Не срещаме извънземни, защото…

Преди 4 млрд. г. Земята, Венера и Марс са били обитаеми
31 яну 2016 13:04,
Не срещаме извънземни, защото…
Снимка: Reuters

Учените досега не са открили извънземен живот, защото продължителността му вероятно е била
кратка.

Астрономите са единодушни, че Вселената е пълна с екзоплнети, много от които са в обитаемата зона. Вероятността да се открие живот там обаче е минимална, защото той ще трябва да се сблъска с особено негостоприемни променящи се условия.

"Средата, в която има примитивна планета, в повечето случаи е нестабилна - поясни Чарли Лайнуивър от Австралийския национален университет. - За да може планетата да е обитаема, е необходимо формите на живот да регулират парниковите газове, като въглеродния диоксид. Така ще се поддържат стабилни температури на повърхността".

Чарли Лайнуивър  твърди още, че преди около 4 милиарда години и Земята, и Венера и Марс вероятно са били обитаеми.

"Един милиард години след формирането си обаче Венера се превърнала в нещо като парник, а Марс навлязъл в ледникова епоха. Животът на Земята успял да контролира тези параметри, но формите на живот на Венера и Марс не са успели да го сторят." , допълва ученият, цитиран от БТА.

Учените са на мнение, че неоткриването на форми на живот извън Слънчевата система се обяснява от хипотеза, която гласи, че зараждащият се живот на планета не променя достатъчно бързо климата, който властва на новоформирали се небесни тела.

На Земята бактериите и фитопланктонът активно участват в регулирането на някои газове в атмосферата, като въглеродния диоксид, който е сред главните виновници за парниковия ефект.

Според учените това регулиране е закъсняло на други планети и климатът там прекалено дълго остава хаотичен, а това осъжда на смърт примитивните форми на живот, които биха се появили на бял свят. Следователно ако един ден бъдат намерени следи от живот във Вселената, повечето фосили ще са съставени от прости микробни клетки, защото на многоклетъчните организми са нужни милиарди години, за да еволюират.

ncis преди 8 години
Izvanzemni ima i sa na zemqta okolo orbita na zem. ne vqrvaite na mediite te nikoga nqma istinata da vi kajat uchenite sashto.Ne na prazno e - Izvanzemnata Galakticheska Federacia.Otvorete si ochite i se probudete!

Доста самонадеяно е да мислим, че сме единствени във Вселената. Не съм особен привърженик на конспиративните теории, но това, че ние не знаем или не сме открили нещо, не значи, че то не съществува.

Наблюдател преди 8 години
Толкова е нивото на цивилизацията за това и не открива друг някакъв живот. А горната статия е пълна глупост

До от Сидни Ав$$тралияСидни, там при вас в Австралия "учени" има ли бе ? Тук у нас е пълно с такива ??? Кой от кой по-луд !!!

Ххх преди 8 години

Неживата материя властва над тази Вселена.Биологичните видове са неспособни да оцелеят в дългосрочен план.Човеците някой ден ще го разберат и това е ще е началото на края.

Постовете по-долу потвърждават че на Балканите разумен живот все още НЯМА.

варненец До 24 преди 8 години
Всъщност си прав . Еврейските медии пускат статия като тази и гледат по коментарите дали има някой от гоите ,който знае това което знаят те и илюминати и масони ...

Че живот има и по други светове - има... Само дето, незнайно защо хората смятат, че той може да комуникира на същото ниво и по същия начин, както на земята... Е няма как да стане.

Само като чуя думата УЧЕНИ и ме напушва смях ....Това значи че някой пак е избягал от лудницата .....

(-_-) преди 8 години
Формите на живот не били регулирали парниковите газове.. Божее какъв тъпоъгълник! Живота на Земята милиони години е в перфектно равновесие, докато някакви плашливи маймуни не решили, че могат да контролират това и онова..

факт преди 8 години
Как Венера да няма атмосфера-, защо пишете глупости. Венера има много плътна и гореща атмосфера.

Енрико Ферми преди 8 години
Статистически и научно обосновано не е възможно да сме сами във Вселената. Дори напротив, дамо в нашата галактика би трябвало да има стотици хиляди планети с извънземен живот. Има обаче нещо странно. Къде са всички те ? Това нещо е известно като Парадокс на Ферми. Щом съществуват толкова много планети със живот, как е възможно досега да не сме открили 100%-ови доказателства за неговото съществуване извън Земята ?

Ние пък от Мюфтийството се интересуваме на коя планета са 72-те девственици полагащи се на всеки мюсулманин, за да можем да им направим приятелско посещение, или така нареченото - посещение на добра воля !

анонимен преди 8 години
IZVAN ZEMNITE CA V MON

Как да няма извънземни бе ? Я елате в нашето училище и ще се изненадате какви форми на живот съществуват в него ! Като почнеш от учителките, та свършиш с ученицете ! Та то в аморфна форма ли нещеш, та като мекотели ли, безгръбначни, гръбначни, чехълчета, амеби, всичко има бе ! С кеф да ги запукаш .... та нищо да не остане !

факт преди 8 години
Тази статия звучи като ония изказвания на средновековни учени, преди географските открития,които твърдет ,че земята е плоска,а честото къпане-вредно за организма.Има много атерфакти,доказващи присъствие на извънземни на Земята в зората на зараждането на човчеството.И изобщо-май-всичко учебници трябва да се пренапшат отново.

oje преди 8 години