Китайският натиск над Tesla се засилва

Съдят концерна в Пекин заради причинена от автопилота катастрофа
15 сеп 2016 10:45, Бойчо Попов
31
Китайският натиск над Tesla се засилва
снимка: Ройтерс

 Американският високотехнологичен производител на автомобили Tesla е под натиск заради инцидент с фатален край в Китай.

Компанията заяви, че не може да потвърди дали системата за автопилот на колата е виновна за предизвикването на смъртта на китаец, чийто баща заяви по-рано пред държавната телевизия, че системата за асистиране при шофирането е била активна, предава Ройтерс. 

В сряда държавният телевизионен оператор CCTV излъчи материал за катастрофата от януари, когато беше убит 23-годишният Гао Янън. В материала бяха включени кадри от камера, които показват как колата се блъска в бавно движещ се оранжев камион.

В репортажа се твърди, че функцията за автопилот на колата е била активна в момента на катастрофата. Семейството на Гао е замео иск срещу Tesla в съд в Пекин. 

Производителят на електрически автомобили посочва в изявление, че семейството не сътрудничи в усилията за получаване на данни от останките от автомобила.

Технологията за автопилота на Tesla попадна под сериозни критики през последните седмици, след като стана ясно, че може би е причинила или поне не е предотвратила смъртта на мъж от Флорида на 7 май. Джошуа Браун загина, тъй като автономната кола, в която се намираше, катастрофира. 

Това е първият известен фатален инцидент с Model S, разполагащ със система за автопилот, която поема контрола над кормилото и спирачната система при определени условия. При втори инцидент с кола с автопилот се е стигнало до лека катастрофа, но без сериозни последици за пътниците. 

През август 37-годишния американски адвокат Джошуа Ниали от щата Мисури заяви, че автопилотът му е спасил живота, след като докато пътувал в колата си, почуствал остра режеща болка в гърдите, от която получил виене на свят и започнал да губи усещане за реалност. Той успял да позвъни на жена си и да зададе на автопилота на автомобила си маршрута към най-близката болница. По-късно твърди, че не помни пътя и как се е озовал там. 

Още технологични новини четете в Investor.bg.


31
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ПепиЧе какво му високотехнологичното на чушкопека - гордостта на БАН?
20
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До BURZUMahahah В много от случаите имам повече доверие на машините, те поне е не лъжат и не са лицемерни. И да бъдещето е точно там, едва ли машината ще реши да се самоубива както направи онзи пилот в Алпите и загинаха всички пътници.
19
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Направо в джипиесите да заложат паник бутон и да те кара до най-близката болница ако почваш да изпадаш в безсъзнание. не е лошо като идея.
18
0
 
1
 
! Отговори
До Мъск 26 преди 5 години
Абе , ти видял ли си друг да е направил кола с такъв пробег? Чудно ми е ти пък кой си и какво си измислил... аман от невежества!
17
0
 
0
 
! Отговори
невидим преди 5 години
на *** колкото и да обясняваш нищо няма да разбере,
16
5
 
0
 
! Отговори
Мъск преди 5 години
Какво да се прави такъв е жиовота. Въпреки инцидентите, завода ми не може да насмогне да задаоволи търсенето, а аз не мога да си преброя милионите и се чудя какво да ги правя, докато вие се чудите как да си намерите работа за повече от 500 лв.
15
2
 
5
 
! Отговори
тесладжия преди 5 години
Важното е да умират хора в името на прогреса. Дано да умрат повече хора, за да има повече прогрес. Мъск е моят идол, за мен ще е чест да умра в някое от творенията му.
14
0
 
4
 
! Отговори
Тенденцията преди 5 години
Преди 30-на години гледах за първи път междузвездни войни. Много джаджи които видях там вече са факт. Компютрите ще вършат все повече работи, включително и сложни медицински операции. Ако пък се направи пробив с изкуствения интелект, тогава няма да остане нищо за вършене от човека.
13
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако шофьора иска да седне на другата седалка...... да си вземе такси там може да се вози докато друг поема неговата отговорност... Много ми е интересно вие като чуете автопилот какво си представяте? Вероятно, че може да кара колата като човек да предвижда всички ситуации а ако може и кафе да направи ще е с предимство. А когато не искаш да се доверяваш на софтуера просто си караш колата сам.... всяко решение води след себе си и съответните последици. Колко коли без автопилот катастрофират на ден?
12
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До BURZUMтака преди 100 години са разправяли и за двигателите с вътрешно горене ... как така ще са по-сигурни от парните, като те се движат благодарение на експлозия на гориво!
11
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Мъска ако шофьора се премести на пасажерската седалка, кой е бил шофьора и кой тогава ще носи отоворност? това може да го пише в ръководството, но много по-важно нещо са регулациите, законите и наредбите. Въпросът е в тях какво пише.
10
4
 
6
 
! Отговори
Мъск преди 5 години
В ръководството на колата пише че ползването на автопилота е изцяло ан отговрността на шофера и не го освобождава от отгорност.
9
4
 
4
 
! Отговори
Пепи преди 5 години
До Анонимен Тези характеристики с нищо не се различават от другите характеристики.С какво се различава тази тесла от пасат последно поколение или Citroen C5.Май с нищо.Е разбира се ако човек е сляп ще изпадне в овчо мучене как теслата била страхотен лукс. Да не говориме че колата струва много пари които може да се инвестират в гориво.
8
2
 
9
 
! Отговори
Българина преди 5 години
Виновни са властите дали разрешение да се движат такива коли, които е ясно че ще катастрофират без да изяснено, кой ще носи отговорността в такива случаи. Отделен е въпросът, че няма софтуер който да отчита всички променливи по пътя и цялата обстановка. Ако тръгнат да се търкалят камъчета в проход, което е сигнал за свлачище на пътя, колата ще спре ли? Сигурен съм че не. Няма как да предвидят всички ситуации. Виждаш дете засилено по тротоара дали ще намали защото е дете и може да скочи на пътя
7
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до прогреса иска жерКаквото и да си говориш и мислиш това са фактите. Атомобили, самолети, кораби совалки за да достигнат определно ниво на сигурност преди това се случват много трагични инциденти, поради простата причина че човека не е толкова съвършен че да предвиди всичко и да не сбърка някъде. Може би само ти си безгрешен, но никой не се е сетил да те наеме и да ти дава много пари за това.
6
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до прогреса иска жерте си го знаят, или най-малкото са го осъзнавали. Исковете/тъгата на близките в момента са също част от този прогрес. Трябва да има стимул за всички страни в процеса, за да има развитие. Сега Мъск, независимо дали го осъдят или не, ще подобри технологията, и така докато стигне до едно прилично ниво.
5
4
 
4
 
! Отговори
Прогреса иска жертви преди 5 години
Винаги е било така и така ще бъде. Подобрението на техниката и правилата идва след някой трагичен инцидент. Който не иска да среща мечки да не ходи в гората. В случая е обратното който не иска да страда от технологиите да си седи в гората и да бере къпини.
4
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тесла трябва да направи ГО на автомобилите си.При този автономен режим, шофьора става пътник и няма как да носи отговорност за събитията причинени от "каращия", в случая софтуера на колата (софтуера на Тесла).Аз не бих се доверил на тази технология в момента. Има доста път да се измине и докаже. Нека да почнат да разнасят безпилотно пици и пратки първо, чак после да я предоставят за превоз на хора.
3
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ПепиАми, Първо: Колата има пробег и технически характеристики надхвърлящи всичко което конкуренцията може да предложи, включително и цена.Второ : Компанията изгражда най-големия завод за батерии в света. Който ще смъкне допълнително цените на елетромобилите.Трето : Системата за самоуправление въпреки претърпените инциденти надхвърля човешките възможности, въпреки че е в зародиш.Високотехнологични са от където и да ги гледаш.
2
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
*** сити Пепи и това ще е за дълго. Не е лесно.