Без изненади - отново истерия за новите модели iPhone

Очаква се Apple да надмине рекорда от 2012 г. за първия уикенд
Обновена: 20 сеп 2013 11:23 | 20 сеп 2013 11:10, Бойчо Попов
20
Без изненади - отново истерия за новите модели iPhone
източник: Reuters

Apple Inc. причини дълги опашки от купувачи в своите магазини днес по време на световния дебют на най-новия си iPhone – последният голям ход на компанията за тази година, от който се очаква да предизвика сериозен растеж.

В района на Токио Гинза около 800 души са чакали на опашка пред магазина, включително някои, облечени като Батман или с маски на лицата на съоснователя на Apple Стив Джобс, дънки и черно поло.

Повече от 400 хора са чакали в централния бизнес район на Сидни в продължение на около осем часа преди отварянето на магазина. В Пекин чакащи са били само около 50 фенове на марката, защото купувачите в страната трябва да се регистрират онлайн, за да купят своите устройства.

Днес започват продажбите на 5s и 5c и в Хонконг, Сингапур, Германия, Франция, Великобритания и САЩ. За първи път Apple пуска своя флагман за продажба в Китай в същия ден, в който започва продажбата на останалите водещи пазари, избягвайки обичайното преди това закъснение за продажбите в Поднебесната империя от около три месеца.

„Миналата година, ако някой иска да си купи iPhone 5 веднага след пускането на пазара, трябваше да плати доста, защото трябваше да си купуваш вносен от Хонконг или САЩ", казва Макс Джан, 20-годишният студент, чакащ пред магазин в района Уанфудзин в Пекин. „Сега, когато мога да го купя директно в магазина на Apple, той е по-евтин".

Началните уикенд продажби са от решаващо значение за повишаване на продажбите на Apple след почти една година без представяне на ново устройство и отстъпване от пазарния дял на конкурентите, включително Samsung Electronics Со на един оценяван на 280 млрд. долара пазар на смартфони. Дали базираната в Купертино, Калифорния, компания ще може да надмине рекордните 5 милиона смартфона, продадени през дебютния за миналата година уикенд на последния тогава iPhone, до голяма степен зависи от това дали има достатъчно добро снабдяване на магазините на по-богатия с нови функции iPhone 5s.

„Всичко наистина зависи изцяло от това колко добри или лоши са доставките на 5s", казва пред Bloomberg Карл Хоу, анализатор в Yankee Group, който прогнозира правилно продажбите през откриващия уикенд миналата година. Apple може да достигне и 7 млн. продажби, ако има достатъчно телефони, въпреки че "Apple няма да може да надмине и 5 млн. продажби, ако 5s няма достатъчно добро снабдяване", казва той.

Apple ще продаде около 6 млн. единици, дори ако няма достатъчно iPhone 5s на разположение, смяна Джен Мюнстер, анализатор от Piper Jaffray Cos. Новата технология за пръстови отпечатъци прави джаджата по-трудна за производство, казва той. Браян Маршал, анализатор в ISI Group, също прогнозира, че през трите дни до неделя ще бъдат продадени 6 милиона iPhone.

На някои места хората са нощували пред магазините на Apple в продължение на дни, за да получат първи новите апарати – нещо, което напомня на сцени от предишните стартове на продажби на продукта - въпреки че джаджата е вече на цели шест години. Десетки души се събраха в близост до Парижката опера от 19:30 вчера, приготвени за преспиване с прогнозата за дъжд. Някои са носили одеяла и столове за кемпери, предава още Bloomberg.

„Застанах на опашка преди пет дни", каза Сачилиса Саичики, 45-годишен японец, който ръководи свой собствен бизнес и е лагерувал извън магазина в токийския квартал Гинза най-малко шест пъти преди това. "Бях с група от 10 човека и се редувахме да излизаме за храна, и за връщане у дома за по един душ. Спах тук, лежейки на една картонена кутия ", каза той, след като си купи златистия iPhone 5s.

iPhone 5S разполага с нова камера и по-бърз процесор. Той струва между 199 до 399 долара в зависимост от размера на паметта и с двугодишен договор за услуги на оператор. Без договор смартфонът в САЩ струва най-малко 649 долара.

Джими Гунауан е единственият човек на опашка пред магазина на Apple на „Джордж Стрийт“ в Сидни, когато пристига пред обекта по обяд в четвъртък. Други се присъединяват към чакащия около три часа по-късно. 33-годишният режисьор на свободна практика иска новия телефон преди всичко заради новите видео функции, подобренатза камера и технологията за пръстови отпечатъци.

„Когато пристигнах, мислех, че ще бъде още по-назад на опашката", казва той, купувайки два модела от златистия iPhone 5s, по един за себе си и един за майка си. „Не става дума за това да има само по-голям екран и мощен хардуер, става въпрос за баланса на всичко".

Всяко представяне и пускане на пазара на iPhone е от решаващо значение за Apple, тъй като продуктът се грижи за около половината от приходите на концерна. Откакто започнаха продажбите на iPhone 5 през миналата година, компанията се изправи пред още по-засилената конкуренция от конкуренти, включително Samsung, която стана най-големият в света производител на смартфони, предлагайки на потребителите по-голямо разнообразие от дизайни и цени.

"Това е вторият път, в който се редя тук, и смятам, че сега има повече хора, отколкото последния път", казва Кацуки Точи, 37-годишен чиновник в Токио, който си купува черна и бяла версия на iPhone 5s. "Обичам Apple, техният дизайн е страхотен".

Apple обикновено предоставя съобщение за пресата с данни за продажбите през първия уикенд в понеделник.

Как Apple ще се представи в Китай е особено важно, като се има предвид мащаба на пазара там. Анализаторите се съмняват дали цената на iPhone 5c - повече от еквивалента на 700 долара заради таксите и данъците, няма да бъде твърде скъпа цена за клиентите в Китай. Отчасти поради това, акциите на Apple паднаха със 6 на сто, откакто компанията представи ценообразуването на iPhone през миналата седмица.

Анкета сред 25-те най-подранили купувачи пред магазина в Пекин показва, че 22-ма от тях са там заради по-скъпия модел 5s, а само трима искат да си купят 5c.

Снимки на нетърпеливите купувачи вижте в галерията в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още по темата: iPhoneapple
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
побьркани преди 10 години
КОЛКОТО ПО МОДЕРНИ СА ТЕЛЕФОНИТЕ ВИ ТОЛКОВА ПО ЛЕСНО ВИ СЛЕДЯТ! ТЬПИ *** САМИ СЕ НАТИКВАТЕ В УСТАТА НА ВЬЛКА! МНОГО ПО ДОБРЕ СЕ ЖИВЕЕШЕ КОГАТО ГИ НЯМАШЕ ТИЯ АДОВИ ИЗОБРЕТЕНИЯ, А И ПЧЕЛИТЕ ЗАПОЧНАХА МАСОВО ДА ИЗМИРАТ, ВСЕ ПОВЕЧЕ ХОРА УМИРАТ ОТ ТУМОРИ В МОЗЬКА. ЗАЩО ЛИ?
16
0
 
3
 
! Отговори
Absurde преди 10 години
Беееее бееее овце...
15
1
 
3
 
! Отговори
Boroka преди 10 години
Samsung
14
0
 
5
 
! Отговори
Shop преди 10 години
"Повече от 400 хора"...
13
2
 
11
 
! Отговори
bashkircho преди 10 години
Tez hora ne sa v chas
12
14
 
6
 
! Отговори
АМАН преди 10 години
Като не ви харесва Ябълката, защо се занимавате с нея. От дългогодишния си опит мога да кажа,че продуктите на Пайнер и телефоните на Апплето са маркер за иновативност, удобство,стил и качество. Всичко останало е успешен или не толквоа успешен опит за имитация. Това,че са скъпи не е проблем за тях,а на потребителя,ама никой не ви кара да ги купувате нали?Това,че готините коли ги карат кухи мацки,не означава, че Мерцедес са скапана марка нали:).означава друго не лицеприятно за вас..
11
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Е..ал съм го и айфона,ще спя като куче на картон пред магазина 6 дни, няма шанс.*** изтрещеняците.
10
8
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
За 1/3-та от парите за този надценен ***, човек си взима стабилен телефон от висок клас.
9
10
 
20
 
! Отговори
Стиви преди 10 години
Не се кахърете за хората, ще си купуват каквото си искат. И за айфон имат, и на екскурзии ходят, и тока си плащат. Жалки били. Не, вие сте жалки. Жалки и прости.
8
0
 
20
 
! Отговори
НЕзомбиран преди 10 години
Хм!1. "Япония е толкова напред, защото японците работят много... направо живеят на работното си място" (послания от телевизора)2. Работливите японци отделиха цяла седмица от живота си и от този на компаниите за които работят, за да спят седмица на палатки пред магазина за пластмасови изделия (пак от телевизора и новината)Очеизвадно 1 и 2 си противоречат, а най-логичното обяснение е, че въпросната акция си е чисто маркетингова кампания! *** при това!
7
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това вече и на децата им е ясно че са платени поставени лица да правят рекламна кампания. Що не чака някой пред офиса на ЧЕЗ да си палти тока облечен като батман... Жалака история е цялата компанийка, която яко потъва междур другото и без това...
6
4
 
27
 
! Отговори
Слоти преди 10 години
Жалки хора...толкова няма други удоволствия в живота. Аз ако имах парите за айфон, щях да ги похарча за екскурзия.
5
0
 
16
 
! Отговори
хаха преди 10 години
"Повече от 400 хора са чакали..." Много ме радвате!
4
4
 
18
 
! Отговори
Sagem преди 10 години
***
3
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Mnogo hipsteri na edno miasto
2
1
 
59
 
! Отговори
4321 преди 10 години
Изкараха 5s и 5c, а повечето още не са изплатили четворките..
1
2
 
35
 
! Отговори
?!? преди 10 години
Zombie apocalypse. Какво друго може да се добави?