Експерт: Много участъци на магистралите ни са с настилки на 20 г.

Новото НС да изведе като основен приоритет мобилността
24 ное 2021 12:00, Петя Славова
31
Експерт: Много участъци на магистралите ни са с настилки на 20 г.
Снимка: БГНЕС

След трагичната катастрофа на АМ "Струма" отново на преден план излезе проблема с пътищата и пътната безопасност. "Човешкият ми апел е със съставяне на новото Народно събрание пътната безопасност да бъде изведена като основен приоритет в мобилността. Множество са участъците по автомагистралите с настилки на по 15 и 20 години". Тава каза пред БНР д-р ик.н. Николай Иванов, председател на УС на Българска браншова асоциация "Пътна безопасност".

Моите проучвания в конкретния случай в инфраструктурата, са, че магистралата е построена и е пусната в този участък от нея,, т.нар. лот нула на АМ “Струма“, който по стечение на обстоятелствата е сторен от македонска фирма. Пусната е в експлоатация 2007 г., октомври месец с акт 15 и после разрешение за строеж.  От 2007 г. не сме намерили като общество средства да преасвалтираме. Износващият пласт сам по себе си е с гаранционни срокове- 7,8, 10 г. - в зависимост от интензитета на движение.

Още по темата

Пътната безопасност не трябва да ни струва толкова скъпо като жертви. Годишно сме с два пъти повече жертви и тежко равнение по пътищата, отколкото са всички страни в Централна и Западна Европа.

Трябва да погледнем какво и как се прави. Това, че човекът по естествен път греши. Имаме да работим много по отношение на пътната безопасност.

Трябва да започнем от образованието, възпитанието и културата. По отношение на институциите, които трябва да бъдат водещи, проблемът трябва да бъде изведен на научно ниво.

Пътна безопасност е поддържането на инфраструктурата. Ако искаме да поддържаме и да осъвременим всички елементи на пътя, трябва да се научим, че това ще ни струва пари в обществото.

Трябва да приемем дали искаме да плащаме тази висока цена през жертви и пострадали, или желаем да поддържаме пътищата си по-добре. Изпращам апел към новото правителство – осигурете пари за пътно поддържане, сложете коня пред каруцата. Второто след осигуряване на финансови средства е планирането.

В другите страни в света в момента се говори за интелигентни градове и как МПС-ата и сградите комуникират по между си. В Швеция се говори за настилки, в които има специални влакна, а също и в гумите на автомобилите, за да може те движейки се да се зареждат. На какво ниво е светът, а ние още си говорим да има ли път от точка А до точка Б. И трябва ли този път да е безопасен.

Ако трябва да се увеличат пътните такси, винетни такси и ТОЛ. Нека да спрем да се трепем по този жесток начин.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
1
 
! Отговори
Иван преди 2 години
Пътищата трябва и да се подържат!Да така е ,но първо да направят общественни поръчки,после спечелилият по прозрачни условия трябва да изчака решенията на съда по обжалване от неспечелилите фирми!И докато де изчака процедурите да приключат трябва да се актуализира договора по инфлацията и цената отива нагоре!Нищо няма нито да се построи нито да се ремонтира като хората докато не се смени чипа в главите на този опростачил се народ!
27
0
 
0
 
! Отговори
До 8 преди 2 години
Освен да строим трябва да поддържаме наличните стари пътища. А те са доста км. Имаш ли някакви идеи?
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
. . . по стечение на обстоятелствата е сторен от македонска фирма. . . гениална формулировка от журналист издържал изпита си по български! Разбралите метафората да гласуват на нов български лайкват!
25
0
 
0
 
! Отговори
да бе преди 2 години
Съвсем скоро новата коалиция ще дострои останалото и ще смени стария асфалт
24
0
 
1
 
! Отговори
БУРГАЗЛИЯ преди 2 години
"БЛАГОДАРЯ" НА ДНЕС.БГ , ЧЕ МИ ИЗТРИХА ПОСТОВЕТЕ В КОИТО СЕ ОПИТВАХ ДА СИГНАЛИЗИРАМ АКТИВНО ЗА ДА БЪДЕ ПРЕДОТВРАТЕНА СЛЕДВАЩАТА ГОЛЯМА ТРАГЕДИЯ НА БЪЛГАРЯ !!!....,А ИМЕННО ЗА ОГРОМНО ПРОПАСТНО СВЛАЧИЩЕ, НА ГЛАВЕН И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НАТОВАРЕН ПЪТ В ОСНОВАТА НА К-С МЕДЕН РУДНИК В БУРГАС!!!....КОЕТО ПЪК СВЛАЧИЩЕ ОБЩИНА БУРГАС НЕ СА СИ МРЪДНАЛИ НЕЖНИТЕ ПРЪСТЧЕТА ОТ 2 ГОДИНИ ДА ГО РЕМОНТИРАТ!!! "ЧУТОООВНО БЛАГОДАРЯ", ЧЕ МИ ПОТУЛИХТЕ СИГНАЛА И МИ ГО ИЗТРИХТЕ!!!!!
23
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Слушай бе, експерте: Настилките от пред 20г са по-здрави и по-качествени от сегашните. Айде да не разорете и здравите участъци! Самият факт че са издържали 20г е достатъчен
22
0
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Знайни и незнайни експерти се изказват,но в случая пътят не причина за трагедията.Причина за самата катастрофа е шофиране с висока скорост,а за пожара-тубите с бензин.
21
0
 
3
 
! Отговори
Ивза преди 2 години
Каквато и настилка да положиш ,ако водачът е мала умник ПТП ще се случват.Основно вината е в тези,които позволяват получаването на шофьорски книжки от мала умници. Бог да прости отишлите си при катастрофата.
20
2
 
10
 
! Отговори
аман от крадливи гер преди 2 години
Проблема е, че много от тези участъци са с по-добро качество на асфалта от новите - всеки шофьор знае това как се държи колата по "новите" участъци все едно карам върху лед. Когато шофирам особено по Хемус и към Варна с нетърпение чакам "стар" участък за да карам спокойно а не върху Борисовите пързалки! Повечето трагедии по нашите пътища са причинени от Гърбавата Корупция, крадене и обществени поръчки за милиарди!!
19
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Нищо няма да се промени относно изграждането на нови магистрали и рехабилитацията на съществуващите пътища, ако мпс над 3.5 тона не започнат да си плащат много повече за изминато разстояние. И цената на винетките разбира се, че трябва да се увеличи. Годишна винетка минимум 250 лева. Проблемът е, че сел**дурите в България са свикнали още от комунизма да карат за без пари. Затова е цялата драма.
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
ТОй боко ги упраии няма прублеми. Туй боку де *** напраай, никой ни мой *** упраййй
17
0
 
6
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 години
Най-голямата ирония е, че системите за аварийно отваряне на вратите са сработили и след пожара. С едно движение за 3секунди е можело да се спасят поне 20човека.Лавина от обстоятелства доведе до тази трагедия. Много е тъжно - много.Бог да ги прости!
16
2
 
2
 
! Отговори
vale_karo преди 2 години
Не разбирам.Нали преди бат Бойко магистрали почти нямаше.Нали почти всички са построени от Него.Как така настилките са на повече от 15-20 години?
15
0
 
5
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 2 години
До Вуйчо Ваньо. Да, но българина мрази да мисли, а действа най-често първосигнално, за жалост.
14
0
 
6
 
! Отговори
Зебра преди 2 години
На мене ми взеха 50 лв, защото бях спрял на 50 см от зебрата, до село има 50 дупки, но няма глобени, е няма таквоз...
13
0
 
6
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 години
До Стария Несебър...Съгласен съм с теб приятелю.Пътищата са ни под всякаква критика.Но за трагедия трябват няколко фактора,ако 1 от тях го няма няма да се случи.Ако пътя беше сух,ако беше светло,ако шофьора познаваше проблемния участък, ако не бяха носили туби с бензин.Аз им споделям инфо,а те ме бъЗзикат на експерт!! Къде в медиите казаха марката на рейса? Никъде! Аз ви казвам каквото знам от извора засега,а каква е истината тепърва ще се разбира.
12
1
 
5
 
! Отговори
от СТАРИЯ НЕСЕБЪР преди 2 години
До Вуйчо Ваньо Вуйче, като отцепят Община Обзор, ще построи нови пътища мафията ни.И пристанище за яхтите на богаташите.На тях пътища не им трябват...
11
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Айде на експертите...
10
0
 
12
 
! Отговори
Вуйчо Ваньо преди 2 години
Докладвам с вътр.инфо от Силвър Стар - рейса е Mercedes RHD 16, двуосовата версия с две врати 1 отпред и 2ра в средата(скупчването е било при 2рата).Нов модел между 3 и 4г.На този етап версията за неизправност е 99%изключена.Точно за такива ситуации инженерите от Щутгарт са сложили"кранчета" на вратите за аварийно отваряне.Грешка на шофьорите е,че не са казали на пътниците за тях преди пътуването.В момента основната версия е,че са превозвали контрабанден бензин, който в Турция е около лев/литър.
9
1
 
4
 
! Отговори
до 5 преди 2 години
Ти да не си кьорав от Мотела нагоре до Тунела къде е правен цялостен ремонт освен кръпки на дупки все пак това са 40 години.