Tesla обеща – до края на годината с печалба

Model 3 ще бъде представен на 31 март с цена $35 хил.
11 фев 2016 18:21, Бойчо Попов
19
Tesla обеща – до края на годината с печалба
снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Tesla Motors Илон Мъск обеща в сряда на инвеститорите, че производителят на луксозни електрически автомобили ще започне да печели през тази година, което изпрати акциите на компанията нагоре, въпреки че тя отчете по-голяма загуба за четвъртото тримесечие от очакваното, предава Ройтерс.

Книжата скочиха с повече от 10% по време на следборсовата търговия, след като фирмата прогнозира 60 до 80% увеличение на продажбите на своите превозни средства през тази година и обеща, че ще излезе на печалба на коригирана база.

Въпреки това акциите на Tesla все още са с 30% надолу от началото на годината, което отразява притесненията на инвеститорите за това, че тя продължава да генерира загуба.Hidden Field

Мъск и новият финансов директор Джейсън Уилър увериха инвеститорите, че Tesla е готова да намали разходите си, ще постигне целите си от гледна точка на производството и ще свие загубите.

Според Мъск компанията ще генерира първата си нетна печалба през четвъртото тримесечие. Компанията планира да инвестира 1,5 млрд. долара, за да увеличи капацитета на производството си, да започне да използва голям завод за батерии в Невада и да отвори повече шоурумове.

Паричните резерви на Tesla спаднаха до 1,2 млрд. долара към 31 декември от 1,9 млрд. долара година по-рано. Това се оказа основно притеснение за някои анализатори, като се имат предвид големите капиталови разходи, които са планирани. По-бавното от предвиденото пускане на спортния автомобил Model X през последното тримесечие доведе до 67 млн. долара непланирани разходи, обявиха от Tesla.

Tesla съчетава в едно дигиталните технологии и автомобилите - две индустрии, които тази година понесоха доста удари, а това накара инвеститорите да се притесняват, че има забавяне на растежа и в двата сектора. По-рано този месец General Motors отчете рекордна печалба, но акциите ѝ спаднаха с 18 на сто от началото на 2016 г. досега.

Въпреки че нетната загуба за четвъртото тримесечие на Tesla се оказа по-голяма от очакваното (2,44 долара на акция), в сравнение с 86 цента на акция година по-рано, акциите на компанията поскъпнаха. Tesla обяви, че коригираната ѝ загуба е в размер на 87 цента на акция през четвъртото тримесечие, докато анализаторите очакваха печалба от 10 цента на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.

Продажбите на седана Model S и Model X SUV достигнаха 17 478 бройки през тримесечието - в долния диапазон на предишната прогноза. Приходите нараснаха с близо 27% до 1,21 млрд. долара.

Tesla обяви, че планира да продаде между 80 хил. и 90 хил. коли Model S и Model X през 2016 г., което е над очакванията на експертите за 79 хил. бройки според компанията за проучвания FactSet StreetAccount.

Компанията заяви още, че нейното ново превозно средство Model 3 ще бъде представено на 31 март. То ще бъде с начална цена от 35 хил. долара преди държавните стимули и субсидии. Колата ще бъде пусната за продажба през 2017 г.  

Още технологични новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още по темата: tesla
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
...Демек, ако разликата на цената от една истинска луксозна кола и Тесла е около $20к. Тези пари ти стигат за бензин/нафта и ремонти за 10 години. Оня който е купил нова кола няма да кара никоя кола повече от 10 години така или иначе. Така че в момета Тесла-та е просто скъпа играчка. За природозащитниците да кажа само че тока който ще е необходим на всички тези Тесли ще идва на не по-малка цента за природата отколко бензиновите двигатели.
16
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
...за 3-4 минути както при нормална кола. Друго което е също много ограничаващо е че не можеш да отидеш някъде в планината на ваканция, на къмпинг или някъде другаде, ти си винаги зависим от чарджъри. Инфраструктурата е слаба и ще вземе много време да се изгради. Най-тревожен е факта че тези батерии след време губят капацитета си. Какво правим тогава инвестираме още $30к в нова? Както аз го смятам, за живота на една кола, ако не плащаш за бензин а искаш ток, ще плащаш големи пеймънти....
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Поддръжката не е 0лв. Верно е че няма свещи, няма чек енджин лайт, няма бензини/нафти. Но има други неща, които не ти ги казват като си купуваш колата - имаш голям пеймънт, колата струва $80,000+такса. Рифънда който ти дава Калифорния е $2500. Рифънда който ти дава чичо Сам е $7500 в ТАКС КРЕДИТ, не кеш! Супер неудобно е като минеш тези 220 мили, ти си принуден да спреш за половин час на суперчарджър да заредиш батерията. Заряда не е пълен! А е на около 60%. И не можеш да заредиш резервоар за...
14
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
какви тесли бе, да живее ЛАДА ФЕСТА - тва чудо на автомобилостроенето! SUUN!!! а и също и вседехода Скрап /ли беше/!!! Ура, другари!
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това коетто от Тесла направиха досега, можеше да бъде направено от всяка една средно голяма абтомобилна компания, само че никой не искаше да развива тази технология, защото не е толкова печеливша за индустрията (виж коментар 3). Обаче пичовете от Тесла показаха среден пръст на всички и главно на правителството на САЩ и съвсем скоро ще станат номер 1. Само да се направят достатъчно зарядни станции.
12
0
 
0
 
! Отговори
До 11 преди 8 години
Принципно петрол може да се създаде и изкуствено, но синтетичния петрол ще е няколко пъти по-скъп.
11
1
 
3
 
! Отговори
до 5 преди 8 години
Тези коли са нищожна част от пазара в момента и не е това причината за падането на цената на петрола.
10
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тесла направиха нещо уникално ,но още е ново, но това е бъдещето ,засега наистина няма инфраструктура за това няма и евтини варианти за тези коли също, а и по батериите много неща трябва да се пипнат , но върху това трябва да се работи и наистина има бъдеще върху това ,а на петрола няма алтернатива в много други неща и наистина трябва да се мисли за намаляване разхода на петрола за да не се изчерпват залежите. И
9
2
 
3
 
! Отговори
до 5 преди 8 години
Още не съм чул трактор или комбайн на такава технология , а населението трябва да яде и сега и след 200 години.
8
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Падането на акциите на Тесла само доказва колко фалшив, изкуствен и манипулируем е така наречения свободен пазар. Пълен фалш и лъжи в очите на плебса.
7
1
 
9
 
! Отговори
До 6 преди 8 години
Прав си,че поддръжката на колата не е съвсем 0лв. Сравнявах с обслужване на стандартна кола с ДВГ. Но за 6 месеца откакто я карам не си спомням да съм платил за нещо. Но това е защото колата е в гаранция. Иначе на два пъти отказа да тръгне. Първият път се оказа грешка в задния задвижващ мотор, вторият път проблем в ситемата, който беше отстранен дистанционно.Въпреки това,според мен Тесла показа на света,че електрическите коли имат бъдеще и пожелавам само най-доброто на компанията
6
1
 
3
 
! Отговори
До 5 преди 8 години
Само половината от добивания петрол се преработва в горива, да не говорим че кораб например само с акумулатори трудно ще задвижиш, така че петролните шейхове не ги мисли.
5
2
 
3
 
! Отговори
До 3 преди 8 години
То освен в САЩ, никъде няма добра мрежа в момента. А поддръжката не е 0 лева, но е сравнително по-евтина. Технологията тепърва ще се развива - всичко опира до батериите, до методи за съхранение на ел. енергия и до възможности за бързо и просто зареждане. Нисан-Рено мисля скоро обявиха, че разработили батерии способни да осигурят пробег на електроавтомобил от над 600 км.
4
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
заради тези технологии цената на петрола падна и ще се задържи ниска докато не свърши ,за да може да се продаде всичкия,ако не се бяха появили нови технологии щяхме да караме на баснословни цени
3
2
 
4
 
! Отговори
До 2 преди 8 години
Няма как акумулаторите на електромобил да се зареждат бързо - това с днешните технологии е невъзможно и отнема най-малко около половин час! Но Тесла имат друга стратегия - подменят батерията за по-бързо. Тесла тепърва ще създават мрежа, вече имат добре развита в САЩ и разработват такава в Западна Европа.
2
3
 
15
 
! Отговори
До Анонимен преди 8 години
Коментарът ти важи за България, защото все още няма подходящата инфраструкура. Но коментарът ти е невалиден за развитите страни. Аз карам Tesla Model S не в Бг и мога да ти кажа,че тази кола е невероятна. Поддръжка-0лв. Няма масла,филтри,ремъци,течове,свещи и там подобни ***. С нормално каране имаш 300-400км. С бързо зарядно, за под 20мин. зараждаш колата.Цена на тока: 400км. за 3-4 евро.Безплатни ел. станции в много европейски страни+данъчни отстъпки.Колата е супер за запада.
1
2
 
12
 
! Отговори
антверп-анверс преди 8 години
Колегата ми белгиец има Тесла. Пробегът е 350 км, зарежда много бързо и е безшумна кола с ниски такси. Неудобството е че зареждащите точки в Белгия са недостатъчни.