"БДЖ Холдинг", "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД и "БДЖ-Товарни превози" ЕООД се сливат в Национална компания "Български държавни железници". Транспортният министър Николай Събев представи и Борда на директорите на новата компания.
"Специално за железниците такова събиране е правилно, но само ако има следваща стъпка - обединение в хоризонтален холдинг с НКЖИ и ремонтното предприятие на железниците. По модела на Германия, Франция и Австрия новият борд да стане по-гъвкав и да има представители на превозвачите и логистичните фирми", коментира пред Bulgaria ON AIR проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт.
Той е категоричен, че не може да имаме влакове, които се движат с 200-250 км/ч, тъй като това касае нова и скъпа инфраструктура.
Той изтъкна, че едва около 3% от пътуванията у нас се извършват с влакове.
"Няма пътническа железница в света, която да е печеливша. От нея има много вторични ползи. Благодарение на железницата се е развила цялата инфраструктура. Може да излезе, че за един пътник по някои линии плащаме 1000 лв. или повече", заяви проф. Ананиев.
"Инфраструктурата я има, тя трябва да се интегрира. Билетите трябва да бъдат за всички видове транспорт. В България железницата не е част от градската инфраструктура и мобилността на хората. На Централна гара е нещо ужасно. Имаме многобройни прелези. Нямаме система за обучение на кадри. Откъде ще намерите кадри и откъде те ще управляват тези влакове?", каза още проф. Ананиев.
Транспортният експерт инж. Варужан Апелян отбеляза, че поставените цели пред БДЖ са доста сериозни и амбициозни. Едната цел е до 2023 г. да имаме държавни железници в цветущо финансово здраве.
421 млн. лв. са натрупаните загуби в БДЖ за последните 20 години.
"Когато предложим на пътниците достатъчно добра услуга, която да ги свали от техните автомобили, влаковете ще се напълнят. Ако се постигнат високи нива на ефективност, свързани с модерни технологии... Когато върнем хигиената и влаковете се поддържат в нормално техническо състояние", коментира още той.
Гледайте цялата дискусия във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Винаги като си ходя на Варна ползвам влак имам около 450 км в една посока.Предпочитам катонсъм почивка да може да си оия некое питие без грижи а не като излезна вепер да пия вода и сок.Влаковете трябва да се подобрят да има вагон ресторант индруги екстри.Най големият проблем в милата нинстраничка е ,че не останаха хора,дори и бдж да е безплатно пак няма да се получат нещата
Имам приятел счетоводител в държавната CN и взима луди пари. Билетите им са с цените на самолетни билети, а печалбите несравнимо по големи. Сигурно само от кулата в Торонто вадят повече от БДЖ то.
В автономен автомобил и след 10 години няма да може да спиш, докато в спален вагон да. Има бъдеще БДЖ, но не и с крадливи началници. Само спиране на течовете и кражбите, пълна прозрачност и публичен контрол може да спаси компанията от фалит. Тоя министър нека помни, че има възмездие и да не прави глупости.. още помня ония с моторната шейна - не се нагуляха :-х
Няма пътническа железница в света, която да е печеливша.....аааа, Ко? Тоя на кого точно ги разказва тия глупости? Дойче бан, ТеЖеВе, ЕвроСтар, Бритиш Рейл, Шинкансен...викаш всичките на загуба работят? А ако просто поддържате железния път и по него тръгне чист и изправен подвижен състав с мотивирани служители? Честно, от къде ги изкопават такива министри?! Тоя подиграва ли се или ни мисли за съвсем безмозъчни?!!
Добре е че се планират реформи, но.....!Първо анализна товадотук, после какво се случваоколо нас,какво ние можем, трябва ли ни, чистата природа ще ни тласне напред, това е ясно, и чак тогава да се правят реформите, не на бързо, не на парче, не на всяка цена!Така мисля, а ти как мислиш ?
Оставка за министъра на транспорта. Готви големи поразии, големи вреди за народа и пътниците. Частник мултимилионер няма да направи нищо добро за народа. Да заминава обратно във фирмата си да се прави на шеф. Оставка.
Евтин транспорт за хората и бедните с БДЖ? Не, това трябва да се премахне, защото автобусните фирми губят пари. Целта на този новоизникнал от транспортния бизнес политик е да ликвидира конкуренцията от БДЖ и да изгони хората от железниците. Ще вдигне цените, ще направи картел с автобусните фирми, Автобусните фирми ще влязат в борда на БДЖ, ще го управляват в негова и във вреда за народа посока. Много беше важно да се разбере защо този мултимилионер е дошъл изведнъж във властта. Разбра се целта.
Много п рост народ, до колегата под мен.Кой е по вреден, този който краде хиляди и милиони с документи, или този с нафта та?????? И двамата са крадци, но кой е по вредния?
Целта новият еконт министър е даа приватизира БДЖ. Да го подари на частниците и те да направят картел и да вдигнат цените. Този министър, дошъл от сивия бизнес, с връзки с всички автобусни и товарни фирми, е решил да раздаде на приятелите си обръчи от фирми последните държавни предприятия и да ги ликвидира като конкуренция, да вдигне картелно цените. Бедните ще плащат повече на хищния частен картел.
Спрете кражбата на дизел от локомотивите, спрете прескъпите некачествени ремонти, спрете всичко друго, за което от години е известно, че е вид кражба. Ако държавата не може да се справи да го даде на китайците. Те щв го оправят. Едва ли някой ще краде при тях. Оправия има, но желание няма. Прекалено много народ дои от десителетия тази дойна крава.
Ворожан Апенян, какъв ценен жп кадър!?!?Как няма кадри, колко хора с магистратури работят на ниско експлоатационни ниво в железниците, но понеже нямат връзки, на ръководни позиции назначават "наши хора" на дебели заплати, като Г- н Апенян.Не очаквам промяна в железницата, просто подмяна на едни хора с други.Това което казват всички, е факт"няма железница в света, която да е на печалба с пътнически превози"!
Ако има желание, хъс и добро управление БДЖ може да се самоиздържа и да печели. Сигурност, висока хигиена, цена на горе, намаляване на автобусите които дублират влака, кафенета, ресторанти и всички пространства, под наем или си ги работят, няколко интересни ретро или парти влакове с тур дестинация за ден, отдаване под наем на имоти ( БДЖ има бол имущество), организиране на *** билдинг, сватби във влака или д-р събития има начин.
докога с тая безсмислена говорилня за пари и абстрактни мерки? Хванете се вече за реални предложения - забрана за движение по магистралите на тирове, особено на чуждестранните - да се качват от едната граница и да пътуват до другата с влак - хем по-евтино, хем намалени емисии на газове, хем приходи за БДЖ, хем по-малко натоварване на движението по магистралите, особено като се има предвид как карат тираджиите...
Возил съм се на влак в Германия и в Чехия.В Чехия беше 2 пъти по-скъпо от автобуса, в Германия направо ти режат главата, при това за най-обикновен влак.Да си мислим, че в България ще се постигне нещо по-малко безмислено от там...Тепърва земи да отчуждаваш, релси да слагаш...
... Статията е основно за загубите, но хората знаят кой ги причинява. НЕКАДЪРНОСТТА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ. За какво им трябваше да разделят пътническия от товарния... че сега да ги обединяват. Ама така е КОГАТО ККРЕТЕНИ СИ ИГРАЯТ НА УПРАВЛЕНИЕ НЕ СЪС СОБСТВЕНИТЕ СИ ПАРИ А С НАРОДНИ БЕЗОТЧЕТНИ ПАРИ. На никой не му пука дали ще има загуби... И без това никой не им държи сметка, нито пък има наказани. Ако аз не си платя данъцити ще бъда наказан жестоко. А ако управляващ похарчи на загуба тези данъци...