10 катастрофи за 3 г. в района на трагедията на АМ "Струма"

ИПБ: Има пълен отказ от управлението на риска
1 дек 2021 03:00, Анисия Иванова
12
10 катастрофи за 3 г. в района на трагедията на АМ "Струма"
Снимка: Димитър Кьосемарлиев

За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Това се казва в позиция на Института по пътна безопасност.

"Ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото. Тогава щеше да се констатира, че отбивката за почивка и начинът по който е проектирана, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП. Щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега, след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт", пишат от Института.

Още по темата

В писмото се припомня, че през месец февруари 2021 г. Институтът за пътна безопасност изготви оценка на риска на цялата ни транспортна система.

"Отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме", обръщат внимание експертите.

"Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага", се подчертава в позицията.

От Института за пътна безопасност предлагат извършване на оценка на риска от катастрофи въз основа, на която да се приоритизират местата с най-голяма вероятност от настъпване на ПТП и да се предприемат действия за отстраняването им.


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Инженерка: преди 1 месец
ПРЕДЛАГАМ, НА ВСЯКО МЯСТО, КЪДЕТО ИМА ПТП СЪС ЗАГИНАЛИ ДА СЕ СЛАГА НИСКО СПЕЦИАЛЕН ЗНАК "ЖЕРТВИ"
10
0
 
4
 
! Отговори
за неразбралите преди 1 месец
Цитирания институт за пътна безопасност е НПО и е крайно време журналисти и министър комитова да го знаят това. Тяхното мнение, като неправителствена организация тежи точно толкова, колкото на всеки редови гражданин и НЕ е задължаващо за никого. Не отричам, че имат експерти, но не всички са с образование свързано с транспорт и пътища, и е доста подвеждащо всички да ги титуловат "експерти по пътна безопасност".
9
0
 
4
 
! Отговори
LosHo преди 1 месец
Тези само си придават важност! Съгласен съм, че пътищата ни не са немски аутобани, но пък точно това място проблемът с катастрофата НЕ Е била лошата маркировка или липсата на такава! Водачът на автобуса е ЗАСПАЛ и се е блъснал! Ако не беше заспал сега нямаше да има такава наистина голяма трагедия и може би още десетки години това място щеше да си остане без промяна! Сега каква точно е причината автобусът да се запали ... е много трудно за доказване при липса на свидетели и 100% изгорял автобус
8
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 6То и при Вакарел на АМ Тракия стават често катастрофи. Да не гледаме каква е причината, а да праскаме едни 60км/ч ограниченмие, а тикво? Преди две три седмици на прав участък,със слабо натоварено движение, една кака с мини преди отбивката за Вакарел закачи автомобила пред нея и стана мазало! Пътя винове? Дай да сложим 60,50,40? Колко спазаме ограничението в посока Бургас при отбивката за Момин проход? Ами да се вземат книжки, свалят номера и ефективно да се събитат санкциите!
7
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До Анонимен 6Специ, и Комитова потвърди, че настилката е добра. И една камара експерти те светнаха, че габаритите са за магистрала! Осовата линия е подновявана. Маркировката на"острова" е зацапана след началото си от масло от таралясници и каучук от тарикати, дето сечат завоя. Мантинелите са от 2007-***! 120 не ги е сложила"тиквата", а на Радев поддръжника Станишев! Той реже лентичката на31.12.2007.Има снимки.Та не знам"тиквата"с какво ти е виновен! А какво превозвал буса Чашков и РР да кажа!
6
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
На едно и също място,в случая завой стават катастрофи на всеки три месеца и ушев вика Радко е. Отделно кой знае колко са прикрити. А някой знае ли тиквата защо наслага знаци 120 на път който е нищо и кой натегач му уйдиса на неуката глава.
5
3
 
6
 
! Отговори
??? преди 1 месец
А в останалите участъци на магистралата по колко катастрофи има за последните три години? Пак ли по 10 катастрофи или по повече?
4
0
 
9
 
! Отговори
Тръмп преди 1 месец
Тая статия за трети път я публикувате
3
0
 
5
 
! Отговори
Да бе преди 1 месец
Стига, Бойко е виновен...
2
2
 
11
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
Минавал съм през този участък многократно и ако се движиш със съобразена скорост,няма нищо опасно.Мантинелите са си свършили работата.Автобусът не е навлязъл в мястото за почивка и при ударите в мантинелите не е получил сериозни повреди.Трагедията е в следствие на пожара предизвикан от превозвания бензин или лесно запалим химикал.
1
8
 
5
 
! Отговори
... преди 1 месец
А Асфалт паша продължава да обвинява други за ситуацията...