Пикът на социалния интернет предстои, прогнозира експерт

Той позволява офлайн дейности да се пренесат в онлайн пространството, смята Марвин Лиао
23 май 2012 12:55, Бойчо Попов
12
Пикът на социалния интернет предстои, прогнозира експерт
Снимка: Investor.bg

Социалният интернет не е достигнал своя връх. Facebook може да е набрал 900 млн. потребители за 5 години, но в света хората, които ползват интернет, са 2 млрд. Пазари като Индия, Русия, Индонезия, крият голям потенциал. Това заяви вчера пред участниците в Клуб Investor.bg Марвин Лиао – експерт с дългогодишен опит в международната интернет компания Yahoo! и познания в медийния и технологичния бранш, управлявал големи мултифункционални екипи в редица държави.

Според Лиао социалният интернет ще продължи да се развива и печели потребители. Освен общуване и поддържане на връзка с близки и приятели, той позволява дейности, които се извършват офлайн, да се пренесат в онлайн пространството, и то по-бързо, по-добре и по-евтино.

Същевременно той смята, че времето на сайтовете за групово пазаруване с ваучъри от типа на Groupon e отминало. „Този бизнес модел е ужасен, защото не е никак сигурен. Днес само в Китай има 1000 клонинга на Groupon – затова няма как да са печеливши.“

Лиао очерта три основни етапа в развитието на интернет. Докато в периода 1995-2001 г. основният двигател е бил достъпът, форматът – банери, а целта – осведоменост, между 2001 г. и 2008 г. основните характеристики на глобалната мрежа стават информацията и търсенето, а целта – резултатност. От 2009 г. обаче интернет се намира в нова фаза, в която акцентът е поставен върху социалното, налагат се видеото и приложенията, а фокусът е насочен към емоциите.

Една от основните предпоставки за развитието на онлайн пазара е наличието на добра интернет инфраструктура, и в това отношение България превъзхожда значително много други страни, смята Марвин Лиао. Експертът, който разказа, че е пътувал в 47 държави, е категоричен, че у нас има много добър интернет и развит широколентов достъп.

Един от съветите, които Лиао отправи към онлайн специалистите у нас, е да се учат от грешките, които са допуснали развитите пазари. По отношение на сливанията и придобиванията например много компании правят ужасни грешки, а трябва да се продължава с инвестициите и развиване на съдържанието на сайтове, които придобиват, коментира още гостът.

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още по темата: интернетМарвин Лиао
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
И искате да кажете, че горния материал е единствена водеща новина в област "Технологии" вече трети ден???
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Е ли са социални социалните мрежи или са по-скоро специални ( нешо като СРС) ????
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Марси Райс е новият посланик на САЩ в България, съобщи президентът Барак Обама в официално изявление, качено на сайта на Белия дом, цитирано от БГНЕС.
7
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Агресивността на рекламите и в нета става сериозно бреме за потребителя. Подвеждаща информация, проявяваш интерес и нищо общо с анонса - реклама. Но вече си кликнал и ***, дето я е постнало е отчел интерес! Истината е в четенето на книги, само така се развива въображение и мисъл.
6
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Стига сте ни занимавали с глупости! Пишете повече новини за Джеймс Уорлик - цялата държава трябва него да гледа и слуша! Бъдете отговорни граждани и изпълнявайте стриктно "препоръките" на негово превъзходителство!
5
1
 
21
 
! Отговори
гтощжг преди 11 години
Парите текат от рекламодатели и от разни шпионски агенции.Знаете ли как хубаво са ви пакетирали всичките във този Фейс .Целият живот си описвате вътре ,снимки ,емоции ,хобита ,интереси и тем подобни.Просто си отваряте газа от всякъде .
4
0
 
4
 
! Отговори
гтф преди 11 години
Популярност е ключовата дума тук, паричките идват не от увеличение на аудиторията а от рекламодателите и колко склонни са те за да плащат за реклама... т.е. в един момент приходите няма да продължат да се увеличават с такъв темп, както до сега. Като цяло според мен печалбите ще са насочени предимно към големите, които предлагат качество на услугите и вече са с изградено име, както си каза човека със 1000 или 2000 клонинга, парата е константа.Иновация, удобство и добра цена са печелившите комби
3
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Да вече вместо сентенцията: като няма хляб яжте пасти, ще се казва като няма хляб ходете боси по асфалта и сърфирайте!
2
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Тази "новина" с цел намаляване спада на акциите на FB ли я публикувате?
1
0
 
30
 
! Отговори
Щука преди 11 години
Пикът предстои, ако реформите в образованието в световен мащаб продължат, т.е. ако се запази тенденцията към понижаване на изискванията в оценяването на децата. Т.е. колкото по-глупави поколения растат, толкова повече "социални мрежи" (разработки за социален майнинг) ще се въдят, за да контролират стадото.