Капсулата на Hyperloop ще тежи около 250 кг

Идеята за пътешествие в тръби с до 1220 км/ч. набира скорост
1 фев 2016 11:07, Бойчо Попов
35
Капсулата на Hyperloop ще тежи около 250 кг
Илюстрация: Hyperloop Transportation Technologies

Само преди две години предприемчивият основател на Tesla Илон Мъск представи новата си визия за бъдещето: Hyperloop трябва да може да пренесе заетите калифорнийци за рекордно кратък срок от Сан Франциско до Лос Анджелис. Приблизително шестчасовото пътуване трябва да бъде заменено в идеята на Мъск от около половинчасово пътешествие в капсула, която се движи в тръба с висока скорост - до 1220 км/ч.

Сега стана ясно, че в рамките на конкурса за дизайн в Университета на Тексас A&M 25-членен екип от Масачузетския технологичен институт (MIT) е спечелил договора за изграждане на първата капсула. Студентите са надделели над близо 1000 други участници в конкурса, предава AP.

Така нареченият Hyperloop често се нарича "самолет в тръба, но без крила". В няколко капсули хора и стоки трябва да могат да бъдат транспортирани в бясна скорост. Ранните планове предвиждат всяка капсула да може да превозва 20 до 30 души. Въздушна възглавница следва да стабилизира люлеенето.

За разлика от предишните идеи, печелившият екип от Масачузетския технологичен институт залага за изграждането на капсулата не главно на алуминий, а на въглеродни влакна и поликарбонат. Очаква се по този начин една капсула да тежи около 250 килограма. Като цяло според информация на интернет страницата на екипа става дума за система с магнитна левитация.

Мъск оценява разходите на 6 до 7,5 милиарда долара - сума, която някои критици намират за прекалено висока или нереалистична. По-голямата част от разходите ще се паднат на строежа на отсечката - две съседни тръби, простиращи се на подпори. Чрез тях капсулите трябва да се движат със своя собствена енергия.

Мъск, който е и ръководител на производителя на електрически автомобили Tesla, заложи от самото начало на отворена концепция за развитие, подобно на операционната система Linux. Кулминацията е двудневното състезание в Тексас.

В допълнение бяха основани компаниите Hyperloop Transportation Technologies (HTT) и Hyperloop Technologies. Освен това стана известно, че компанията AECOM от Fortune 500 ще изгради 1,6-километрово изпитателно трасе в близост до сградата на фирмата SpaceX в Лос Анджелис. Компанията съобщава, че ще започне строежа през пролетта. Също и HTT изгражда изпитателна писта в град Куай Вали между Сан Франциско и Лос Анджелис.

Въпреки че плановете за Hyperloop напредват сравнително бързо, критици на проекта не очакват неговото действително приложение на практика. Така например една от често срещаните критики е, че за тръбите няма да се намери място в градовете, както и че тяхното изграждане ще значи твърде сериозна намеса в инфраструктурата.  

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
17
 
! Отговори
чичо ви путя преди 8 години
do 3 и 5И какво по-точно за ускорението? Надали ще е много по-различно от това в пътнически самолет.
4
8
 
5
 
! Отговори
do 3 преди 8 години
Ако измислят как да противодействат на ускорението, то тогава тази технология ще може да се приложи и теоретично в ракетите, които се изстрелват в космоса. Това би било и крачка напред за космическия туризъм. Но аз лично мисля, че на този въпрос няма отговор. Това са стартъп идеи, които са супер яки и иновативни, но за да се изпълнят се намесват инжинерите, а с тях и реалността.
3
5
 
2
 
! Отговори
Аз преди 8 години
А как ще се противодейства на ускорението?
2
0
 
26
 
! Отговори
12342 преди 8 години
Те да свържат самите градове с бърза връзка до началото на градовете, пък нататък с метрото може да се стигне навсякъде. Дано да се комерсиализира идеята и след 50-100 години връзката бургас - софия да се взема за 5-6 мин. :)
1
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Браво!