Русия изстреля космически кораб към МКС

На борда има трима астронавти - руснак, американка и японец
7 юли 2016 11:14,
Русия изстреля космически кораб към МКС
Снимка: Reuters, архив

Руска ракета-носител стартира успешно от космодрума Байконур тази сутрин с първи космически кораб от новата серия "Союз МС" към Международната космическа станция с трима астронавти - руснак, американка и японец на борда, предаде ТАСС, цитирайки пресслужбата на държавната руска корпорация "Роскосмос".

Няколко минути след изстрелването корабът се отдели от третата степен на ракетата-носител "Союз-ФГ" и пое курс към МКС. Очаква се той да се скачи към руския сегмент на станцията в 7:12 ч българско време в събота.

Модернизираният космически кораб отвежда към МКС руснака Анатолий Иванишин, американката Кетлин Рубенс и японеца Такуя Ониси.

За Рубенс и Ониси това е първи космически полет, а за Иванишин - втори. Руснакът летя в Космоса през 2011-2012 г. и прекара там 165 денонощия.

Модифицираният кораб "Союз МС" е резултат от цялостна модернизация на корабите от серията "Союз ТМА-М". Той разполага с нова командно-телеметрична система, способна да работи чрез спътници-ретранслатори "Лъч", с нова система за сближение и скачване и с друго по-съвършено оборудване. В корабите от новата серия е подобрена системата за електрозахранване, а слънчевите батерии са по-мощни.

Първото изстрелване на новия кораб трябваше да се състои още през май, но беше неведнъж отлагано по различни причини.

мраз 150 не е руски , а български хладилник , а от 1998-*** до сега са изминали 18 , а не 28 години . Май ти си произведен някъде малко след 1998-*** и няма да е зле първо да понаучиш броенето , пък после ако искаш си купи руска кола , руски телевизор , руски хладилник и изпитай всички радости на соца

Аз имам Руски хладилник мраз 150 на 28години и още работи от както го включих през 1998г.Сегашните японски китайски немски или пателански ако изкарат толкова аз ****си режа

Боби преди 7 години
До Анонимен 26Ано Умни да те светна малко във Военно техническата история. 1. В момента в НАТО има само един танк в производство с Автомат за зареждане - Локлерк(не включвам полските копия на Т-72)2. Освен прототипи(всички страни) в миналото само Французите на АМХ-15 са имали автомат за зареждане на оръдието.3. СССР от 1962 година когато се появява прототипа на Т-64 и до сега всички танкове са 3 местни и с автомати за зареждане на оръдието. Абрамс, Леопард, Чалънджър са с 4 член - зареждащ

Ооооооооо, я стига бе! Не ви ли омръзна с тия "опорни точки"....Арматата бил немски проект преди 30 години.....Интересно, кой претрепа цялата немска армия, барабар с цялата и прехвалена техника през втората световна война (всъщност, за жалост, не само немска, а ЦЯЛОСТНА еуропейска, там участват ВСИЧКИ еуропейски страни, с изключение на англичаните!) А едни от най-жестоките са били румънците, как са безчинствали в Крим.....Но СЪВЕТСКИТЕ ТАНКОВЕ ИМ РАЗКАЗАХА ИГРАТА.....

Ну, подожди преди 7 години
Има едно тор-рен-тче, казва се "Битва за космос"-4 кратки серийки. Гледайте...Русия е като феникс-възкръсва от пепелта.Горбачов казва: "По добре да имаме салам,вместо Космос".Той и наследниците му съсипваха космическата индустрия,за центове предаваха откритията си.Въпреки това ОНЕЗИ не могат да ги достигнат никога.Сега е друго.След санкциите в космическата област към Русия(смех),US анализатор предлага да изстрелват астронавтите си с батут.Целта е Марс и дано да видим кой ще стъпи там пръв...

СЕСЕСЕРКО преди 7 години
Дали те искат България като космическа държава - въпросът е реториченЗащо?В последния апарат на НАСА имаше български измервателни уреди.Четете бе другари, четете.Само с писане не става.

До До 23Последни пример за копиране е Армата, който е немски проект от преди 30 години, но некадърно произведен от руснаците.А да ти кажа Германия не е известна по света с тоалетна хартия, вилици и лъжици а с едно по-други продукти считани за еталон от всеки, който ги е видял.Все още съвеЦките ,,космически кораби" биват ползвани за евтино такси от богатите държави, но скоро и това ще свърши.

СЕСЕСЕРКО преди 7 години
До meМръсни руснаци, не ги е срам да са космическа нация, вместо като нас да са бананова република.Бананова република това е държава, която търгува главно с природните си ресурси, за да гради някаква икономика.България няма огромни запаси от полезни изкопаеми или дървесина, с които да търгува.В този ред на мисли логично е да заключим, че бананова република е именно Русия.

Че какво копират бе? Ракетите ли или космическите кораби? Извинявай, в коя галактика се намира немската космическа станция, че аз май съм пропуснал това "сведение"? Я стига сте се излагали, да правиш вилици, лъжици, тоалетна хартия или бира.....чак пък такова геройство ли е или иновационност?????? Всички най-големи открития и иновации са направени или от съветски учени, или с тяхно участие или....са откраднати от тях!!!!

До До 8Това по-добро от немското, онова по-добро от немското пък накрая все се оказва, че съветчиците постоянно копират от германците.Що така?

Боби преди 7 години
До Анонимен 20Сам не си вярваш за Курилите. Япония се отказа да подпише преди десетилетия Примирие със СССР така че Русия наследила Курилите от СССР няма никакви намерения да се отказва от ресурсите на региона или от стратегическата защита от Американски самолетоносачи които архипелага предлага на далечния изток на РФ.

Ха-ха-ха.....руските хладилници ЗИЛ бяха направени след войната от стоманата, от която са правили танковата броня. Нямаха разваляне. И електрически ютии сме носили от СССР още през 60-те години на миналия век. И съветкса електрическа шевна машина имаме у нас още от 1975-та година, по-добра от немските, със всички операции.....и т.н и т.н...Това, че ВИЕ НИЩО НЕ ЗНАЕТЕ, си е чисто ваш проблем....на тъпанарите им е по-лек живота....

Сега руснакът,ще даде КУРилските острови на японеца,от тях,ще има и за американката в замяна за нейната,,Аляска"

Боби преди 7 години
До Анонимен 7Ами защото Ано Умни не им е необходимо да се отдалечават. Да видим До към 600-700 км над повърхността на земята има някакъв електромагнитен щит от магнитното поле на земята. До тази височина безопасно в относително НЕЗАЩИТЕНИ от Радиация(тоест по-лека конструкция) кораби могат да летят хора и да вършат изследвания. Преди МКС Руската Мир оперираше почти десет години на орбита с постоянен екипаж. Колко много изследвания и какви са направили там освен спецовете останалите нямаме идея.

Анон преди 7 години
До Анонимен 14Явно доста преди теб.

Хората са най-голямата космическа сила,нашите реват:,,ама ютиите им не са хубави",ХА,ХА,ХА,жалка работа!

Не я мислете вие Русия,имат си самостоятелна политика,хубава лоша.имат си и ресурса и силите да се оправят,ние обаче ,ще се превърнем в най-глухата световна провинция,в която и ромите няма да искат да живеят!

Че руснака кога слезе от дървото?

Хладилници, айфони, прахосмукачки правят нации които скоро са слезли от дърветата. А пилотирани мисии с хора правят само руснаците. Американците нито знаят как, нито могат. Затова ще си плащат по 75 милиона за място в кораба, за да не ги пишат аборигени за космоса.

До me 6За да станем космическа нация, първо трябва да станем земна такава... :)