Facebook и Twitter се борят за телевизионни права

Обещават на телевизиите достъп до повече млади хора
21 мар 2016 10:14, Мартин Иванов
2
Facebook и Twitter се борят за телевизионни права
Снимка: архив Reuters

Социалните гиганти Facebook и Twitter са в надпревара за спечелване правото да стриймват конвенционални телевизионни програми, съобщава New York Post.

Според New York Post и двете компании вече са се свързали с няколко собственици на телевизии и телевизионни предавания с идеята да сключат сделка, позовавайки се свои източници.

Те твърдят, че Facebook вече води разговори с Националната футболна лига в Щатите с цел придобиване дигиталните права за стриймване на шоуто Thursday Night Football, а освен това през последните седмици е имало срещи и с доста водещи фигури в телевизионните среди. Най-вероятно социалната мрежа търси колаборация чрез своя продукт Facebook Live, който пусна в края на миналата година, който е нещо като вграден YouTube.

От своя страна Twitter се опитва да спечели излъчващите телевизионно съдържание, като им обещава осигуряването на млади зрители - група, до която телевизиите определено имат проблем да достигнат, тъй като прекарва по-голяма част от времето си онлайн.

Основното нещо, което телевизиите и продуцентите искат да разберат е потенциалното монетизиране от такава сделка. И Facebook, и Twitter са изградили платформите си на база безплатното съдържание, както и YouTube, която обаче дава възможност на собствениците на съдържание да изкарват пари от присъствието си в YouTube.

Другото, което може да привлече ги привлече е по-точна информация за това кой гледа предаванията им. Към момента те са ограничени от проучвания, които обхващат много малка част от населението и се позовават на тях, когато става въпрос за това каква група от хора ги гледа. Социалните мрежи могат да предоставят такава информация, което пък да възможност на собствениците да искат повече пари за съдържанието си.

Twitter отказва коментар, но Facebook направи изявление след новината, което да изясни намеренията им: "Тестваме различни начини, чрез които да подкрепим партньорите си и да ги стимулираме да експериментират с Facebook Live. Смятаме, че видеострийминга може да допълни преживяването на конвенционалните телевизионни програми. Целта ни е да им предоставим устойчив модел за осигуряване на приходи. Към момента не сме фокусиране да купуваме права".


2
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
1
 
! Отговори
gost преди 3 години
Като оная конкуренция де се кръстила голяма и кога се съберат страда истинското щото другия кво прави черпил с ракия за сметка на обикновенния боико съдери им задниците на тия големи докога мислят да оронват престижа на честния бизнес с ракията
1
1
 
1
 
! Отговори
Ти преди 3 години
трагедия!