Умуват къде да кацне марсоходът Curiosity

Засега за най-подходящо място е избран кратерът Гейл
27 юни 2011 13:50,
Умуват къде да кацне марсоходът Curiosity
Изображение: NASA/JPL-Caltech

Според екипа американски учени, които работят по мисията на марсохода Curiosity, най-подходящото място за кацането му на Червената планета е кратерът Гейл, съобщи Nature News.

Окончателното решение ще бъде огласено от НАСА до няколко дни. Диаметърът на кратера Гейл е около 150 километра. Във фунията му има насип от древни наносни породи с височина около 5 км. Учените предполагат, че те са били пренесени там от една от реките, които са текли на Марс в миналото.

Тъй като водата е сред необходимите условия за наличие на живот, кратерът Гейл е перспективно място за търсене на признаци за съществуване на живи организми.

Специалистите са изследвали няколко десетки района на Марс, за да изберат мястото за кацане на Curiosity. В крайна сметка са се спрели на 4 участъка.

На второ място е кратерът Еберсвалде, следван от долината Морт и кратерът Холдън.

Новият марсоход на НАСА Curiosity е на стойност 2,5 милиарда долара. Той ще бъде изстрелян за Марс през ноември тази година.

Мисията на Curiosity ще продължи най-малко една марсианска година - еквивалент на две земни.

Още по темата: МарсмарсоходCuriosity

ves666 преди 12 години
da,kacne na tapite vi kratyni ,dolna pasmina ianki.

Да де, Американските са 90% успешни, а на Руснаците са 90 % неуспешни. Среден успех за двете нации 50%. dnes.bg/science/2011/02/22/zashto-sssr-ne-uspia-da-prevzeme-chervenata-planeta.111845

Те и 50% от сондите към Марс, не само на руснаците, не са успешни, ама...

as преди 12 години
samo har4at parite na tapiq amerikanec q za voini q za marsianci

Да 51, но това не се дължи на технологичния напредък на Русия, а на това, че Венера никога не е представлявала кой знае какъв интерес за НАСА. Все пак да не забравим кой я засне чрез Магелан, нещо за което Руснаците могат да мечтаят. Да 38 Русия изпрати над дузина апарати към Венера като от тях само два са с частично успешни мисии. Колко процента успеваемост е това ? Сметни каква е успеваемоста на НАСА и към Венера и към космоса и към луната и към Марс и ще ти стане ясна фактологичната истина, a не тази измислена от разни пияни чички. То постиженията в космоса да не са като игра на тото, изстрелваш 20 сонди и броиш за успех когато две три от тях са успешни.

Става ли дума за Венера, Русия е държавата, направила най-много за изследването и!Факт!А Америка за Марс!

... преди 12 години
те и Руснаците се опитаха да изследват Марс...но се *** тотално...после се молеха на САЩ да им предоставят данните от мисиите на Фениск и др. сега пак ще падне молене...ако тая мисия открие нещо...помня когато Феникс откри лед на Марс...как Руснаците се надъхаха да кацат на Марс...ама силно ме съмнява да успеят...тва не е като да идеш до МКС като товарно муле или пък да пуснеш един балон в атмосферата на Венера...!!!!!...

... преди 12 години
защо им е на САЩ да изследват Венера бе???*** ли сте...доказано мъртва планета...по гореща от Меркурий а налягането на повърхноста е толкова голяма че няма начин да има живот...Американците се интересуват от Марс...защото там има надежда че може да има бактерии или да е имало в миналото...за човечеството много по интересен е Марс и те пренасочиха усиялията си да изследват нея!тва че Руснаците пратиха някви балони на венера е напълно безмислено...Марс е целта...

Пич руските сонди до Марс оцеляха секунди, а тези на НАСА години. Чети малко и ще видиш, че колкото и да ни дрънкаш фактите са си факти. Дори Европейците и Японците пратиха сонди до марс за които руснаците да се наакат не могат да направят. Ти чете ли изобщо статията която по долу ти пусна колегата, или просто така ти е наредил вожда на партията.

То е ясно коя нация засне луната три измерно картографира марс и венера и коя нация се бори с един глонас който хората имат от 20 години. Жалко е когато самите Руски учени отчитат колко са назад, а разни дървено пияни професори в българия дрънкат глупости. Жалко ***, четете научна литература, а не вестник дума

Кефят Руските пияни *** които сами си измислят факти и ги предоставят като научната истина. А истината е На 10 август 1990 г. апаратът на НАСА Магелан влиза в орбита около Венера и започва да осъществява мисията си, състояща се в детайлно радарно картографиране (с разделителна способност от около 100 метра) на цялата повърхност.[8] Магелан успява да заснеме 98% от повърхността на планетата и да картографира 95% от нейното гравитационно поле. След четири години мисията е успешно приключена.

Браво на Европейците и Японците, че се присъединиха, 40 годин по-късно, ха ха...Руснаците събраха достатънчо, че и снимки имат, сега остават още Venera-D и Venera-Glob, които осевн орбитър, ще доставят няколко спускаеми сонди, и нов вид апарат който ще мможе да лети в атмосферата на Венера!А американците, така и не успяват а съберат нещо съществено!Поне да бяха успели на повърхноста снимки, този мизерен дето 45 минути седял, нищо не е!

През 90-те години изследванията на Марс преживяват бурен ренесанс: към Червената планета са изпратени 13 изследователски апарата, но от тях само два не са американски европейският "Марс-Експрес" и японската "Планета-Б". На Земята идва огромно количество информация.Русия все още се надява да се присъедини към изследването на планетата

През 1978 г. НАСА изпраща два апарата от програмата Пионер до Венера. Мисиите съчетават орбитален и спускателен модули, всеки изстрелван от Земята поотделно. Спускателният модул съдържа една основна и три малки атмосферни сонди. Основната сонда е активирана на 16 ноември 1978 г., а трите малки сонди на 20 ноември. Сондите навлизат в атмосферата на Венера на 9 декември, следвани от самия спускателен модул. Въпреки че не се очаква те да оцелеят при спускането през атмосферата, една от сондите достига до повърхността и предава данни в продължение на 45 минути. Орбиталният модул е вкаран в елиптична орбита и продължава да изследва планетата със своите 17 инструмента, докато горивото необходимо за поддръжка на орбитата му не свършва през август 1992 г. и апаратът навлиза в атмосферата.

Защо Хамерика, не можа да кацне на Венера!?

bez преди 12 години
Na nekoia trunka moje da kacne. I da se pravi na muha. Shte ostane nezabeliazan ot vraga.

dnes.bg/science/2011/02/22/zashto-sssr-ne-uspia-da-prevzeme-chervenata-planeta.111845:)

А американците се провалят всеки път, когато искат да приземят сонда, защото "нещо" все им пречело, на определена височниан в атмосферата и я изпържвало!Айде мишка, църкай, ха ха...

А като става дума за Венера, Русия е изпратила само там над дузина апарати, някой кацат на повърхоста там и правят снимки и, пускат балони, нещо което който и да било друг не е направил и скоро няма да нашрави, само руснаците успешно са тествали таква технология!Vega 1 и 2 са последните, които и пускат балоните и с след това правят за първи път, снимка на ядрото на комета - Халеевата!Америка нищо не е направила там!Вече ми омръзна да го повтарям, асйде мишка боцай салатката!!

Ей мишката неудачна, отишай да пиеш ракийцата и бодеш салатката!След това гледай на Слави буламачатите, в които той се прави че е много загрижен за културното развитие на Чалгария, след това си лягай рано, че шефа ти е от онези парвенюта, които имат мозък също колкото като теб!Само внимавай за дупките по пътя, да не ти изкириват джантите на 10 годишната трошка, 5-та ръка!