Apple влиза в конкуренцията с виртуалната реалност

Кампанията иска да се пребори с Facebook и Microsoft
1 фев 2016 14:37, Златко Желев
2
Apple влиза в конкуренцията с виртуалната реалност
Снимка: Reuters

Аpple обяви, че е купила стартиращата компания за добавена реалност FlyBy Media, която доскоро работеше с Google по Project Tango. Освен това, тя наскоро нае и Дъг Бауман, който е един от водещите световни експерти в технологията за добавена и виртуална реалност.

Така Apple се включва в състезанието с компании като Microsoft, Samsung, Google, Oculus Rift, които също усилено работят в посока усъвършенстването на продукти с такава технология.

Вирталната и добавена реалност се очаква да бъда една от горещите точки в технологичната индустрия. Марк Зукърбърг, основателят на Facebook, преди време заяви, че виртуалната реалност е следващата най-голяма крачка след мобилното потребление.

В технологията, която успява да излъже мозъка в 3D среда, че това, което вижда е истина, са инвестирани над 4 млрд. долара за последните 6 години, сочи проучване на PitchBook, цитирано от Financial Times.

Диша ли във врата Apple на останалите или тепърва има да наваксва? На пазара вече се предлагат очила за добавена или виртуална реалност с цени между 199 и 799 долара. Водещите са Oculus Rift, собственост на Facebook, Samsung Gear VR, Google Cardboard, HTC Vive и Microsoft HoloLens.

На фона на това, Apple може да се похвали с няколко патента и няколко малки компании, които е придобила, но не и с хардуер.

Financial Times твърди, че Apple има таен екип, който работи по такъв, но докато другите вече продават, Apple ще трябва доста да побърза.

Технологията наистина изглежда впечатляваща и със сигурнст тепърва ще гледаме видеа в YouTube на хора, които ги ползват и се спъват в табуретки, холни маси и всякаква друга домашна мебел, но за момента не може да се нарече масова и изпипана.

Високата цена, многото технически бъгове и фокусът към геймърите, които са основен таргет на повечето компании, все още остават масовия потребител на заден план. Но пък, ако някой знае как да направи скъп продукт желан от всички, то това е Apple.


2
Още от
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Каква виртуална реалност. Всичкото е един 3D екран и прости сенсори следене на движението.
1
5
 
3
 
! Отговори
:) преди 2 години
Началото на края :)
Философията на успешната компания Апъл е да създава продукти и пазари, а не да тича след пионерите и да се надява на трохите. Издъниха се с часовника и то брутално, ако не са iPhone-ите, екосистемата им и инерцията от времето, когато гения Джобс беше жив, Apple досега да са фалирали.