Щетите от кибератаки за бизнеса на Острова растат

Една голяма британска компания губи между 600 хил. и 1,15 млн. лири на пробив, сочи проучване
29 апр 2014 14:56, Боян Христов
1
Щетите от кибератаки за бизнеса на Острова растат
снимка: Ройтерс

Загубите на бизнеса във Великобритания от кибератаки се увеличават въпреки спада в честотата им, пише CNBC. Големите британски компании, жертви на пробиви в сигурността, са загубили средно по 1,15 млн. лири през последните 12 месеца, показва ново проучване.

Над 81% от големите компании (с над 250 служители) са станали жертва на кибератаки през последната една година, спрямо 86% преди година, сочат данни на международната компания за професионални услуги PwC. При малките компании (с до 50 служители), системите на 60% от тях са били пробити, докато през предходната годината те са били 64%. 75 на сто от фирмите пък споделят, че сървърите им са били заразени с вируси или друг злонамерен софтуер. 

Въпреки спада в броя на кибератаките компаниите губят повече пари от тях. Загубите за голяма британска компания от единична атака са се увеличили до между 600 хил. и 1,15 млн. британски лири от между 450 и 850 хил. лири преди година. Малките компании са загубвали средно между 65 и 115 хил. лири на пробив.

Със зачестяването на мащабните пробиви в сигурността на големи компании като Target в САЩ, много фирми бяха обвинени, че не отделят достатъчно внимание и ресурси на това да защитят бизнеса си от хакери.

Един от факторите за това е, че защитата от кибератаки е станала много скъпа, тъй като те са все по-сложни, каза директорът на отдела по киберзащита в PwC Андрю Милър.

Освен по-големите загуби, друга причина компаниите да подобрят защитата си е това, че не се очаква атаките да намалеят – 59% от фирмите са на мнение, че инцидентите през следващата година ще са повече от предходната.

Още софтуерни новини можете да откриете в Investor.bg!


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
1
 
14
 
! Отговори
axxaxa преди 7 години
Dobre de kogato firmite i ni zaraziavat s reklami i adove malaweri nie kakvo da kazeme.