Два са факторите, довели до тежката катастрофа на магистрала "Струма" с много жертви. Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. Това мнение сподели пътният експерт инж. Владимир Жиянски.
"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.
Инженерът изтъква липсата на осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите.
"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски.
"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той.
По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.
"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.
И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси".
Как изглежда съоръжение Ню Джърси вижте в следващото видео:
Инж. Жиянски сравни автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма".
"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове-------А какво квичeнe беше преди години за да си затрием АЕЦ Белене. Колко политически седесарски и герберски кариери започнаха с това предателство.
След качеството на настилката най-важното е МАРКИРОВКАТА ! При това много по-добра за ориентирането е страничната, а не само осева линия, както е на много места ! Отделно може да говорим за светоотразителна боя и т.н. !
Тоя е изперкал. Сега ще правим осветление на магистралите ли?! То по селата и градовете няма кой лампите да смена ..... Ами цената на тока? Аман от "експерти"!
Който реве че магистралите ни са лоши да иде да види Вия Егнатия около Кавала.За без пари -толкова,на който не му харесва да върви в Белгия.И да плаща по 0,2 евра на км.Тук е без пари,ще карат внимателно и ще се съобразяват. Ясно е че и тук да въведем по 0,2 Е/км. магистралите ще са хубави.Но София - Пловдив ще е 120 лв. на кола,па тогава ще ви питам.
Неприятната истина е че в България не се генерират пари.Имаме брутен нац.продукт 100 милиарда и бюджет 50 милиарда.Това са по 8 хиляди лв.на човек,нищо пари.От 20 г. ползваме пари от ЕС,които са голяма помощ но тази година сами се прецакахме и не получихме нищо от плана за развитие.Зелените чорапи взеха 4 милиарда заеми,но и това ще свърши.Ще трябва да се вдигат тол таксите до нормалните нива от 20-30 ст./км.И който има пари да плаща,другите ще гледат,а пътищата ще са такива каквито са.
Абе колкото и да осветяваш безумно проектирани участъци от пътища и магистрали, то това няма да помогне особено.. Нито маркировката е като хората, нито разделителя между двете посоки на движение, нито знаците, да не говорим, че няма едно единствено място за отдих снабдено с течаща вода и тоалетна.. Така е цялата ни страна. Правена, недоправена, мислена, недомислена..
Излиза един "експерт" и казва - В Гърция всичко е осветено!И нищо че лъже, вързвате му се!Излиза един новоизлюпен политик и казва - за 4 години ще спра корупцията!И нищо че в световната история няма държава без корупция, вярвате му!Излиза някой и казва - в Германия средната заплата е 3000 Евро. И нищо, че еднофамилна къща струва 600 000 - 800 000 Евро, си мислите,че живеят супер и ревете,че не сте като тях!Преди да се вържете на нещо - проверявайте!Иначе си седите разочаровани,без да знаете щоо!
Пак излъга! Не е осветена цялата магистрала от Солун до Атина!Гърция съм я обиколил цялата континентална част + 1/2 от островите последните 10 години!Комплексар можеш да викаш на сина на майка си!Нали до Игуменица всичко беше светло, що се извъртя!И по-долу са ти препоръчали - Google Street View - отваряш, поглеждаш, лампи няма!Поне това направи преди да тръгваш да лъжеш!! Шушляк!!
Значи който не вижда в тъмното да не кара и това как ще подобри безпопасността на хората, които не виждат в този мрак, но им се налага да шофират, нали се сещаш че това застрашава и теб самия, това че на теб или Ганчно не му трябва осветление, не значи че за всички е така. По тази логика и аз мога да кажа, който няма пари за данъци и винетки да хваща влака! А от така наречението византийци от теб, повярвай ми има много да учим!
Много експерти ,много разбирачи !?Кой им дава право да изразяват и налагат мнение , докато има разследване на катастрофата ? По този начин те пречат на компетентните органи . Ей много претенции от тези "специалисти"? Дразнещо е , няма ли кой да ги спре ?
До Само да припомняЧовешкият живот няма цена. Преди 10 години пътувахме до Истанбул, на магистралата имаше осветление с фотоволтаични панели. Бяха осветени и мостовете, под които минава магистралата. Всичко е въпрос на мисъл и да не се икономисва за сметка на животите.
Инженерите правят каквото правят, ама накрая показват сметката и счетоводителя и търговеца казват решаващата дума за продукта. Само си помислете, ако ви предложат примерно Опел и Мерцедес с еднакви параметри на ДВГ кой ще си купите, ако нямате много пари, и кой бихте си купили, ако мерцедеса е примерно с 5% по-скъп. Никой не отрича, че ще е добре да са осветени всички пътища, ама кой ще плаща?
До 72 Ами като не виждаш в тъмното не карай в крайна сметка! Борим се за зелена планета, глобално затопляне обаче не искаме да се откажем от "всичкото лукс". За участъци с висока концентрация на ПТП съм съгласен - нека има осветление, но да осветим всички пътни участъци е безумие и проблемът не е в парите. Това че византойците са направили нещо безсмислено не означава че целият свят трябва да го копира. Нека има добра маркировка, знаци, отражатели, електронни знаци за ограничения и указания.