Apple иска да стане луксозна марка

Умният часовник на компанията я насочва към нов сегмент
Обновена: 9 мар 2015 11:48 | 9 мар 2015 11:48, Елена Кирилова
11
Apple иска да стане луксозна марка
Снимка: архив Ройтерс

Apple е луксозен технологичен бранд. Доказателството за това е, че в момента компанията прави стъпки във високия клас модни продукти, залагайки на умен часовник, който размива границите между бижутата и модерните джаджи, пише Wall Street Journal.

Заради Apple Watch, който трябва да бъде пуснат на пазара през следващия месец, Apple адаптира своя подход към продажбите, така че да отговори на новите и различни очаквания на потребителите.

Умният часовник е първото устройство на Apple, създадено специално за да бъде показвано явно на околните. Така че Apple предлага необичайна гама от възможности за избор, свързани с персонализирането на външния му вид. Джаджата ще се продава с голяма селекция от панели и каишки, благодарение на което Apple Watch се насочва към различни сегменти на пазара. От друга страна, когато представи iPhone и iPad, Apple ги пусна на пазара само в един размер и цвят.

Специалната версия на новия умен часовник ще бъде сред най-скъпите продукти в историята на Apple. Тя ще е насочена към клиентите, свикнали с лукса и персоналното обслужване, често в тихи стаи, където никой не пречи.

Компанията не разкрива цената на модела, който влиза във високия клас продукти, но е ясно, че той ще бъде покрит със сапфири и обвит в 18-каратово розово или жълто злато. Анализаторите смятат, че цената му може да надвиши 10 хил. долара. Apple все още не е обявила и цената на версията на Apple Watch, която ще влезе в средния клас продукти. Известно е, че продуктът ще се предлага с панел от неръждаема стомана. Най-евтиният вариант ще бъде спортният модел, който ще е с алуминиев корпус, а цената му ще започва от 349 долара.

Очаква се Apple да разкрие повече детайли за Apple Watch в рамките на днешния ден по време на събитие за медии, организирано в Сан Франциско. Говорителят на компанията отказва да коментира темата.

Фирмата променя своята стратегия за продажби на дребно заради часовника, предлагайки нова възможност за пазаруване. Източници, запознати със случая, твърдят, че магазините на Applе са с променен дизайн, който включва пространство, в което потребителите по заявка могат да тестват умния часовник. Служителите, занимаващи се с продажбите, са обучавани да отгатват кои модели отиват най-много на клиентите, коментират източниците.

Apple Watch отбелязва следващата фаза в еволюцията на Apple като марка.

"Apple винаги е била технологична фирма, но сега залага преди всичко на имиджа на лайфстайл компания“, твърди Бен Баджарин, главен анализатор на Creative Strategies. Благодарение на модните си елементи Apple Watch е „кулминацията“ на този преход, коментира той.

Умният часовник ще бъде първият изцяло нов продукт на фирмата след появата на iPad през 2011 г. Това ще е и първата нова категория продукти на компанията след смъртта на бившия главен изпълнителен директор Стив Джобс.

За концепцията и дизайна отговаря Джони Айв, старши вицепрезидентът по дизайн на Apple, който има водеща роля в разработването на продукта. Компанията иска да създаде повече от алтернатива на другите умни часовници. Тя иска да направи часовник, който да е с по-висок статус, като тези, произвеждани от Rolex, Patek Philippe и други продукти, правени от швейцарските компании в бранша. Но все още остава въпросът колко дълго ще бъде ползван Apple Watch.

Много от потребителите използват своя iPhone по една или две години, преди да го заменят с по-нов модел. Високият клас часовници от своя страна често запазват стойността си с години и се предават от едно поколение на друго.

"Един часовник със софтуерни и електрически компоненти може да не се радва на същото дълголетие“, коментира Уолтър Пиецик, анализатор на BTIG Research. “Трудно е да повярваме, че след пет или десет години някой ще използва оригиналния Apple Watch”. 

Останалата част от анализа можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
5
 
5
 
! Отговори
до 8 преди 9 години
не е точно така. Работя на място където не всеки телефон би имал обхват, сменил съм флагманите на Лджи, ХаТеСе, Самсунг докато не стигнах до айфон-единствения телефон който засега обхват не е губил. А пробвал ли си звука през слушалките или интернет скоростта? В тия 3 неща са номер едно. Ако някой не е прав да даде пример с друг телефон?Има всичко което ти трябва и никога няма да засече, дори ако не си играеш много с него батерията му е невероятна в режим стендбай, външния му вид завършва всичко
6
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 7И аз това си мислех. Ми че те и сега са си луксозна - цените са им изкуствено завишени, а потребителите им (някои от тях, не всички) си купуват продуктите им само и само за да се фукат с тях. А тук специално в нашата мила родина разни кифли и напомпани *** си вземат айфони, понеже е престижно в чалготеката да го ударят в масата - така събират погледите на останалите папагали
5
3
 
11
 
! Отговори
-10 преди 9 години
Че тя не е ли такава? Кое струва по-скъпо от техните продукти?
4
0
 
15
 
! Отговори
Иво преди 9 години
Аз си имам едно Сейко 5 за 200лв. Много добър часовник..
3
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Като знам, ограниченията на Епъл над продуктите си, никога няма да си купя такъв часовник, дори да ги пуснат на по 50лв. Когато една джаджа няма един *** блутууд, за да не можеш да споделяш с други устройства да ти таковам и устройството.
2
6
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Иска, ама ще си остане ширпотреба и кифленска марка.
1
6
 
22
 
! Отговори
анонимко преди 9 години
тоя чирус в скоро време може и да ги поведе към пропадане. Имам айфон 6 и съм доволен, само че там просто инерцията беше огромна. Направи грешка с изваждането на ония евтините модели 5ц които изглеждаха направо глупаво. Тоя път според мен яко ще сгафи. Батерията на тоя часовник е направо ужас, през повечето време стои ,,безжизнен,, на ръката докато не го погледнеш. Имам чувството че се чудят с какви технологии да ни окичат, не че пак няма да продадът 50-100 милиона на баламите но ще спрат до там