Дракон в космоса: SpaceX изстреля товарен кораб към МКС

Корабът "Dragon" трябва да достави оборудване и запаси на станцията
19 фев 2017 20:00, Боряна Павлова
Дракон в космоса: SpaceX изстреля товарен кораб към МКС

Частната американска компания SpaceX изстреля днес свой товарен космически кораб от историческа стартова площадка във Флорида, предаде Асошиейтед прес.

Предвидено е той да достави на Международната космическа станция МКС 2,2 тона запаси и оборудване.

Корабът "Dragon" бе изстрелян от историческата площадка 39А на космическия център "Джон Кенеди", близо до военновъздушната база Кейп Канаверал, в щата Флорида.

Оттук тръгваха американските мисии "Аполо" до Луната, както и космическите совалки на НАСА в периода 1981-2011 г. Совалка на НАСА бе изстреляна за последно към космоса именно от тази площадка през 2011 г., припомня БТА.

SpaceX използва 39А днес за първи път.

Първоначално бе предвидено бе корабът "Dragon" да бъде изстрелян още вчера. Тогава полетът бе отложен само 13 секунди преди старта заради проблем с двигателя на ракетата носител "Falcon 9".

Това е първото изстрелване на апарат на Спейс екс от Флорида след експлозията на ракета на компанията през лятото на миналата година.

При това допълнителна цел бе ракетата носител да се върне там, откъдето бе изстреляна - нещо, което е било постигано само два пъти.

Тя бе изпълнена успешно, като ракетата се приземи благополучно на специална площадка за кацане в Кейп Канаверал. Малко по-късно самият космически кораб бе изведен успешно на орбита.

SpaceX е наела площадката 39А от НАСА за 20 години. Компанията се надява да изпрати оттам американски астронавти в космоса догодина.

Още по темата: SpaceXDragonракета

Я русофилчетата да ми обяснят като е толкова напред любимата им матушка, защо там няма дори и една частна компания като SpaceX? А да, забравих че там е на мoда култът към личността, а независимите компании, не даващи нищо на царя-джудже биват унищожавани още в зародиш. И досега никой от вас така и не обясни що като е толкова хубаво там руснаците бягат в Америка, а не американците в Русия? А? Що така винаги пропускате отговора на този въпрос?

Анонимен_777 преди 1 година
И защо не ползват СОВАЛКАТА тогава... хахахах.. А.. ЗАЩО ???!! Може да се спомене че само руснаците имаха собствена космическа станция. и то още през 80-те !! МКС е основана на опитът от ''МИр'' и е м-у народен проект, реализиран главно с руската косм. програма... в периода след провала на СОВАЛКИТЕ , и ДОСТА ПРЕДИ сегашните ОПИТИ ( Space-X iи др. )

P.S: По тая тема повечето тука са доста довърх. запознати !!!

До Вижте
Скоро ще летят редовно, ще организират масов туризъм, а руснака ще гледа към небето и ще блее.

руснака и сега седи, пие и блее

пфф преди 1 година
До SpaceX

другата ми забележка е относно парите харчени за наука. Ами в общи линии Индия сложи в малкия си джоб всички, що се отнася до цена. Да вярно, имат още много път докато настигнат другите космически сили от към постижения, но това което направиха демонстрира, че с достатъчно кадри могат да се спестят огромни разходи.

пфф преди 1 година
До SpaceX

колега, нямам желание да се включвам в спора ви на кой му е по-голям. Но имам забележки към статистиката която вадиш. Относно броя на патенти: най-младия носител на патент в Англия е на 6 години - баща му патентовал откритието му - гребло в комбинация с метла. С какво това откритие допринася за прогреса? Така че брой патенти не е от значение, а какво се допринася с тях.

Лесно се хвали руската космическа техника. Лесно е понеже не се движи по улицата и малцина са я виждали на живо. Също така на хартия и всеки модел на Лада изглежда и звучи фантастично и безаналогово....Докато не го видиш реално.

енергия преди 1 година
,,Енергия“ (рус. „Энергия“) е съветска ракета-носител, разработена от конструкторското бюро „Енергия“ с цел изстрелване на тежки товари в ниска околоземна орбита, както и за изстрелване на совалката „Буран“. Първата конструкция има възможност за изстрелване на 100 тона, а за бъдещите варианти са били планирани до 175 тона"

При това 10 еднократни капсули Союз не се равняват на 1 полет със совалка, защото не могат да качат товар с размери 7х4 метра.

До некомпетентен!

Руснаците използваха еднократен кораб Союз
-------

Да, малката разлика е, че руският "кораб" е една капсула за двама човека и 2 тона товар, а совалката вози 7 човека и 20 тона товар.
Разликата е като между баничарка и ТИР.

Не е лесно да си неграмотен русофил... Тъжна картинка :(

До 74

Хаха ти да не мислиш, че американските ги приземяваха пилоти? Ох що не четете

До 70 преди 1 година
Много е смешно когато глууупак се опитва да обясни нещо от което не разбира.

Атлас преди 1 година
До SpaceX
Моля ти се човече,,напиши -"Кънтриметър" за да видиш коя е 5-тата вече икономическа сила в света..........догодина 4-тата......
И да,иначе съм съгласен че хАмериканците вече почти догонват Руснаците.........

"Малко пресилено е да наричаш руските ракети кораби."

Много е трудно да обясниш на един глупакк уникалната космическа техника на руснаците. Щом тоя глупакк не прави разлика между ракета и космически кораб. Руснаците летяха с кораби както американците с Меркурий и Джемини, а сетне и Аполо. От космическите кораби се връща само капсулата с космонавтите и така е в цял свят.Просто няма никакъв смисълк да се връщат на земята непотребни железа от останалите части на кораба.

Чалънджър преди 1 година
До SpaceX

И когато тая 1 степен приземила се в десетката утре гръмне с хората на борда, тогава каква е файдата от тая точност. Янките не си взеха поука от експлозията на Чалънджър в 1986 г и гибелта на седмината астронавти в нея.

1 седмица в космоса! преди 1 година
До SpaceX

Сега няма совалки, а се изстрелват космически телескопи без проблем. А монтажът на МКС стана със стиковане на орбита. Тъй както руската МИР през 1987 г беше сглобена на орбита без совалки, със стиковане на изстреляните в космоса модули. Дори за това не е необходима совалка и сглобяването може да стане без нейна помощ. Чети повече и не се излагай. Защо кравите не проектират нови совалки, а? Защото са скъпи и опасни, задънена улица в техниката, път без изход, огромна грешка на НАСА

Не съм гледал кадрите от последния старт. А защо първо площадката беше в морето?

ИЗЛИТАХА ПРЕЗ ЗИМАТА И СЕ ВРЪЩАХА ПРЕЗ ЕСЕНТА ПРИМЕРНО
....
Излитаха с ракета, а се спускаха със спускаем апарат по-точно капсула. Всичко друго изгаряше в атмосферата. Малко пресилено е да наричаш руските ракети кораби.
Казаха ти по надолу- чети повечко за да не звучиш смешно.

Луноход-1 преди 1 година
На Скайлаб работиха само 3 екипажа и от 1975 година краварите нямат своя орбитална станция. Просто не могат да конструират съвременна орбитална станция. За МКС руснаците им шитнаха технологията си. Пияницата Елцин им подари руската космическа технология.

късата памет преди 1 година
До SpaceX
Русия някога имаше напреднала космическа програма, но това беше преди 30-40 години. Сега и тостер не могат да направят. Всъщност те и тогава не можеха да направят тостер. За жалост част от населението на Русия и България живее в миналото и не желае да прогледне, че света вече много се промени. Не очаквай от тези хора да се вслушат в аргументирано мнение, да се замислят и да си кажат "абе тоя дали не е прав?"