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Супер! Това е зелена мярка за чист въздух!!!