Microsoft и Google залагат повече на добавената реалност

Този "нов" свят поставя вас в центъра на всичко
5 апр 2016 19:05,
0
Microsoft и Google залагат повече на добавената реалност
Снимка: кадър YouTube

През изминалите години Microsoft в лицето на различните си изпълнителни директори беше си изградила доста врагове, но със Сатя Надела начело, компанията успя да се помири с доста от тях. Обаче Google си остава една от основните компании, с които Microsoft често спори. Но има една конкретна област, в която изглежда и двете компании имат напълно идентична визия - добавената реалност има много по-голям потенциал, в сравнение с виртуалната реалност.
 
Виртуалната реалност дава възможност на потребителите да се потопят в един компютърно генериран свят, като известните продукти, които предлагат това удоволствие са виртуалните очила Facebook Oculus, HTC Vive, Samsung Gear VR и други известни и неизвестни. Този "нов" свят дава илюзията, че човек се намира в 360-градусова видео игра или пък филм.
 
От другата страна стои добавената реалност. Тя слага един "добавен" слой върху обграждащата ни реалност, който отново е компютърно генериран. Така хората могат да се намират в хола си, но да видят как в средата му кипи водопад или как кит скача от тавана, например.
 
Това е визията, която Microsoft искаше да покаже на света, когато обяви своите очила HoloLens в началото на тази година. Google реши да играе и на двата лагера - от една страна навлезе отдавна в добавената реалност със своите очила Glass, а Cardboard са очилата само за виртуална реалност, на които напоследък акцентира.
 
Но според доклад на The Information, дългосрочните планове на Google определено са насочени към добавената, а не към виртуалната реалност. Според изданието, Google работи по много необявени проекти, които да представят много по-усъвършенствани очила от сегашните Google Glass.
 
Белег за това може да се приеме и проектът Tango, обявен от търсачката в началото на тази година, който цели да "накара" смартфоните да могат да правят 3D карти на почти всяко пространство, включително и в сгради.
 
Погледнато в перспектива, добавената реалност може да се сравни с революцията на смартфоните преди години. Те просто дадоха на хората устройство, което да им позволи да правят допълнителни неща - да търсят маршрути, да ползват навигации, да правят и споделят снимки или пък просто да ползват светкавицата за фенерче. Добавената реалност може да постигне същата технологична революция, стига да даде на потребителите по същия начин нови функции.
 
Виртуалната реалност е по-скоро поредната нова игра. Това не означава, че е малък пазар в никакъв случай, но и не може да се каже, че са следващата стъпка в технологичното развитие. Blizzard с игри като World of Warcraft и други генерират стотици милиони приходи и са голям пазар, но до там - нищо повече, нищо ново, нищо революционно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари