Facebook се превръща в добре смазана машина

Социалната мрежа вече има 1,59 млрд. потребители
28 яну 2016 12:00, Елена Кирилова
14
Facebook се превръща в добре смазана машина
Снимка: архив Ройтерс

Facebook се превръща в една добре смазана машина. Най-голямата социална мрежа в света постигна още рекорди. Продажбите на компанията през четвъртото тримесечие са скочили с 52%, докато фирмата се е възползвала от потребителската информация повече, за да привлече повече реклами. В резулат от добрите данни акциите на компанията поскъпват с 12% в следборсовата сесия, пише Bloomberg.

В момента Facebook има 1,59 млрд. потребители, които влизат в платформата всеки месец, най-вече през смартфони и таблети. Тази експанзия генерира по-голяма печалба, което дава на Марк Зукърбърг зелена светлина да инвестира повече в бъдещето на компанията.

По време на срещата си с инвеститорите в сряда главният изпълнителен директор прекара по-голяма част от времето си говорейки за виртуалната реалност, изкуствения интелект и свързването на останалата част от света с интернет. Въпреки че тези инициативи няма да допринесат значително във финансов план в близко бъдеще, те имат за цел да превърнат Facebook в център на дигиталния живот на повече хора.

Рекламодателите предпочитат Facebook, защото разполага с инструменти за много точно таргетиране на рекламите до потребителите. Същата технология сега влиза в Instagram, която най-сетне може да отчете цяло тримесечие, в което е публикувала реклами в международен план. Главният оперативен директор Шерил Сандбърг заяви, че 98 от 100-те топ рекламодатели на Facebook правят кампании и в Instagram.

Продажбите през четвъртото тримесечие са нараснали до 5,84 млрд. долара в сравнение с 5,37 млрд. долара, колкото очакваха анализаторите според данни, събрани от Bloomberg. 80% от сумата е дошла от мобилни устройства.

“Ако си рекламодател и искаш да достигнеш до много хора, имаш две възможности: Facebook и Google”, твърди Джеймс Какмък, анализатор на Monness Crespi Hardt & Co. “Facebook остава най-бързо развиващата се платформа по отношение на разходите на рекламодателите, а докато тя не спре да открива нови канали, това няма да се промени”, допълва той.

Нетната печалба на социална мрежа е нараснала през четвъртото тримесечие повече от два пъти до 1,56 млрд. долара, или 54 цента на акция, от 701 млн. долара, или 25 цента на акция, година по-рано. Печалбата, като се изключат някои елементи, е 79 долара на акция, което надминава очакванията на анализаторите за 68 цента.

Акциите на компанията вчера поскъпнаха до 105,87 долара в следборсовата търговия. През миналата година те отбелязаха ръст от 34%, макар че не успяха да се предпазят от големите разпродажби в международен план и от началото на годината цената на книжата се понижава с 9,7%.

Компанията обяви, че 500 млн. души гледат 100 млн. часа видео във Facebook всеки ден - тенденция, която ще бъде допълнително насърчена, когато социалната мрежа разработи продукти за следене на събития на живо в своето приложение.

За Facebook печалбата от продажбата на реклами дава възможност за инвестиции в амбициозни проекти, които започват да дават ранни признаци на прогрес. Oculus Rift, сетът за виртуална реалност, започна да се продава по-рано този месец, а компанията твърди, че има повече от 100 игри и преживявания, които ще видим по-късно тази година в платформата.

Internet.org, инициативата за безплатен интернет достъп на развиващи се пазари, се радва на известен успех. Нейното приложение Free Basics вече се използва от 19 млн. души и е достатъчно голямо, за да предизвика протести в Индия заради факта, че е прекалено концентрирано върху Facebook.

Същевременно компанията се опитва да генерира повече приходи от международните си пазари, особено в Азия, където нейните директори прекараха доста време през последните месеци. Приходите от Азия са скочили с 19% спрямо предходното тримесечие до 846 млн. долара. 

Повече технологични новини четете в Investor.bg


14
Още по темата: Facebook
Още от
Напиши коментар Коментари
10
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Фейсбук и Гугъл мапс докараха имигрантите.
9
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Каква реклама? Какъв фейсбук?
8
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ТОТО

Преброили са, че си 10 пъти по-прост от очакваното.
7
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
фейсбук не е смазана машина ае СМАЗВАЩА МАШИНА
Размазва мозъците на хората
6
1
 
19
 
! Отговори
.... преди 2 години
иван пръдна
(отдолу СТО лайка)
пенка мъжа и и купи гърди
(отдолу ДВЕСТА лайка)
гинка я закарал мъжа и в дубай
(евала , браво, красота, ТРИСТА лайка)
доктор иванов направил трансплантация на бъбрек (примерно)....
( 0 лайка )
ТЪПНЯ ТЪПНЯ И ПАК ТЪПНЯ!
5
3
 
21
 
! Отговори
:):):) преди 2 години
Facebook e диагноза, не социална мрежа. Не е истина колко време безмозъчните зомбитата прекарват в гледане на котенца и къде е ходила колежката през жалката си 10 дневна ваканция. Завистта, мързела и суетата движат FB... което е сигурен признак, че ще е успешен още дълго време.
Един умен човек влиза в ФБ, само за да види какво става с рекламите му и колко безмозъчника са се закачили. Това е.
4
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Феца продукт за следене не го ли поумявате бе хора.....
3
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Na kakvo mu zavijdate - na ideiata, na parite, na uspeha? Koito moje pravi neshto i pecheli. Feisa NIKOGO ne e nakaral nasila da go polzva. Kakvo se dyrvite . Ne go polzvaite, kato ne otgovaria na nachina na jivota vi.
2
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Фейсбук е едно голямо нищо като всичко идващо от прословутия запад !!!!!!!
1
2
 
16
 
! Отговори
ТОТО преди 2 години
Аз имам около 10 профила във фейсбука и не съм влизал от поне 2-3 години във всички тях, ама явно ме броят и мен в общата бройка. Реалните потребители едва ли са толкова, колкото казват.
Сори, но това е лъжа за мен.