Литна първият самолет на слънчеви батерии

Solar Impulse се издигнал на метър над земята и прелетял 350 метра
4 дек 2009 17:13,
34
Литна първият самолет на слънчеви батерии
Снимка: solarimpulse.com

Първият в света самолет на слънчеви батерии – Solar Impulse, извърши пробен полет, се съобщава на официалния сайт на проекта.

Той е бил извършен на минимална височина – Solar Impulse се издигнал на метър над земята и прелетял 350 метра. Инженерите на проекта подчертават, че целта на изпитанието не е да вдигнат самолета на голяма височина, а да проверят характеристиките на летателния апарат.

Истинските изпитания на Solar Impulse тепърва предстоят. Така, в рамките на един от тестовете, самолетът трябва да прелети без кацане 2 дни и една нощ.

Окончателната цел на серията летателни изпитания е подготовката на апарата за околосветски прелет, който е планиран за 2012 г.

На крилата на Solar Impulse, чийто размах е 60 м, са монтирани 12 000 слънчеви батерии, които тежат 400 кг.

Изработваното от тях електричество е достатъчно, за да могат четирите мотора с мощност по 10 к.с. да работят дори в тъмните часове на денонощието. Общото тегло на конструкцията е около 1,6 тона.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


34
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
1
 
! Отговори
до 32 преди 14 години
Нещата са навързани - не можеш да имаш достатъчно мощност, за да отлепиш от земята и да зареждаш акумулатори, без да имаш достатъчно слънчеви панели и от друга страна за да можеш да вдигнеш във въздуха тези панели и акумулатори, трябва да имаш достатъчно голяма крилна площ, която да осигури необходимата подемна сила при ограниченото количество енергия, с което разполагаш.
33
0
 
0
 
! Отговори
eto taka преди 14 години
A British solar plane recently broke the longest unmanned flight record. The Zephyr is a lightweight solar-powered plane built by British defense and security tech company QinetiQ. The unmanned aircraft stayed in flight continuously for 54 hours. The Zephyr has solar panels on its wings to power it by day. Sunlight also recharges the lithium sulphur batteries that keep it aloft throughout the night.NASA Helios has hopes that the vehicles could one day be used as a replacement for satellites or as unmanned drones to explore other planets such as Mars. Helios, the successor of Pathfinder, set an altitude record in 2001 for a non-rocket-powered winged aircraft when it climbed to 96,863 feet (29.5km). But in 2003 the vehicle broke up during a flight from the US Navy's Pacific Missile Range Facility.
32
0
 
0
 
! Отговори
Huiu преди 14 години
po skoro sa golemi krilata zaradi solarnite paneli, ama neise...
31
0
 
1
 
! Отговори
Оня преди 14 години
Абе, пич, какви говива, какви 5 леа.. не четеш ли .. СЛЪНЧЕВИ БАТЕРИИ, ЕЛЕКТРИЧЕСТВО, ЕЛЕКТРОМОТИ!!! .. как ще сложиш слънчев панел на ДВГ :D. Като чуете 'конски сили' и веднага си представяте голфа на съседа и бензиновия двигател, хаха. На 25км височина въздухът наистна е рядък, затова е и голямата крилна площ на самолета /големия размах/ - за осигуряване на достатъчно подемна сила.
30
0
 
1
 
! Отговори
Gele преди 14 години
Това е невъзможно. На 25 км въздуха е прекалено рядък за да може да се задържи витлова машина, а и някои реактивни също. Изисква се да има и резервоар с окислител за горивото (т.е. устройство на ракета-носител) заради малкото кислород. Има изобретени някакви двигатели, които достигат скорост от порядъка на 10Мах на големи височини, но те са експериментални.
29
0
 
1
 
! Отговори
The Wizard преди 14 години
Просто гениални коментари... Такава добра подборка не биах виждал отдавна. Все има тук там някой когото си струва да прочетеш
28
0
 
0
 
! Отговори
do Гошо Тъпото преди 14 години
aman ot takiva tapi,negramotni,divi selqni
27
0
 
1
 
! Отговори
Оня преди 14 години
.. както преди 1 месец беше тествана първата електрическа кола, първия балон с топъл въздух и първото хвърчило... Май тук ударихме греда - самолети захранвани от слънчева енергия съществуват от доста време! Това щеше да е новина, ако самолетът беше пътнически.
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
подробности са написани, ок....но най-важното липсва....от кого аджаба е изобретен самолета на слънчеви батерии, или поне ква националност е бре
25
0
 
1
 
! Отговори
Гошо Тъпото преди 14 години
Пропуснали са да споменат,че първият пилот на този соларен самолет,съм...аз.Следващият курс ми общаха да бъде до....Кривунделово.Ще кацна на мегдана,след което ще започнат народни тържества с....курбан.Ако има някой смелчак,може и да го....повозя.
24
0
 
1
 
! Отговори
TR преди 14 години
do 23.da prav si,no tva zaslujavte
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Ей не може да не пуснеш сургюна във всяка тема.
22
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
не използват балони, защото много по трудно се управляват...
21
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Още през 1991 в НАСА разработват проект "Helios" - общо взето абсолютно същата идея:) Може да потърсите в google
20
0
 
1
 
! Отговори
prospected.info преди 14 години
защо не ползват балони като искат да летят дълго
19
0
 
1
 
! Отговори
TR преди 14 години
abe ganiovski boklusi kvo komentirate za nesta koito ne razbirate ako stavase vapros za karutsa stiah dava razbera
18
0
 
1
 
! Отговори
ИМЕНИТ ПИСАТЕЛ ;) преди 14 години
ЧАКАМЕ ДА ПАДНЕ :D
17
0
 
2
 
! Отговори
Хайдутин преди 14 години
Ба мама му, е такова живото сега нема! Ми как бе на слънце то това да не е германка по цици да се пече на плажа бе нали мотор му требва на самолета за да литне, нали не знам си колоко хиляди километра скорост му требвали зада се отлепи и да пуши отзаде, аре нема мен да ме лъжете , аз колко съм ги виждал ехееее
16
0
 
1
 
! Отговори
Georgi преди 14 години
Abe 4ak 4esto nqma da e, no opredeleno moje da stane.
15
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
подкрепям съни за спътниците, но се сещам и за недостатък - прекалено ефтинините нови "спътници" ще ги направи многобройни а при повреда няма да остават в орбита а ще си падат върху нас...и това ще става често заради броя им