Продадоха Candy Crush за 5,9 млрд. долара

Купи ги собственикът на World of Warcraft и Call of Duty
Обновена: 24 фев 2016 11:54 | 24 фев 2016 10:52, Мартин Иванов
11
Продадоха Candy Crush за 5,9 млрд. долара
Снимка: Reuters, архив

Activision Blizzard обяви, че вече сделката за придобиването на King Digital за 5,9 млрд. долара е приключила. Чрез тази сделка Blizzard става най-голямата мрежа за игри с на 500 млн. потребители. King е известна най-вече със своите игри за социални мрежи и мобилни устройства като Candy Crush, а лидерските игри на Blizzard са World of Warcraft и Call of Duty.

Blizzard смята, че сделката ще повиши нейните приходи за 2016 г. до 6,25 млн. долара. Намерението за закупуването на King беше обявено през ноември миналата година и представлява едно от най-успешните придобивания на европейска стартираща компания, чието седалище е в Лондон.

Главният изпълнителен директор на Blizzard, Боби Котик, съобщи, че основателите на King, както и нейните служители се присъединяват към тях. По-малката компания ще продължи да се управлява от Рикардо Закони, сегашния изпълнителен директор.

Още преди 10 години, когато игрите във Facebook бележеха бум, двете компании, които взеха вниманието на потребителите бяха Zynga със своята Farmville и King със своята Candy Crush, а след това се появи и Angry Birds на Rovio. В един момент King реализираше толкова много покупки вътре в игрите си, че рекламата като начин за привличане на приходи просто беше спряна.

Проблемът на King дойде, когато реши да направи своето публично предлагане на акции през 2014 г. Обикновено при такава крачка една компания иска да даде знак към инвеститорите, че сегашните и продукти са изключително успешни и тепърва ще реализира ръст на приходите, но тогава изглеждаше, че Candy Crush вече беше стигнал своя бум.

Въпреки това, продажбата на акции тогава даде на King пазарна капитализация от 7 млрд. долара с цена на акция от 22,50 долара. Сегашната продажба на King оценява акциите на 18 долара за една, така че си е успех за нея. А и Candy Crush все още е в топ 10 на мобилните игри в Щатите.

От гледна точка на Blizzard това дава още един канал за приходи и то не с толкова тежки игри, каквито са World of Warcraft и Call of Duty. Те също реализират приходи от покупки вътре в игрите, така че този модел ще бъде продължен и от King.


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
1
 
! Отговори
ха преди 2 години
До to old
Не е само това, виж как се мятат в "статията" цифри- мЕльони,мЕлярди - се тая :)
10
0
 
1
 
! Отговори
to old преди 2 години
не че нещо пичове ама тая новина е на около 3 месеца XD
9
0
 
1
 
! Отговори
GB преди 2 години
Боби Котик ще играе Candy Crush ;)
8
0
 
0
 
! Отговори
Божидар преди 2 години
StarCraft, Diablo, Warcraft, туй онуй?
7
2
 
2
 
! Отговори
LethianDream преди 2 години
Геймър, Call of Duty винаги си е била игра на Activision, сега те са под една шапка с Близард, така че сравнението ти не е много точно ;)
До оня с "чилика", първо се погледни как пишеш "по-умни" и после негодувай!! А най-добре си гледай бостана и остави геймърите на мира! :)
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
който е писал новината пак е усрал :) 6.25 милиона приходи хахаха по скоро милярда...
5
2
 
13
 
! Отговори
Геймър преди 2 години
Да кажеш че Call Of Duty е игра на Blizzard, е все едно да напишеш, Investor.bg е собственик на CNN
4
2
 
6
 
! Отговори
До трита под мен... преди 2 години
Ако се бяхте научили да играете на "чилик" може би щяхте да сте малко по умни !
3
3
 
1
 
! Отговори
neptulon преди 2 години
И трите им игри са известни, но мисля че world of warcraft е най-популяна
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ама и Starcraft.

Не , че не съм прекарал много нощи в Диабло
1
5
 
3
 
! Отговори
Diablo преди 2 години
е най-известната им игра!!!