Motorola - ключът към успеха на Lenovo в битката с Apple и Xiaomi

Конкуренцията на китайския пазар става все по-ожесточена
4 фев 2015 16:50, Елена Кирилова
2
Motorola - ключът към успеха на Lenovo в битката с Apple и Xiaomi
Снимка: архив Ройтерс

Когато миналата седмица ръководителите на Lenovo Group представиха отново смартфоните на Motorola в Китай с празнично събитие, то напомни за старата любов към устройствата на Motorola, когато мобилните телефони все още бяха рядкост и китайските компании не правеха такива под свои собствени марки, пише Wall Street Journal.

Това подсказа една от причините защо китайската компания за производство на персонални компютри похарчи 2,91 млрд. долара, за да купи непечелившия американски производител на смартфони през октомври. С това придобиване Lenovo се надява, че Motorola ще натежи на развиващите се пазари, където потребителите са насочени към по-висок клас устройства.

Сега е добър момент за Lenovo да набере сили. Въпреки, че е третият най-голям производител на смартфони в света след Samsung Electronics и Apple, тя среща голяма конкуренция на всички фронтове.

В Китай, вътрешния пазар на Lenovo, Apple доминира при високия клас смартфони, тъй като китайските потребители смятат iPhone за луксозен продукт. За потребителите на нисък и среден клас стоки Lenovo трябва да се бори с Xiaomi – най-горещият китайски старт-ъп, чиято пазарна стойност достигна 46 млрд. долара. Тя е и най-големият производител на смартфони в Китай.

Преди година Lenovo надмина по продажби всички производители освен Samsung и Apple, но Xiaomi успя да я изпревари, продавайки мечти за модерен начин на живот на китайските потребители на различни ценови нива. Huawei Technologies също е сериозен конкурент, особено с новата си марка Honor, която е насочена към по-младите купувачи и за малко повече от едно тримесечие успя да достигне продажбите от миналата година.

Главният изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин заяви в интервю, че китайският пазар на смартфони се е променил и неговата компания трябва да се приспособи.

"Онлайн моделът влияе на традиционния модел“, посочва той. „Определено трябва да обърнем внимание на това“.

Ян твърди, че има две тенденции в Китай, които облагодетелстват нови играчи като Xiaomi, които бързо набраха сили на пазара, продавайки висококачествени устройства онлайн на ниски цени. Едната тенденция е свързана със субсидиите на доставчиците, които карат повечето китайски потребители да купуват устройства, които не са свързани с даден оператор.

От друга страна стои успехът на Xiaomi и други, които промотират продуктите си онлайн през мрежи от фен клубове, което означава по-високи разноски и по-високи цени от страна на традиционните производители. 

Останалата част от текста прочетете в Investor.bg. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Моторола едно време изби рибата със Стартак и V сериите си. Нямаше филм без Стартак, като върха беше с агент Мълдър. :)
1
0
 
6
 
! Отговори
хммм преди 9 години
Моторола едно време изби рибата със сериите Ел и Рейзър, другите телефони изглеждаха направо грозни покрай тях. След години направиха революция при батериите, абе винаги са си били иноватори. Жалко че започнаха да си губяг чара, последния истински моторола телефон според мен беше Моторола Рейзър Макс. Просто това последното турбо пак не е лошо но с тия заоблените ъгли и толкова дебело заради батерията направо изглежда леко кръгло, няма ги острите ъгли на супер серията им, оттам и чара си замина