Китайците вече не си падат толкова по iPad

Apple продължава да губи пазарен дял на този важен пазар
Обновена: 22 авг 2013 16:33 | 22 авг 2013 16:32, Бойчо Попов
7
Китайците вече не си падат толкова по iPad
източник: Reuters

Делът на американския технологичен концерн Apple на пазара на таблети в Китай пада през второто тримесечие до 28%. Година по-рано iPad все още държеше дял от 49 на сто, предава Bloomberg, позовавайки се данни на пазарните анализатори от IDC. На второ място е Samsung с дял от 11 на сто. 

Според анализатора на IDC Дики Чан китайските потребители все по-често избират по-евтини таблети, работещи под мобилната операционна система на Google Android. Това направи възможен и възходът на местните доставчици като Lenovo, Ramos и Teclast. Половината от таблетите, продавани в Китай, се произвеждат от компании с пазарен дял от един процент или по-малко.

„Apple загуби през последните шест месеца блясъка си в Китай и вече не присъства задължително във всяка категория", посочи Шон Рейн, управляващ директор на базираната в Шанхай Group China Market Research. „Потребителите вече са по-ценово ориентирани. Преди това те биха се отказали от обяда си, за да си купят iPad“.

На трето място в статистиката се появява Lenovo с дял от 8% (минус един процентен пункт), следван от двата тайвански производители Acer и Asus. Според Чан и двете компании в периода април-юни държат пазарен дял от един процент.

Други производители в челната десетка с дял от 1% са Microsoft, Huawei и ZTE.

Въпреки спада в пазарния дял Apple увеличава през второто тримесечие продажбите си с 28 процента до 1,48 млн. единици. Samsung обаче увеличава четворно своите продажби до 571 000 таблета. Продажбите на Lenovo се удвояват до 413 000 единици.

Въпреки тези проблеми главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук продължава да залага на Китай. В конферентен разговор с анализаторите при представянето на последните тримесечни резултати той заяви, че азиатската страна все още представлява "огромна възможност" за компанията.

Спадът в продажбите в региона на Китай Кук оправда с по-слабата икономика. Делът на продажбите на iPad - действителният продажен дял на доставените пратки, се е увеличил с 37% в континенталната част на Китай. 

Още новини от технологичния сектор четете в Investor.bg


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Глупости, iOS-a не е кой-знае колко добре, просто алтернативите са още по-зле.
5
3
 
4
 
! Отговори
pathfinder 34354 преди 7 години
На мрежата на Телеком Австрия са с контрол на съзнането-много политици и бизнесмени. Помните ли как Телеком Австрия дадоха 1 млн, на Станишев и как Австрииски канцлер подаде оставка за подкупи в Австрия от телекома. Истината е че това е организирана престъпност с милярдери за политическо влияние!
4
5
 
17
 
! Отговори
bashkircho преди 7 години
До Yes

Pylni gluposti. iOS zabiva po syshtia nachin po koito zabiva vsichko drugo. Sprete s tezi legendi che niamalo virusi i tn.
3
2
 
23
 
! Отговори
bashkircho преди 7 години
Az ne moga da razbera zashto nqkoi izobshto si pada po iPad... niama filova sistema, vsichko e plateno, ne mojesh da gledash filmi osven ako ne sa mpeg ili prez platen app... tozi tablet e za deca nishto poveche da si igraiat angry birds.
2
27
 
9
 
! Отговори
Yes преди 7 години
Телефонъ ти за 70 долара със сигурност няма да работи така, както този от 600 долара, не си прави илюзии. А и един телефон не е просто хардуер, основното предимство на Епъл е софтуерът, който е без алтернатива като става въпрос за защита и стабилност на работа.
1
1
 
21
 
! Отговори
kkk преди 7 години
Apple mnogo skoro ste trugnat nadolu !! Kitaicite ste gi srinat ot vsiakude. Shtom moga da si vzema telefon tablet 7 incha s blutu za 70 dolara , kyde sa apple ...