Два са факторите, довели до тежката катастрофа на магистрала "Струма" с много жертви. Единият е отсъствието на магистралното осветление, а другият - еластичната ограда. Това мнение сподели пътният експерт инж. Владимир Жиянски.
"Ако не я е имало тази еластична ограда на въпросното островче, не би загинал никой. Първопричината е липсата на информация за осветеност. Касае се за 10 лампи. Хората биха били живи. Когато автобусът преминава през острова, всички метални елементи са срязани като нож. Явно е пробит резервоар, скъсани са маркучи, триене, искри, пожар", обясни той в ефира на Bulgaria ON AIR.
Инженерът изтъква липсата на осветление по нашите магистрали, били осветени само бензиностанциите.
"Проблемът е, че самият проект не е изпълнен и не е предвидено осветление. В Гърция магистралата към Игуменица свети цялата, дори през деня свети, а в тунелите е като ден. При нас въпросът е финансов, но той не е основен. Въпросът е дали имаме нужното количество произведено електричество и можем ли да захраним нашите магистрали и градове", разясни инж. Жиянски.
"София е тъмен град, мрачна картина. Кметовете са се скрили, не вдигат шум. Градове, села, пътища - всичко е в мрак", изтъкна той.
По думите му е цинично повече от 10 години да се чудим какво да правим, докато Турция строи две атомни централи и това се прави навсякъде по света.
"Идеята на магистралата е човек да има комфорт - да е облекчен и да получава нужната информация. На въпросния участък през деня няма никакви катастрофи и не е имало. Не така стоят нещата през нощта. Шофьорът явно се е заблудил, възможно е отсреща да го е заслепила кола. Вторият проблем е с еластичните огради. Цялата отбивка не е сигнализирана както трябва", каза още експертът.
И подчерта, че масово в Европа и Америка се слагат стоманобетонови елементи "Ню Джърси".
Как изглежда съоръжение Ню Джърси вижте в следващото видео:
Инж. Жиянски сравни автобусната трагедия от Своге с тази от АМ "Струма".
"Жертвите не са малко и трябва да се търси внедряване в новото строителство на по-прогресивна система, каквато аз считам, че е "Ню Джърси". АПИ трябва да вземе категорично решение по този въпрос", убеден е той.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Живея в Люксембург бе шушляк!Аз ли не съм излизъл никъде, дето всяка седмица съм я в Германия, Белгия, Франция?!?Няма напълно осветена магистрала от край до край!! НЯМА!Дава ти пример с една отсечка преди Игименица! Александрополи - Тесалоники цялата ли осветена!?!Тесалоники - Антиррио цялата ли е осветена?!Светила цялата магистрала до Игуменица друг път!Има няма 45km преди Игименица са осветени!Всяко лато съм по 6 седмици в Гърция на почивка,хайде да не ми обясняваш,а?!?
Абе трябва и идеално прави магистрали да се проектират и да се построят. Без завои за да не изправи завоя някой уморен водач. Трябва и през 50 м. да се монтира противопожарна система с термодатчици, следващия път когато се блъсне някой шиптар от Вардарска бановина, прекарващ контрабандно бензин в допълнителен резервоар на пътнически автобус, веднага да почне да пръска вода и да гаси.
До Що за глупости!? най-малкото е да има видими знаци достатъчно преди опасност, отразители на мантинелата и добра маркировка. Навсякъде в нормалния свят виждаш ясно маркировката, защото ти свети в тъмното, а мантинелите все едно са с червени лампи от светоотразителите. Знаците в Австрия ми допадат- огромни сигурно по метър в диаметър ниско до пътя, а не вдигнати. Виждаш ги от стотици метри. В една Гърция преди светофар ти слагат знак на примерно 500м и мигащ в жълто светофар на 100м от истинск
и знаците заслепявали, обяснаваше накаква госпожа три дни по телевизора, то щом професионалните шофьори не се справят, след изминати милиони километри в студ и пек, на мъгла и дъжд и сняг... НЯМАМ ДУМИ
Въпреки клетвите на Винету колко много магистрали е построил, сега болезнено разбираме, че нямаме нито една нормална магистрала, осветена нощем като в другите по-нормални страни.
Прав е, осветление трябва! Хората, които се затрудняват да шофират ноще, го избпгват, но понякога се налага. Не е нормално да няма нито маркировка, нито осветление, и това при лоши метереологични условия си е чисто проба късмет да няма произшествие. Това че толкова хора са минали през въпросния участък не е аргумент че е ок, един се е объркал и белята е на лице. Коментиращите говорят колко би струвало, ами да не се крадеше, за осветление и знаци и маркировка можеше и да стигне!
Да по принцеп всичко може да се направи, и осветление и маркировка на 3 месеца да се прави и знаци и мантинели всяка година да се сменят! Може няма проблем, ама тогава винетката няма да е 97 лева а ще е 500 лева и тогава ще има по-голям вой от сега на хийтърите! Българина много мрази да плаща, а без пари не ще да работи обаче! За всичко трябват пари, колкото по-хубаво, толкова по-скъпо! Няма хем евтино, хем хубаво!
До Анонимен 26В ЕУ няма осветени магистрали? Я пак, ти излизал ли си от Бг? Примерът в статията за Гърция е абсолютно верен, там всички магистрали са осветени от началото до края. А да не говорим че прекалено силните и високи фарове също за предпоставка за произшествие, защото заслепяват, колко са шофьорите в Бг, които минават на къси когато се разминават? И ти не отчиташ ли факта колко много хора имат прблеми със зрението и на тях това им е супер проблем да карат по пътища тъмни като в *** г*
Никъде в Европа не съм видял изцяло осветени магистрали! Осветление има преди тунели и големи отбивки! Пътищата ни не се цвете, но в този участък минават хиляди коли и автобуси всеки ден! Два автобуса са минали 20 мин преди този!Ако мантинелите бяха такива,ако осветлението беше такова, ако не беше автобус,а влак!Стига с това ако!Явно е човешка грешка,явно автобуса е без разрешителни!Стига сме си търсили сами повече вина от колкото имаме!За минутка слава с поредната критика