Медии ще споделят статии директно в Messenger

Социалната мрежа планира да отвори платформата през април
8 мар 2016 09:07,
8
Медии ще споделят статии директно в Messenger
Снимка: flickr

Плановете на Facebook за нови рекламни продукти може да включват и споделяне на статии от издатели директно в Messenger, съобщава Marketing Land, цитиран от Mashable.

Според източника социалната мрежа планира да отвори платформата си за съобщения за разработчици още от април тази година, точно след годишната Facebook конференция, като това ще позволи на медиите да споделят съдържанието си директно в Messenger-a на потребителите. Това ще става чрез чат ботове, които ще пускат кратки съобщения с линк към оригиналната статия в сайта на конкретния издател.

Още миналия месец се заговори за това как Facebook ще помогне на издателите да достигнат до повече хора, които да четат техните статии. Първоначално се говореше за платформата Instant Articles - директното четене на статии в потребителските фийдове, но от нейния старт в началото на 2015 г. до сега издателите не са особено впечатлени.

Проблемът с въпросната платформа е че тя е от полза най-вече за Facebook, защото задържа потребителите в социалната мрежа, а не ги препраща извън нея в друг сайт. Това обаче е огромен проблем за медиите, тъй като така те губят трафик към сайта си, което е основният начин за тях да генерират приходи от реклама.

За сайтовете, които разполагат с лоялна аудитория и не разчитат особено на препратки от социалната мрежа, ползването на Instant Articles би означавало директен спад в посещенията им. За тези, пък които разчитат основно на Facbook трафик, положението е още по-лошо, тъй като ще се види колко ниски са директните им посещения.

С новината за директно споделяне на статии в Messenger Facebook се опитва да реши точно този проблем, тъй като медиите просто не биха разпознали Instant Articles като нещо, което ще им носи огромна полза. Казусът тук е как точно биха се споделяли въпросните линкове.

Очаква се на конференцията през април Facebook да съобщи и възможността на бизнес страниците да пращат съобщения на хората директно в Messenger, но това би било възможно, ако те преди това са писали на въпросната бизнес страница, иначе би било чист спам. Ако линковете към статии се споделят на същия принцип, то Facebook ще трябва да предостави интересни инструменти на бизнес страниците, които да накарат потребителите да им пишат.

За сега единственият такъв инструмент, който е предизвиквал подобен ефект, са игрите във Facebook - сподели това, коментирай онова, спечели награда. Този простичък механизъм преди години беше забранен от Facebook, но след това отново позволен. Само че той не носи наистина заинтересована аудитория, а просто хора, които искат да печелят награди. Ако станем свидетели на такъв тип подкани и за бизнес страниците като "Пиши ни и участвай за безплатен абонамент" или "Пиши ни и ще спечелиш награда", това не би звучало особено привлекателно за издателите. Предстои да видим как Facebook ще реши това след месец.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Доб преди 8 години
Седиколко си жени да имаш от глупава по глупава само го цедят и тои слуша ба бро и ти ще изчаткаш от тях
3
0
 
0
 
! Отговори
Sub преди 8 години
Явно щото като са гладни некои ги почерпи та живеят под чехъл и затова брат дразнят тоя които работи истински принципа на оня строи е едно да си еднотипен и да прекарваш по слабия интересно мие като те са големи с какво го заслужиха да са големи със знания и опит ли или с простотия не вярвах оня ден един се е приземил до пияниците мислех го след като го дават насам натам. интелигентен и умен бизнес човек явно маи съм сбъркал
2
0
 
0
 
! Отговори
gost преди 8 години
а неса като тия кокошкари де се занимават с глупости кога огладнеят е има господ и за тях днеска мен ме прекарал утре се осрал щото умен а като е толкова умн като се доказва сам маи е умен *** благодарност той да е да му целуват петите от умнотия
1
0
 
11
 
! Отговори
блях преди 8 години
Тъкмо... и без това ми трябваше още 1 причина да си изтрия ФБ. Скоро ще почнат да губят потребители с тея реклами