Германия проправя пътя към автономните коли

Заговори се за равнопоставеност между шофьора и компютъра
30 мар 2017 21:30, Бойчо Попов
27
Германия проправя пътя към автономните коли
снимка: Ройтерс

Що се отнася до управлявани от компютрите автомобили и новите възможности, които произтичат от тях, германският транспортен министър Александър Добринд вижда ясни предимства – по-малко катастрофи, по-малко задръствания, по-малко изнервено търсене на място за паркиране.

„Това е най-голямата мобилна революция от изобретяването на автомобила“, казва той, цитиран от DPA. А „страната на автомобилите“ Германия трябва да е начело на тази революция. За тази цел обаче са нужни и нови правни разпоредби, които трябва да бъдат гласувани по-късно днес от Бундестага. Въпреки това остават открити няколко сериозни чувствителни въпроса.

„В бъдеще компютърът ще седи зад волана", гласи ключова иновация в законопроекта на Добринд. „Ако компютърът кара колата, отговорността ще е на производителя“, гласи друг параграф. Условията за всичко това вече ще са регламентирани със закон.

Така например системата ще може да бъде надзиравана от водача по всяко време, или да бъде декативирана, като това ще бъде оказвано навреме със звукови или светлинни индикатори. Така шофьорите трябва да бъдат в състояние да се намесят отново, ако например завали пороен дъжд, който пречи на сензорите. Ако дадена компютърна функция е замислена за ползване само на магистрали, тя няма да може да се ползва върху други улици.

Автоматизираните коли вече имат сериозни възможности. Така например във все повече автомобили се вграждат асистенти за внезапно спиране. Футуристично изглеждат обаче помощниците за паркиране, при които шофьорът може с помощта на смартфона да вкара колата си в гараж. Всичко, което е необходимо, е той да държи пръстта си на сензора. Ако контактът бъде прекъснат, колата ще спре. Но тя сама намира най-добрия път. А на аутобаните самият шофьор може да се отпусне и да си почине, докато компютърът автоматично спазва дистанция и сменя сам лентите.

Малките помощници са допълнителен бизнес за автомобилните производители. Не е случайно, че технологията обикновено се инсталира във флагманите.

По-специално, производителите на коли от високия клас, като BMW, Daimler и Audi, възнамеряват да се откроят. Вграждането на камери, сензори, радари и свързаният с тях контрол върху спирачките и кормилното управление води до съвсем малко по-високи разходи за производителите. Но маржът е голям, пише BusinessInsider.

“Всеки път, когато имаме нов градивен елемент от типа на Lego, ние можем да го вградим", казва главният директор на Daimler по развойната дейност Ола Келениус.

Според анализ на най-популярната в Германия компания за технически анализи и наблюдения Dekra в страната има интерес към подобни автомобили. Шофьорите с удоволствие биха имали асистент по спирането, който да може да предотврати в последния момент удар с пешеходец например. По-малко желани са технологии, които например разпознават пътните знаци.

Още подобни новини четете в Investor.bg


27
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мтел кога.ще излезнат фактурите бе пак ли има от ония години простотии не вили омръзна както сме на договор само ядове стига бе
15
0
 
2
 
! Отговори
Радост? преди 1 година
Постепенно ще създадат автономни държави, които се командват от компютри и ще работят роботи. Хора няма да има. Натам май отиват нещата, аз не се радвам. Вие?
14
0
 
1
 
! Отговори
BMW 530 преди 1 година
До шматка до Бмв... Да напълно автономна не е но е полуавтономна макар да ги има функциите за напълноавтономна.Още в Европа не е позволено да се движи напълно автономен един автомобил.Тесла малко заобикалят това правило и техните се движат автономно но пак водача трябва да бъде на шоф.място и носи отговорност.Но тези екстри помагат.Проявавал съм разсеяност и моята кола ми е помагала да изляза от ситуацията макар само със уплаха.Излиза при опасност от удар звуков и визуален сигнал и спирачките и
13
0
 
0
 
! Отговори
BMW 530 преди 1 година
До шматка Не няма да я продавам.Но нали темата е автомобили.Реших да споделя моя опит.Бъдете здрави. Смятам че до няколко години ще се пуснат и в европа напълно автономни МПС.Наскоро четох че в Дубай ще пускат дронове таксита.Има инфо в нета.Аз като бях там миналата година нямаше,но това е богата страна и могат да си го позволят.Тези дронове също ще са автономни и ще са като таксита.Сега Airbus Германия също работят по подобен проект и дори вече го показаха на едно изложение.
12
0
 
1
 
! Отговори
BMW 530 преди 1 година
До до BMW530 Тя не им говори като набере 112 ти трябва да им обясниш.но дори да не си си сврзал телефона със колата или да нямаш телефон при катастрофа тя набира 112. има и бутон SOS той е със подобна функция горе до шибидаха.Естествено ако не можеш да им обясниш къде си катастрофирал срещу една малка такса имаш онлайн сервиз и от БМВ получават сигнал за ПТП и могат да локализират колата и да ти изпратят линейка.Но като цяло си е доста сигорен автомобил.
11
0
 
0
 
! Отговори
BMW 530 ДО ШМАТКА преди 1 година
Няма проблем със датчиците дори и да са замърсени те действат със ултразвук.Единствено камерите се замърсяват и се вижда зле когато ми трябва да дисплея 360 градуса картина на живо,но тази фукция я използвам само когато минавам по много тясно място или когато я паркирам колата сам.Определено си е голяма помощ тези асистенти и е невероятно икономична 255 коня 3000 кубика вярвате или не гори средно към 7 нафта нормално каране и то не на еко модус а на нормал.
10
1
 
0
 
! Отговори
BMW 530 преди 1 година
Също така карам само на дълги но не заслипявам водача от пред имам на колата активни LED светлини,камерите засичат къде има МПС и там правят сянка а на всякъде другаде е като ден,почти всички функции се управляват със глас,телефон,навигация,мултимедия,борд комп.Стил на каране и мн. други.Най много се кефя на head up display няма друг такъв помощник на него ми показва нави,скорост,пътни знаци и зададена скорост на темпомата.Колата е до голяма степен компютър и е полуавтономна. мога да продължавам
9
0
 
1
 
! Отговори
BMW 530 преди 1 година
АСз имам две БМВта 5 серия и 2 серия,нови съм ги купил 2015.Специално 5та серия има тези функции,сама паркира,разпознава знаци,има активен темпомат,тоест спира или намалява или подава газ според това със колко километра в час съм и подал на темпомата,може и да да се движи автономно като дори завива но функцията и е активна само на магистрала и се включва за малко след което се появява индикация и трябва да хвана волана.Иначе със активния темпомат мога да мина и 10 000 километра.При ПТПнабира 112
8
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 1
Едва ли ще се случи преди на забранят глyпавите caмки...
7
0
 
1
 
! Отговори
юбералес преди 1 година
До Анонимен 4
Който внася - носи отговорност. Така е за всички продукти.
6
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен
Колко си прост!
5
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докато вие умувате кой каква юрисдикция има в Калифорния вече разрешиха официално движението на автономни автомобили. Така че страната на автомобилите Германия вече е закъсняла с 4-5 години. Професията шофьор отива в историята. Първи ще изгубят работата си таксиметровите шофьори, а след това и останалите. Uber вече е поръчала няколко хиляди бройки автономни коли и ще ги пуска по пътищата на Калифорния. Може би ще отпадне и нуждата изобщо да имаш личен автомобил. По евтино ще ти е да нямаш.
4
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
значи, някой си внася една индийска ТАТА (или няква друга марка), купува я в чужбина, вкарва си я, регистрира си я, пуска си автопилота, и той разбира се е индйски пълен шит и прави ПТП. И на пострадалите им написваш в протокола от ПТП-то даните на ТАТА в Калкута и пострадалите да си търсят обещетението нейде в тъмна Индия.
Каква юрисдикция има КАТ или застрахователя на някакъв завод в Индия? Никаква юрисдикция. Води си международни дела с 4 цифрени суми до никъде няма стигнеш
По3драви от Сидней
3
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
чакам момента когато управляването от човек, ще се забрани и воланите ще се махнат.
нека да видим гАзенцата дето блъскат хора по улиците къде ще си избиват комплексите...
2
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И как точно отговорноста ще е на производителя? Представяте ли си става ПТП и в протокола графата виновен вместо име и ЕГН попълват даните на някакъв си завод? Който обаче е в чужбина и пострадалия няма никаква юрисдикция над виновния "завод". Ще води международни дела да си търси парите от завод в Япония например, защото в страната в която е станало ПТП-то има само представителства и дистрибутори, но самия производител не е регистриран на теритоярията на държавата?
по3драви от сидней ав$тралия
1
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е, това е . Невероятно, техническата германска нация е измислила автомобили които са по
умни от моя мъж който натиска газта . Такъв автомобил ни трябва, който е умен , ама сигурно е много скъп