Xiaomi разширява бизнеса си отвъд смартфоните

Китайската компания иска да се превърне в гигант за електроника
11 дек 2015 15:37, Елена Кирилова
7
Xiaomi разширява бизнеса си отвъд смартфоните
Снимка: архив Ройтерс

Китайската компания Xiaomi е подкрепила 56 стартъпа до момента, които да създават смарт устройства за нея – ход, който показва, че компанията иска да разшири бизнеса си отвъд смартфоните и да стане гигант в сферата на потребителската електроника, разкри един от ръководителите ѝ, цитиран от CNBC.

Фирмата, която е оценявана на 45 млрд. долара, продава телевизори, смартфони, таблети и рутери за безжичен интернет. Всички тези устройства тя произвежда сама. Но освен това продава и всякакви други продукти – от пречистватели на вода до слушалки, въпреки че понастоящем не ги произвежда тя.

Вместо това компанията, която често е наричана „китайският Apple”, инвестира в множество стартиращи компании, които правят продукти за нея.

„Ние изграждаме тези устройства чрез това, което наричаме екосистемата на Xiaomi. Гледайте на това като на гигантски инкубатор за стартъпи. По принцип компаниите, на които помагаме да стартират, които финансираме и свързваме с нашата верига за доставки и с екипа, занимаващ се с промишлен дизайн, произвеждат красиви брандирани продукти за Xiaomi”, твърди вицепрезидентът на компанията Хюго Бара, който отговаря за глобалните операции.

„До момента сме подкрепили 56 стартиращи фирми, като част от екосистемата на Xiaomi, които работят по широка гама различни продукти, повече от които все още не са пуснати на пазари и които формират категория, насочена към умните домове“, допълва той.

Така например фирма, наречена Yunmi Technology произвежда устройството за пречистване на вода Mi Water Purifier. Миналата година компанията инвестира и в производителя на уреди за дома Midea. Тези инвестиции подчертават желанието на Xiaomi да се превърне в голям играч в световната индустрия за потребителска електроника и да се насочи отвъд смартфоните.

"Инвестираме доста в това да свържем всичко във вашия живот“, коментира Бара пред CNBC.

Но едно от основните неща, в които Xiaomi трябва да насочи растежа си, са софтуерът и услугите.

Същевременно компанията разшири бизнеса си на нови пазари като Бразилия и Индия, докато ръстът на пазара на смартфони в Китай се забавя.

Китайската компания все още не се е установила на западните пазари, но пусна онлайн магазин, който е достъпен в САЩ и Европа и продава аксесоари. Но докато Xiaomi гледа все повече на Запад, анализаторите са притеснени, че може да попадне в капана на патентни проблеми – нещо, което Бара очаква, но твърди, че няма да бъде чак такъв проблем. В момента фирмата разполага с около 6000 патента. 

Повече технологични новини можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още по темата: пазар на смартфониXiaomi
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
ПЕПИ преди 8 години
До ??? Значи един голем ама с лъскава обвивка
2
5
 
7
 
! Отговори
??? преди 8 години
" Китайската компания Xiaomi е подкрепила 56 стартъпа до момента "Каква хубава българска дума "стартъпа". Някой знае ли какво означава?
1
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Кога ще се произведе нещо в България?. Не само нарко-протестери и гей паради