Първата лунна база ще бъде в пещера

Очаква се тя да бъде изградена до 2030-2035 г.
Обновена: 20 окт 2011 08:11 | 20 окт 2011 08:10,
Първата лунна база ще бъде в пещера
Изображение: NASA

Нови данни за Луната ще помогнат за създаване на безопасни космически бази на естествения спътник на Земята, заяви началникът на Центъра за подготовка на космонавтите "Ю. Гагарин" (ЦУП) Сергей Крикальов, съобщи ИТАР-ТАСС. С помощта на космически апарати на повърхността на Луната са били открити отверстия с диаметър до 65 м и дълбочина до 100 м. Учените са на мнение, че това са следи от вулканични процеси на Луната.

"Информацията е нова. Ако се потвърди, че има много такива пещери, това напълно ще промени технологията по усвояване на Луната" - подчерта Крикальов. "Достатъчно ще е просто да се разтвори херметична обвивка в пещерата, няма да се налага да се строят стени и таван" - поясни той.

Началникът на ЦУП припомни, че още на станцията "Мир" е било предвидено да бъдат създадени надуваеми модули. Технологията не е нова, подчерта Крикальов. Според заместник-началника на ЦУП по научните въпроси Борис Крючков в тунелите на Луната, образувани от лавата, ще могат да бъдат разположени жилищните и работните отсеци на базата.

"Това ще осигури защитата на нейните обитатели от радиация -  поясни той. - Немаловажен фактор е постоянната температура в такива тунели - около минус 30, минус 40 градуса по Целзий." Руските специалисти са на мнение, че първоначално роботи ще монтират на Луната надуваеми модули, а след това те ще бъдат обслужвани от хора.

Според Крикальов засега подобни проекти не са разработвани. Нужни са допълнителни изследвания и полети както на автоматични, така и на пилотирани апарати. На базата на техните резултати ще бъдат разработени проектите.
Според Крючков първите лунни бази могат да бъдат изградени до 2030-2035 г. В тях ще се извършват изпитанията на технологиите, които ще бъдат използвани по време на полетите до Марс, допълва БТА.

Още по темата: пещералунна база

Приятел извинявай, но пишеш безмислици! Космическия скафандер не е изработен нито от стъкло, нито от вода - всъщност се използва материал изграден от въглеродни нишки, които е много устойчев температурни промени, а допълнително целия костюм е опасан отвътре с тръбички по които тече течност /която се охлажда или затопля/, като по този начин космонавта сам може да регулира температурата.

Полето на луната не може да спре слънчевата радиация да достигне повърхността. Земната магнитосфера също не може да я спре. Озоновия слой поглъща доста.Радиацията е унищожителна за човешкия живот, Не може да има жив човек, толкова мощно облъчен! Аде лека. И безотговорна!

А филма за кацането на луната не е ли истински???

до отрицателя преди 12 години
поздравления!печелиш тазгодишната награда за най-добър ирански блогър анархо-зейтгейтистп.с. Асандж спешно търси консултант по въпросите за скафандрите, лунната радиация, лунното напичане и специфичните особености на открития космос

Макар и слабо и непокриващо цялата повърхност на Луната /по-скоро подобно на Марс само отделни области/ тя също има магнитно поле. А земното магнитно поле /магнитосферата/ е доста мощно и се простира далеч извън земната атмосфера. Например магнитното поле на Юпитер е толкова мощно, че външните му слоеве достигат Марс.

до 46 и още преди 12 години
Знаеш ли, че още през втората световна, хората са смятали да се заселят на луната и да изградят бази от които могат лесно да нападат където си искат. Защото ще дойдат от нейде си от горе. Ама после са разбрали, че не е толкова просто. И ето го днес фалшивия филм. И все още някои хора казват, че филма бил истински, въпреки че преди 2-3 месеца от НАСА си признаха публично, че филма е фалшив, защото няма как да се снима там. Но били стъпили.Остана и другите неща, които са невъзможни да си признаят

до 46 продължение преди 12 години
Аз отдавна съм разбрал как са стъпили на луната и как стават тези работи. Стават със сценарий и камери. От НАСА вече си признаха, че филма е фалшив. Остава да си признаят и другите провали.

до 46 продължение преди 12 години
А на луната тя идва от слънцето и от повърхността, която е покрита с уран и др. Също съм гледал и за охлаждането. Само го пробвай. Сложи една чаша вода на слънце и виж дали няма да се загрее. Какво има да се разсъждава за охлаждането. Как се охлаждат??? Не разбирам. Можеш ли да ми разясниш. Защото съм гледал, че е със тежка вода. Ама тя като се нагрее, какво става, как се охлажда космонавта, как се охлажда совалката, която е изложена на радиационно облъчване от всички страни?????

Гладнио преди 12 години
Хората лунни бази не ядат...тоя Бойко е виновен, ще ми строи база на Луната. Искаме да си напълним търбусите.....Уууууу гладни сме...не искаме да ни строят нищо, искаме да муамеееее. И книги не искаме, аз хартия не пия и не ям искам пържоли.

не се кахъри, истинският руснак е свикнал да спи и с мечки,и лунните пчели ще опуши подобаващо щом се налагапо някое време надявам се ще включат и нас в програмата с поне двама пещерняцизлато още имаме и за едните, и за другите

Доста съм се интересувал как става това. И съм разбрал. Гледал съм за костюмите на НАСА по телевизията на НАСА. Защото гледам онлайн ТВ на НАСА. И много записи съм гледал. Има едни тънки 6 пласта фолио. Които няма как да спрат радиацията. С такива костюми на земята се разхождат. Ама в атмосферата радиацията се разсейва много. На луната единственото което трябва да погълне лъчите са 6 пласта тънко фолио. ХАХАХ. Една птъчка уран се носи в дебел оловен контейнер и пак излъчва радиация.

това е целта преди 12 години
Луната да бъде междинна складова, строителна и ремонтна база. ако не се изпотрепем, след някой век може и истински космодрум да стане :)до 36съединението наистина прави силата, ама господ не обича вавилонците (питай Томас) - първо ги изпокарва, после наказва непокорните

Вярно е че има големи рискове да се разхождаш на лунната повърхност, но това далеч не е невъзможно и не противоречи на нито един физичен закон, даже напратив. Поинтересувай се малко как и на какъв принцип са направени космическите скафандри и може да ти стане поне малко ясно, как човек може да оцелее в среда с резки температурни промени, безтегловност или слаба гравитация и най-важното по-висока от тази на земята радиация.

Открития космос е извън силовите линии на магнитното поле на земята. И там има радиация колкото си искаш. И малки частици, движещи се с огромна скорост, които правят дупки, без да разбереш какво е станало. Това се нарияа открит космос. По твоята логика и слънцето е в орбитата на земята, защото земята го привлича.

Какво влагаш под израза "открития космос"? Защото дори луната се намира в околоземната орбита и да никой не твърди, че е излизал в открития космос.

Лунолет преди 12 години
Само да не спипат некоя лунна мечка, обитаваща тая пещера, че тогава ще видят чудо... Защото лунните мечки спят лунен сън всеки месец по 5 (пет) дни. И тогава са доста раздразнителни. А имат и големи лунни зъби. Още е интересно да се знае, че където има лунни мечки, там има и лунни пчели. Така че не е толкова лесно да се окупира една лунна пещера...

Руска база на Луната? Американска база на Луната? Луно, земльо Македонска! И за тебе ли ке се тепаме?

Китай от години има най-големия завод за космически апарати в света. Ама никой не обръща внимание. Както никой не обръща внимание, защо Руски ген. ще казва, че не са изпращали никога хора в открития космос. Това е равно на самоубийство!

Значи - има възможни неща има и такива които са невъзможни. Ако тръгнеш през нощта с гумена лодка през средата на Атлантическия океан, дали няма да се удавиш, как смяташ? Сигурно като обясни някой американец как е минал с лодката и ще му повярвате. Ама аз няма как да му повярвам защото съм виждал вълните. Няма как да оцелее с гумена лодка.

Според последните анализи на лунната *** там се "крият" огромни количества титан, желязо, алуминий и т.н. в пъти по-големи от земните запаси. Практически е безпредметно Луната да бъде заселвана от хора, поради неподходящите условия за живот. Луната може да бъде използвана от човечеството единствено за суровинна база и междинна станция по пътя към Марс. Към днешна дата Китай е с няколко обиколки преднина пред съперниците си и като те планират да изградят постоянни станции на Луната към 2020г.