Електрическите коли стават масови през 2025 г.

Брюксел предлага глоби за цапащ транспорт и рейсове вместо автомобили
8 ное 2017 17:15, Екип на Dnes.bg
47
Електрическите коли стават масови през 2025 г.
Снимка: архив, Ройтерс

До 2025 г. електрическите автомобили ще влязат в масово производство в Европа. Това заяви енергийният еврокомисар Мигел Каниете. А вицепрезидентът на Европейската комисия Марош Шефчович прогнозира, че цената на електрическите и хибридните коли ще се изравни с тази на бензиновите най-късно до 2019-2020 г.

Европейската комисия днес предложи пакет от законодателни мерки, с които да насърчи намаляване на замърсяването на въздуха от транспорта. По данни на Брюксел 400 000 души умират всяка година от заболявания, причинени от мръсния въздух, а транспортът остава най-големият източник на въглеродни емисии.

Заради това Еврокомисията препоръчва да вдигнат съществено целите за производство на чисти автомобили и микробуси, като за дизеловите и бензиновите коли производители и собственици ще бъдат глобявани. Брюксел смята, че санкциите трябва да почнат от 95 евро на грам СО2 над нормата на автомобил. Препоръчват се и цели за емисиите, които да са съответно с 15 и с 30 процента по-ниски за леките коли и микробусите, регистрирани през 2025 и 2030 г. спрямо досега валидните до 2021 г. Настоящите стандарти започват от 95 г СО2 на километър.

За да се решат хората на електрически коли, ще бъдат дадени европейски средства за подобряване на батериите им, които сега са най-скъпият елемент и най-голяма грижа на собствениците им. Евробюджетът е готов да плаща и за разкриване на зареждащи станции, както и за увеличаване на местата за такива автомобили на паркингите.

Комисията обаче не се реши да въведе квоти за производството на чисти коли, като остави на производителите възможността сами да избират технологиите и съотношението на влагането им в своите модели.

Брюксел предлага и въвеждане на стимули, които да развият автобусния транспорт на дълги разстояния като алтернатива на използването на частни автомобили. Така според Еврокомисията, освен чеще се намалят замърсяващите газове, ще се решат и проблемите със задръстванията.

За товарните превози се предлага да се насърчават комбинираните превози, като камионите се заместват за част от разстоянието от влакове, шлепове и товарни кораби. С електрическите и хибридните коли Брюксел изчислява, че ще пести 380 милиона тона петрол годишно, който основно се внася от трети страни и увеличава енергийната зависимост на Съюза.

Европейската комисия се надява като ускори въвеждането на електрическите и хибридните коли да навакса и изоставането си на световния автомобилен пазар. От 34% от продадените леки коли преди икономическата криза, сега европейският дял е спаднал до 20 на сто. ЕС изостава от Китай и от САЩ, а на местния пазар се предлагат само 6 типа коли с нулеви емисии при 400 налични на световния пазар.

"ЕС изостава в надпреварата за чисти технологии в момента не е на прав път. Електрическите автомобили са под 1%", заяви комисар Каниете, като добави, че автомобилната индустрия страда и от тежка загуба на доверие след скандалите с фалшивите емисии, засегнали най-вече германски марки.

Новите мерки ще позволят на Съюза да влезе в крак с ангажиментите си по Парижкото споразумение, което се зарече да спазва, особено след заявлението на американския президент Доналд Тръмп, че ще изтегли САЩ от договореностите за опазване на климата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ти виждал ли си как гори литиева батерия? Като оксижен е. А в интерес на истината, до сега не съм видял кола да се взриви. освен по филмите де. А литиеви батерии съм виждал да се палят. Даже някои от тях ги забраниха в самолетите... В момента най - доброто постижение на цикли зареждане - разреждане е 60 000. А изкачване на баир или ускорение от 0 до 60 се брои за цикъл. Пробвай да минаваш всеки ден Шипченския проход...
43
7
 
7
 
! Отговори
икономист преди 6 години
Изкуствено налагат електромобилите, за да върви загубената евро търговия. За производството на една батерия за електромобил се отделят вредни емисии колкото да караш бензинова кола между 6 и 8 години. Хибридите са ОК за града за физически лца, минаваш 50 км. на ток и после 10/100 бензин. Малко е рано за масови ел. мобили.
42
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Без врагове брюкселските зелки не виреят - първо бяха кривините на краставиците, после тоалетнте казанчета, сега автомобилите! А безкрайните полети всеки ден до брюксел не цапат ли?
41
7
 
8
 
! Отговори
пена преди 6 години
До АнонименИ Тесла Модел S, и бъдещия Модел 3 правят точно 500км. на една батерия. И със 0-100км/ч за под 5 секунди няма да ти се опъне никой баир. Също и батериите не се взривяват! Когато се запалят са много трудни за гасене но не гърмят за разлика от бензина и газта!
40
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На бомба със закъснител не се качвам. Докато не напряват батерия да изминава по 500 км с едно зареждане и да катери баири а батерията да не е взривоопасна таков звер не ми требе! Един дзвер си имам дома втори ми не требе!
39
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За 2017г произведените ел.коли в света ще са към 1.1-1.2 милиона
38
3
 
11
 
! Отговори
Магазинера преди 6 години
Рейсове да сменят автомобилите. Не познавам никой собственик на кола, който би сменил удобството да тръгне, когато иска, да си пърди колкото иска в собствената таратайка, вместо да се гърчи в тесните седалки на рейсовете. Не виждам това как ще проработи
37
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Бъдете така добри да се информирате преди да декларирате неистини ! Вижте какво става напоследък с колите ТЕСЛА на Елон Мъск - продъкцията е сведена до минимум защото няма откъде да се снабдяват с литиум за батериите, които и без това не могат да бъдат рециклирани.Няма батерии от литиум, няма електрически коли !Толкова по въпроса
36
11
 
6
 
! Отговори
РБК37 преди 6 години
Ура ,значи трябва да строим АЕЦ-Белене ,щото ще има много елавто и ще трябва електричество . Да не се услушват горе ,ами да строят Белене -добра идея ,нали ?
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тия в брюксел все повече заприличват на *** сватба, където обещаното не е задължително да се даде!
34
12
 
3
 
! Отговори
TIR преди 6 години
Ако си с кола стандарт Евро 6 нямаш проблеми!Тя не замърсява с нищо!
33
8
 
2
 
! Отговори
РБК37 преди 6 години
Нещо чух ,ама дали е вярно -не зная ,че шеф на Тесла се е скрил някъде ,изчезнал с една дума .Това е станало щото ел автото ще завладее света през 20-години на този век,навярно ,та затова е избягал .... .
32
9
 
8
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 6 години
До АнонименКато ни одрусат с непосилни данъци ще се съберем пред парламента и ще ги убием с камъни и ПАК ЩЕ КАРАМЕ СТАРИТЕ КОЛИ И НЯМА ДА ГИ СМЕНЯМЕ. А електрическите *** никога няма да станат масови, а всичките им производители ще фалират много преди 2025.
31
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой усилено заблуждава, че ДВГ си заминават в миналото. У нас някой точи зъби, че ще печели много ако продава електрички. Крие се, при самото производство се замърсява много. Освен това тези коли са страшно скъпи. Когато батериите свършат, също са много скъпи. У нас кой разбира от поддръжката им? Никой. А държавите които имат петрол, да не мислите, че така ще чакат. Трилиони се печелят от горивата. Мафията им е ужасно мощна. У нас проблема е в липсата на качествени горива.Знае се разликата.
30
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
слагат каруцата пред коня, аналогично да ни задължат всички да караме само S класи.Нали за да си взема пълен електрик трябва да има къде да го заредя? т.е гараж с ток, втора кола за дълъг път.което автоматично означава 2 коли, а политиката сега е намаляване и броят на автомобилите + не остана страна в ЕС която да няма проблем с броя автомобили...текущото най-добро решение от тази гледна точка за в момента е Plug-In хибрид (не от към цена, а че става и за двете цели).
29
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
С нас или без нас технологиите напредват . Като ни одрусат с непосилни данъци за старите коли щем не щем ще ги спираме. А дали ще караме нови или не никой няма да те пита .
28
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще станат масови в обществата които имат пари.Колко такива има в България? 200-300 ?Ние ще чакаме да се износят тези на западняците, чак тогава ще купуваме масово.
27
5
 
7
 
! Отговори
маде ин Булгари преди 6 години
Електрическите коли стават и за електрически столове.
26
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Моят ТИР гори 500 л нафта на ден. Колкото 200 коли. Та кви електромобили, кви 5 лв?! Пп-добре Nikolaone камионът да стане масов, а за колите-то почти няма значение
25
2
 
4
 
! Отговори
Фикрет Хатун преди 6 години
Само в ***, стари европейски дизели ще продължават да димят, докато има нефт под земята на камиларите