Xiaomi между успеха и провала

Компанията няма да изпълни целта си за 80 млн. продадени смартфона
Обновена: 29 ное 2015 22:22 | 29 ное 2015 22:21, Елена Кирилова
10
Xiaomi между успеха и провала
Снимка: Reuters

Нещата се развиваха добре за китайския производител на смартфони Xiaomi. Потребителите се увеличаваха, инвеститорите я обожаваха, а базираният в Пекин стартъп затвори кръг на финансиране, който го оцени на 45 млрд. долара. Това беше миналата година.

Сега компанията с големи амбиции се препъва. Стартъпът с една от най-вълнуващите истории в Китай от последните няколко години, вероятно няма да успее да изпълни целта си да продаде 80 млн. смартфона през тази година, твърдят двама източници, запознати с въпроса. Доставчиците също свиват прогнозите си за продажбите на устройствата на Xiaomi, пише Bloomberg.

Случващото се показва, че стартиращата компания е изправена пред предизвикателство да запази темпа си на растеж, докато се бори с Apple и Samsung в Китай.

Инвеститорите прегърнаха историята на компанията за привличането на младите потребители и залагането на онлайн продажбите, но последвалото намаляване на прогнозата за ръста в Китай и копирането стратегията за продажбите от нейните конкуренти, отнеха предимството ѝ на първенец. Това постави под въпрос нейната висока оценка.

"Всички тези очаквания за растеж не се реализират, което означава, че оценката от 45 млрд. долара е невъзможна“, твърди Алберто Моел, анализатор в Sanford C. Bernein в Хонконг. "Аргументът им беше, че техният бизнес е подобен на този на Apple и те растат много бързо, но те вече не го правят и не са толкова добри, колкото Apple”.

Спад в продажбите

Продажбите на смартфоните на Xiaomi на вътрешния ѝ пазар, в това число на премиум устройството Mi 4 и на евтината серия Redmi, се свиха с 8% през третото тримесечие спрямо година по-рано. Това е първият спад на компанията, твърди фирмата за проучвания Canalys. Друга компания, IHS, оценява спада на продажбите на 3,9%.

Това е голяма промяна спрямо смелите прогнози за растеж, които затвърждаваха позицията на Xiaomi като един от най-високо оценените технологични стартъпи. През март миналата година Лей прогнозира продажбата на 100 млн. смартфона през 2015 г. През първите девет месеца на годината компанията продаде около 53 млн.

Благодарение на оптимистичните си прогнози, Xiaomi си осигури финансиране в размер на 1,1 млрд. долара през декември, а сред инвеститорите се наредиха GIC Pte., All-Stars Investment и DST. Xiaomi беше сравнявана с китайския гигант в електронната търговия Alibaba Group Holding, който направи най-голямото първично публично предлагане в историята.

Целият анализ прочетете в Investor.bg


10
Още по темата: смартфониXiaomi
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
0
 
2
 
! Отговори
ABC преди 5 години
До startup e терминВ Испания компютър е "ordenador" :P
5
4
 
7
 
! Отговори
startup e термин преди 5 години
"Каквото и да означава стар.*** на български не е добре"Езикът се развива, което е естествено. До преди 10 години и в английския език думата "startup" не съществуваше.Ако искате езикът ни е толкова чист, дайте и да не използваме думи като "компютър", "интернет", "телевизия". Само че в която и държава да отидете, там използват същите думи, за да назоват същите понятия. Няма как всяка нова дума, изникнала в англоезичната икономика, да я заменим с българска такава, това са си термини.
4
12
 
15
 
! Отговори
Xiaomi преди 5 години
Xiaomi е номер 1 в Китай.Скоро и в целия свят.
3
1
 
21
 
! Отговори
Калоян преди 5 години
Доста лишена от факти и статистика статия, кой знае от къде преписана! Не че подкрепям който и да било бранд, но е хубаво когато се пишат такива статии да има истина в тях.
2
6
 
19
 
! Отговори
Гошко преди 5 години
Какво ли не прави Ябълката, за да отстрани реалната конкуренция!!! И тази статия няма да помогне :)
1
5
 
10
 
! Отговори
До 1 преди 5 години
Само времето ще покаже колко са велики.Пропуснал си да отбележиш Apple колко НЕ са велики :)