Нова ера за компютърните игри

В Кан представиха игри със сензори, подготвя се игра “Playboy”
25 фев 2005 12:45,
Нова ера за компютърните игри

Компютърните игри навлизат в нова ера - вече няма да се използват нито кабели, нито конзоли. Новата система е представена за пръв път на Световното изложение на игрите в Кан, Франция, което ще продължи до 27 февруари.

Системата “Бодипад” позволява на самия играч да извършва всички движения на героя си в дадена игра. Ритници, удари, падания - всичко се изпълнява веднага от героя на екрана.

Цената на комплекта ще е около 60 евро. Включва датчици за ръцете и краката, ръкавици и колан. Радиовръзка позволява на компютърния герой да повтаря движенията на играча.

Този аксесоар е съвместим с всички игри и всички конзоли”, подчертава Фабрис Поабло, маркетингов директор на френската компания BigBen Interactive, която произвежда “Бодипад”. Компанията, чието седалище е в Северна Франция, има екип от специалисти по иновационни технологии в Хонконг.

По повод фестивала, който догодина ще отбележи 20-ата си годишнина специалистите могат да се поздравят с развитието на съвместими с ADSL- връзка игри. ADSL (високоскоростен интернет) е “моторът” за по-нататъшното развитие на компютърните игри.

От пет години насам приходите от електронни игри - компютърни и с конзоли, са по-големи от тези на киноиндустрията. За 2003 година създателите на игри имат 25,5 млрд. долара приходи, подчертава Денис Дюран от Games-Fed.

Това са значителни финансови приходи, особено като се има предвид, че за създаването на една игра понякога са необходими цели пет години и екип от 50 души”, допълва Дюран.

В момента най-успешната игра е “Светът на Уоркрафт” (World of Warcraft, съкратено WoW). Според работещите в бранша създателите й от Близард ще отчетат печалба за тази година, по-голяма от печалбите на всички други игри взети заедно.

WоW се базира на фантастичен средновековен свят. Играчът може да избере към кой съюз да се присъедини, за да защитава интересите му - Алианса (хора, нощни елфи, джуджета и гноми) или Ордите (зомбита, троли и орки).

Според Денис Дюран пазарът на игри е изключително многообразен. Все повече зрели хора се включват в надпреварата. Игри от типа на “Sim City”, който представят всекидневието - в магазина, вкъщи, на работа, са изключително примамлив продукт за дамската част от клиентите.

В момента средната възраст на геймърите е 27 години - значително по-висока, отколкото преди няколко години. Предвижда се да се създадат и “игри за възрастни”, като компанията Atari вече подготвя играта “Playboy”.


Спонсорирано съдържание