Музикалната индустрия в САЩ се радва на бум

Стриймингът е донесъл 62% от общите приходи
21 сеп 2017 20:10, Бойчо Попов
9
Музикалната индустрия в САЩ се радва на бум
снимка: pixabay

Музикалният бизнес в САЩ преживява бум отново, след близо две десетилетия на спад. Това се дължи на платените стрийминг услуги Spotify и Apple Music, сочи доклад на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA), цитиран от Bloomberg.

Американските разходи за музика са се увеличи със 17% до близо 4 млрд. долара през първата половина на 2017 г., обяви RIAA. Стриймингът е нараснал с 48%, успявайки да компенсира значителния спад на онлайн продажбите и този на покупките на дискове. Потребителите пък са се насочили към новите творби на Кендрик Ламар и Ед Шийрън – топ изпълнителите в САЩ за първото полугодие.

Американската музикална индустрия – водена от звукозаписните компании Sony Corp., Universal Music и Warner Music Group – е напът да запише третата си поредна година на растеж. Това повиши стойността на звукозаписните фирми и музикалните издатели, убеди най-големите технологични компании в света да инвестират повече в музика и доведе до редица трансакции, свързани с играчи, които искат да станат част от този бум.

Директорите на звукозаписни компании смятат, че все още е рано за празнуване, тъй като продажбите все още са само част от онези, които индустрията видя по време на пика на продажбите на дискове. Приходите от подкрепен от реклами стрийминг в YouTube и Spotify все още са малки, а RIAA смята, че има проблем със стойността. Въпреки че продажбите от платени абонаменти са се увеличи до поне 650 млн., общите приходи от стрийминг с реклами все още са само част от този ръст.

„Индустрията продължава да се възстановява, макар че все още е далеч от пика в края на 90-те години“, коментира Джош Фриландър, старши вицепрезидент на RIAA по стратегически анализ на данни.

Spotify и Apple Music накараха милиони хора, които купуваха сингли и слушаха безплатно музика, да станат абонати на платена услуга. Повече от 30 млн. души в САЩ плащат за музикални абонаменти. Това е над три пъти повече спрямо 2015 г.

Стриймингът е донесъл 62% от общите приходи на индустрията през първото полугодие.

 Още подобни новини чететe в Investor.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 7 - Чалгата е полезна. Помага ни да идентифицираме протичовелките индивиди, които трябва да сбъднат изтикани от обществото.
8
1
 
3
 
! Отговори
? преди 6 години
До А беПоне това произвежда, а Русия какво произвежда, освен самогон???
7
1
 
2
 
! Отговори
до 6 преди 6 години
До Анонимена чалгията къде е, а?
6
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 5 така е, но...Поп музиката е:Във филмит.В кафенетата.В магазинитев моловете.В таксито.По радиото.На стадиона..... Тоест, набиват ти я в главата. Жалко е ...
5
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
4-ти Като слушаш радио и гледаш телевизия, миже да затъпееш до неузнаваемост. Точно това е най-хубавото в днешно време, може да избираш сам какво да гледаш и какво да слушаш. А в момента има толкова хубава музика, че не мога да и смогна! Спотифай, саундклауд, бендкемп - невероятни платформи!
4
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В днешно време, слушането на музика е извратено. Повечето само си тананикът ритъма и някаква мелодия. Всички минава през програми, които правят музиката да не звучи реалистични, по начин, по който мозъка ти се пристрастява към *** песни, особени, когато ги въртят по 2 пъти на ден навсякъде. Ужасно е просото, хора спрете !
3
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 1.Прав си, ужасно е с тая долна чалга.
2
15
 
8
 
! Отговори
А бе преди 6 години
Освен филми и музика,друго произвежда ли Америка????Печатането на долари и агресията ги оставяме настрани...
1
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Спотифай е една прекрасна платформа и от години ползвам само нея. Включително и за нашите стандарти е приемлива като цена. Друг е въпроса дали има това, което се слуша у нас. Щото като вляза в ютюб без да съм в акаунта си ми предлага само и едниствено някакви чалгии, щото рязпонава българско ИП и какво се търси в региона.