Травис Каланик – изпълнителният директор на Uber, хвърли оставка

Той бе начело на компанията от почти самото създаване
Обновена: 21 юни 2017 10:23 | 21 юни 2017 09:32, Мартин Иванов
0
Травис Каланик – изпълнителният директор на Uber, хвърли оставка
Източник: Reuters

Травис Каланик, съосновател и изпълнителен директор на Uber, е подал оставка като от най-висшата позиция в компанията за споделени пътувания, съобщава Business Insider.

Каланик, който беше решил да остъства известно време от публичното пространство след вътрешните скандали, разтърсили компанията последните месеци, е срещнал много силна опозиция от акционерите на Uber и в крайна сметка са го принудили да се оттегли днес сутринта, твърди The New York Times.

Позовавайки се на неназовани източници, които са участвали във въпросните дискусии, онлайн изданието разкрива, че напускането на Каланик е било последвано от "драматични часове" сред основните инвеститори на Uber, пет от които са настоявали за незабавната му оставка.

Компанията за рисков капитал - Benchmark, е била една от най-агресивните в това отношение. Тя участва в Борда на директорите на Uber чрез един от своите съдружници - Бил Гърли.

"Обичам Uber повече от всичко на света и в този труден момент от личния ми живот приех искането на инвеститорите да се оттегля, за да може Uber да се върне към развитието, а не да се разсейва с поредния спор", казва Каланик в изявление, цитирано от The New York Times.

За момента той ще остане в Борда на директорите.

Още по темата

Ето и всичките 215 жалби, които бяха подадени срещу Uber:

  • Дискриминация: 54
  • Сексуален тормоз: 47
  • Непрофесионално поведение: 45
  • Малтретиране: 33
  • Психически тормоз: 19
  • Отмъщение: 13
  • Физическа сигурност: 3
  • Неправилно уволнение: 1

Миналата седмица компанията за споделени пътувания прати мейл до пътниците си на някои пазари, признавайки грешките си и съобщавайки за "радикални" промени, които ще направи, за да промени работната атмосфера.

"При толкова бързото ни разширяване не успяхме да приоритизираме хората, които ни помогната да стигнем до тук," е част от текста в мейла. "В крайна сметка мярката на успеха ни е удовлетворението на нашите пътници, шофьори и служителни - осъзнаваме, че изостанахме в това отношение."


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари